LH-DLR gehaald en nu???

Met jouw urenaantal is de Cargo zeker ook heel interessant. Ik heb helaas geen telefoonnummer voor je zo snel.
 
Ik heb inmiddels de beslissing gemaakt en ga beginnen bij GWI. Ik wil iedereen en in het bijzonder Bumperking bedanken voor de uitgebreide informatieverstrekking! Echt top!

Thnx voor de tijd guys!
 
GWI is zo slecht nog niet, ik kan het je sterk aanraden - je bent dan eerder de KTV binnen, en daarmee ook Lufthansa. De EMB is momenteel een klein puntje van oorlog tussen de vakbond en het management. Pas als de NFFs op zijn (waarschijnlijk pas in mei) kunnen we REs bij de Passage (en dus ook via een ANÜ bei CLH) toestaan.

@Bumperking of andere DLH-ers,

Voor zover ik heb begrepen kun je als Ready-Entry momenteel alleen op de KTV komen als je bij Germanwings of LH-Cargo (met uren) aan de slag gaat. Maar in de post hierboven door Bumperking wordt de indruk gewekt dat in de nabije toekomst wellicht direct bij LH-Passage aan de slag kunt aangezien de LH vliegschool niet genoeg kan leveren (wachtlijstje op?). Zou je dan als Ready-Entry in aanmerking komen, of zijn dit dan wellicht CLH-ers die een overstap naar de KTV maken?

Heb zeer binnenkort mijn FU en had begrepen dat mijn mogelijkheden momenteel alleen bestaan uit Cityline/Germanwings en zodoende ligt mijn voorkeur bij Germanwings ivm de KTV.
 
Op dit moment wordt door de VC onderhandeld over de toestand aan de LH school in Bremen. Mochten deze onderhandelingen binnenkort slagen, dan heeft DLH geen behoefte aan R/Es, GWI wel. Mochten deze onderhandelingen niet slagen, dan heeft DLH vanaf ongeveer mei/juni behoefte aan R/Es. Of die dan van CLH komen of ergens anders vandaan is op zich niet relevant. CLH-R/Es hebben wel de voorkeur boven andere, maar dat geldt voor alle KTV-bedrijven, zelfs voor GWI. Er moeten er alleen wel genoeg zijn. De firma speelt hier vaak mee, en laat CLH-jongens soms niet gaan.

Of je wil pokeren, moet je zelf weten. Ik persoonlijk zou nu direct voor GWI kiezen, daarmee sta je op de senioriteitslijst, je kan meteen beginnen en je pensioen en ÜV beginnen met opbouwen. Dat is alles erg veel waard.

Groeten,
B'King
 
@B'King,

Thanx voor snelle reply. Zit nu in Hamburg en de komende 2 dagen laatste deel van GWI selectie...
 
Succes ermee Tampie, hoop dat je haalt!

Bumperking, wat is er aan de hand met de LFT dan ? Weinig aanmeldingen of te weinig mensen die de DLR halen ?


*Hopend dat behind the scenes de moeilijkheidsgraad van de DLR omlaag gaat*:)
 
Op dit moment wordt door de VC onderhandeld over de toestand aan de LH school in Bremen. Mochten deze onderhandelingen binnenkort slagen, dan heeft DLH geen behoefte aan R/Es, GWI wel. Mochten deze onderhandelingen niet slagen, dan heeft DLH vanaf ongeveer mei/juni behoefte aan R/Es. Of die dan van CLH komen of ergens anders vandaan is op zich niet relevant. CLH-R/Es hebben wel de voorkeur boven andere, maar dat geldt voor alle KTV-bedrijven, zelfs voor GWI. Er moeten er alleen wel genoeg zijn. De firma speelt hier vaak mee, en laat CLH-jongens soms niet gaan.

Of je wil pokeren, moet je zelf weten. Ik persoonlijk zou nu direct voor GWI kiezen, daarmee sta je op de senioriteitslijst, je kan meteen beginnen en je pensioen en ÜV beginnen met opbouwen. Dat is alles erg veel waard.

Groeten,
B'King

Is dit iets nieuws of zijn er in het verleden ook R/E naar Passage gegaan?
 
Is dit iets nieuws of zijn er in het verleden ook R/E naar Passage gegaan?
Behalve een hele berg KLSers van 2000-2002 zo goed als niet. Toen het in 2007 goed ging misschien een handje vol. Aangezien de NFFs en Cityliners voorrang krijgen, zijn open passageplekken als eerste weg. Daarna Cargo, en dan blijft GWI over. Ik geloof dat je als R/E 5 jaar niet mag wisselen, daarna kan je alsnog naar passage (long range) of cargo. En zo als het nu loopt kan je na 3000 uur ook CP GWI worden.
 
Behalve een hele berg KLSers van 2000-2002 zo goed als niet. Toen het in 2007 goed ging misschien een handje vol. Aangezien de NFFs en Cityliners voorrang krijgen, zijn open passageplekken als eerste weg. Daarna Cargo, en dan blijft GWI over. Ik geloof dat je als R/E 5 jaar niet mag wisselen, daarna kan je alsnog naar passage (long range) of cargo. En zo als het nu loopt kan je na 3000 uur ook CP GWI worden.

Momenteel is de deal dat je na 4 jaar GWI kan verlaten voor een plekje Co op de Langstrecke bij LH Passage. Als je direct bij LH Passage binnenkomt dan is deze functie al in 2 a 3 jaar bereikbaar.

Van een Co die 2,5 jaar in dienst is bij GWI weet ik dat er al gepeild is wat deze persoon gaat doen na 4 jaar GWI en of er interesse is in Capt GWI.
 
Behalve een hele berg KLSers van 2000-2002 zo goed als niet. Toen het in 2007 goed ging misschien een handje vol. Aangezien de NFFs en Cityliners voorrang krijgen, zijn open passageplekken als eerste weg. Daarna Cargo, en dan blijft GWI over. Ik geloof dat je als R/E 5 jaar niet mag wisselen, daarna kan je alsnog naar passage (long range) of cargo. En zo als het nu loopt kan je na 3000 uur ook CP GWI worden.

Volgens mij lees ik het verkeerd, maar hieruit begrijp ik dus dat Cityline dan voorrang boven GWI geniet op doorstroom naar Passage (ook al zitten ze niet in het KTV) ?
 
Behalve een hele berg KLSers van 2000-2002 zo goed als niet. Toen het in 2007 goed ging misschien een handje vol. Aangezien de NFFs en Cityliners voorrang krijgen, zijn open passageplekken als eerste weg. Daarna Cargo, en dan blijft GWI over. Ik geloof dat je als R/E 5 jaar niet mag wisselen, daarna kan je alsnog naar passage (long range) of cargo. En zo als het nu loopt kan je na 3000 uur ook CP GWI worden.

Gaat het bij Passage instromen niet via senioriteit?
 
Volgens mij lees ik het verkeerd, maar hieruit begrijp ik dus dat Cityline dan voorrang boven GWI geniet op doorstroom naar Passage (ook al zitten ze niet in het KTV) ?

Nee ten opzichte van Ready Entries hebben mensen bij Cityline voorrang.

Hij zegt het misschien een piepklein beetje onduidelijk maar volgens mij lees je het inderdaad verkeerd. Als men kan kiezen zijn eerst alle LH Passage plekken weg, daarna die bij Cargo en daarna die bij Germanwings.
 
Nee ten opzichte van Ready Entries hebben mensen bij Cityline voorrang.

Hij zegt het misschien een piepklein beetje onduidelijk maar volgens mij lees je het inderdaad verkeerd. Als men kan kiezen zijn eerst alle LH Passage plekken weg, daarna die bij Cargo en daarna die bij Germanwings.
Richtig. Ik had het over het binnen komen. Daar blijven dus vooral de GWI plekken voor R/E beschikbaar, omdat die het minst geliefd zijn bij NFFs en Cityliners.

Als je eenmaal bij GWI zit, dan zit je in de TVWeFö en kan je op alle open plekken in het concern solliciteren, die worden naar senioriteit vergeven. Als je naar Cityline zou gaan, dan sta je op een andere lijst, en daar is het op het moment niet zo rooskleurig. Ik verwacht dat ze vanaf 2014 weer gaan groeien als alle EMBs naar CL gaan. Wisselaars van Cityline naar het concern starten bij het concern weer helemaal onderaan de senioriteitslijst, en het is niet uitgesloten dat je dan ook via GWI moet gaan. Cityline betaalt ook minder, dus als je dus keuze krijgt, altijd GWI. Passage is natuurlijk de hoofdprijs, maar je zou een van de weinigen zijn die dit überhaupt lukt, dus je zou wel eens voor niets kunnen wachten.
 
Ah bedankt voor het verduidelijken mannen!

CLH-R/Es hebben wel de voorkeur boven andere, maar dat geldt voor alle KTV-bedrijven, zelfs voor GWI. Er moeten er alleen wel genoeg zijn. De firma speelt hier vaak mee, en laat CLH-jongens soms niet gaan.

Als ik dit stukje van Bumperking lees, dan houdt CLH doorstroom naar Passage dus soms tegen? Is dit uniek bij CLH of geldt hetzelfde voor GWI, Italia, Swiss ?
 
Ah bedankt voor het verduidelijken mannen!



Als ik dit stukje van Bumperking lees, dan houdt CLH doorstroom naar Passage dus soms tegen? Is dit uniek bij CLH of geldt hetzelfde voor GWI, Italia, Swiss ?
Ik weet niet of dit officieel is, maar ik heb dat dus ook gehoord. Als CL bang is dat ze te weinig mensen hebben, dan kunnen er geen mensen naar het concern doorstromen. Dus die staan wel eens op de rem.

Van Italia en Swiss kan je niet naar het concern doorstromen. Je zou het hoogstens als R/E kunnen proberen (als je aan de voorwaarden voldoet). Van GWI kan je weg nadat je tijd om is. Als noodgreep kan een vloot altijd je omscholing met 6 maanden vertragen, dat gebeurt op het moment bijv ook bij mensen die weg willen van Cargo. Dit is gewoon deel van het systeem, kan iedereen in het concern gebeuren.
 
Ah bedankt voor het verduidelijken mannen!



Als ik dit stukje van Bumperking lees, dan houdt CLH doorstroom naar Passage dus soms tegen? Is dit uniek bij CLH of geldt hetzelfde voor GWI, Italia, Swiss ?

In de periode dat ik bij CLH vloog (tot en met maart 2008) konden CLH FOs zich op de zgn. KTV Wechslerliste laten zetten (mits Abitur en leeftijd OK). Binnen die lijst werden de KTV posities dan naar CLH senioriteit vergeven.
Om je vraag te beantwoorden: het is meermaals voorgekomen dat er KTV plekken vrijkwamen, maar dat CLH niemand liet gaan omdat ze anders simpelweg de CLH operation niet meer draaiend konden houden.
Het is zelfs voorgekomen dat Avronauten met een hogere CLH senioriteit werden ingehaald door CRJ FOs, omdat de FO situatie op de Avro nog iets kritischer was dan op de CRJ.

Gr, PH.
 
Succes ermee Tampie, hoop dat je haalt!

Bumperking, wat is er aan de hand met de LFT dan ? Weinig aanmeldingen of te weinig mensen die de DLR halen ?


*Hopend dat behind the scenes de moeilijkheidsgraad van de DLR omlaag gaat*:)

Beide niet. De interne organisatie loopt niet 100%. Er is nu een interne wachtlijst voor de laatste fase van bijna een jaar, waar >100 jongens en meisjes op staan. Als dat op orde komt is er ineens veel meer output van de school, en dit jaar dus geen behoefte aan R/E. Mochten we dit niet voor elkaar krijgen, dan missen die >100 collegae in de capaciteitsplanning van DLH.

Er zijn genoeg aanmeldingen en kandidaten die de DLR-test halen. De bottleneck is de organisatie van de school zelf.
 
Back
Top