Logging night hours??

Speedster

New member
Volgens mij doe ik dit al jaren fout maar heeft iemand misschien een verwijzing naar de juiste regel in de wetgeving over hoe je nou precies nachturen mag loggen? Thx Speedster
 
ik hield altijd gewoon de locale tijd aan waar ik op dat moment was. Als het daar donker werd logte ik de rest van het donker als nacht.
Op de ica blijft dat dus gewoon gokken. Nu doet mijn logboek software het :)

mja lekker belangrijk.... De nacht uren heb je alleen nodig voor je eerste brevet en je aptl, verder niet. Na je Atpl zijn alleen je total hrs en pic uren nog belangrijk tot je capt wordt, dan is niets meer zo belangrijk.

Net zo als de IFR uren loggen..... tja alles is IFR behalve mijn hobby...
 
Ik zou niet weten hoe ik nachturen moest loggen; dan kan ik een stopwatch laten meelopen tijdens elke omloop die ik vlieg :)
 
Zover ik weet is als een vlucht op een gegeven moment buiten de UDP valt de hele vlucht een nachtvlucht. Voor je logboek dan. Ik log het nooit zo omdat dat natuurlijk nergens op slaat. Als ik 5 min voor sunrise begin aan een vlucht naar Tenerife is het natuurlijk wat bizar om dat als een nachtvlucht van 4.5 uur te loggen.

Ik maak een redelijke schatting van op welk tijdstip het dag / nacht word en log het vanaf dat moment als dag / nacht.
 
ik hield altijd gewoon de locale tijd aan waar ik op dat moment was. Als het daar donker werd logte ik de rest van het donker als nacht.
Op de ica blijft dat dus gewoon gokken. Nu doet mijn logboek software het :)

mja lekker belangrijk.... De nacht uren heb je alleen nodig voor je eerste brevet en je aptl, verder niet. Na je Atpl zijn alleen je total hrs en pic uren nog belangrijk tot je capt wordt, dan is niets meer zo belangrijk.

Net zo als de IFR uren loggen..... tja alles is IFR behalve mijn hobby...

ik denk dat het bij iedereen zo ongeveer gaat, helemaal voor je eerste brevet etc overigens wordt die nog geen eens zo streng gechecked. En je fladdert je uurtjes nacht er zo bij als je 'gewoon' lijn vliegt. 1 winter en klaar is kees.
 
Ik steek altijd mijn linker wijsvinger in m'n mond, dit totdat deze goed nat is. Daarna steek in 'em fier de lucht in. Mocht de voorkant kouder aanvoelen dan de achterkant betekent dit dat het NIET als nachturen gelogd kan worden. En vice versa...
 
Back
Top