LOT 767 belly landing

Vlak na T/O heeft de crew geconstateerd dat er een failure was op het C-systeem. (neem aan hydr.pressure 0 en hydr.Quantity 0)Ik vraag me af waarom de crew niet heeft besloten om terug te keren naar Newark en nog de gehele plas is overgevlogen 8uur lang? denk niet dat dit het incident had kunnen voorkomen, maar als je een sireuze malefunction constateer op je C-systeem (toch wel het grootste hydr.system in een B767) dan lijkt mij toch dat je ASAP de kist aan de grond wilt hebben. :confused:
 
Hoeft niet per se. Ik weet niet hoe het in de 767 zit, maar op de Airbus is een single hyd failure nog altijd geen LAND ASAP. Of je er de plas mee over wilt steken, daar zullen de meningen over verschillen (of is hier een ETOPS regeltje voor of iets dergelijks?)

What is trouwens de malefunction van een 767, de tailskid? ;)
 
dan lijkt mij toch dat je ASAP de kist aan de grond wilt hebben. :confused:

Nope. Nergens in de 767 QRH zul je "plan to land at the nearest suitable airport" vinden bij een single hydrolic failure. Met een goed werkend L & R systeem heb je bovendien nog 8 uur de tijd om wel 5x na te lezen hoe dat ook al weer moet, alternate gear and flaps extension. "Just sit on your hands and enjoy your emergency".
 
En ze hadden met de company overlegd, die zullen het vaak ook wel weten.

Oke, tnx, ik dacht dat tegenwoordig elke kist 2 uur cvr heeft. Schijnbaar geldt dit dus niet voor eerder gecertificeerde kisten.
 
Back
Top