levensonderhoud

fernando

New member
Beste mensen,

Kan iemand mijn vertellen wat het levensonderhoud ongeveer per maand is in Amerika. Ik ga beginnen met mijn opleiding in september bij HAI. het is in Titusville vlakbij Orlando.
En wat kost een auto daar?

alvast bedankt

Fernando
 
ik vraag me af waarom je dat niet hebt uitgezocht voor je je in gaat schrijven maar oke. Mij is verteld dat je met 1100/1200 wel rond kan komen met auto kosten erbij. Auto is dacht ik iets van 4000 mss als je goed zoekt goedkoper
 
@Wanna-be: gezien je wens op aan een opleiding te beginnen en de afwezigheid van een brevet, lijkt mij het aantal uren en de typerating in je profiel niet helemaal conform de waarheid. Wil je dit s.v.p. aanpassen? Een namaak profiel is hier niet toegestaan. Er zijn hier mensen die hard hebben moeten werken voor die uren en ratings.
 
Kosten levensonderhoud

Kosten levensonderhoud

Future Student Pilots,

Mijn ervaring is dat de kosten van levensonderhoud afhangen van wat jou levensstandaard is en hoe goed jij met geld om kan gaan, en hoe goed en handig jij bent in het bespraren.

Oftewel, ben je een echte Nederlander of niet:D

Een Auto is in de Orlando Aerea voor een redelijke prijs te koop. Kijk daarvoor ook op autotrader.com Maar wees je er wel van bewist dat in de US echt IEDERE autohandelaar je zal proberen te belazeren ;-)

En als je de kans krijgt, koop dan gewoon iets van inderdaad zoals eerder gezegd voor $ 4000.- zodat ie ook nog een beetje betrouwbaar is. Een gewone Volkswagen is dan vaak de beste en meest betrouwbare deal aangezien die amerikaanse bakken echt schroot is! En koop iets met AIRCO!!! je zult het nodig hebben, en zonder kom je er nooit meer vanaf!

Wonen moet voor ongeveer $500.- per maand kunnen, en totaal is dus die $1100.- per maand wel te doen, aangezien je autobelasting maar $25.- PER JAAR kost!
En de verzekering kan je even bekijken op geico.com.

Het wonen is dan wel gebaseerd op het samenwonen met een aantal andere studenten, en wanneer je een beetje een fatsoenlijk huis huurt, ja inderdaad met zwembad en de works, en het is een huis met 4 kamers dan kan het ook voor $350.- per maand, maar zit je wel met minimaal 4 man in een huis.

Been there, done it! maar is achteraf toch ook wel weer lachen!

En dan het belangrijkste........begroot MINIMAAL 20% meer dan je nu berekend want je zal het nodig hebben!!!

Groeten en succes!!!

:radar: André :radar:
 
Een auto kun je kopen om de hoek bij HAI. Ik ben de naam vergeten maar het is een bedrijfje waar veel HAI studenten een auto kopen. Het is hele een goede kerel. Een redelijke auto is $2.500. De verzekering is duur ongeveer $1200 pj. als je ouder als 23 jaar bent. Geico is een van de zeer weinige verzekerings maatschappijen die je nemen, met een buitenlands rijbewijs, vervolgens krijg je 30 dagen om je Florida license te halen. (Zonder eigen auto kun je je rijbewijs niet halen). Je kunt overigens op elke straathoek een auto kopen, maar wees daarmee erg voorzichtig. (Heb ik in eerste instantie ook gedaan)

Hillerbee
 
(Zonder eigen auto kun je je rijbewijs niet halen).
Hillerbee

Is ten dele waar, je zult voor het examen in ieder geval met een auto op de proppen dienen te komen (of het je eigendom is doet niet ter zake). Ik heb destijds ook geen examen gedaan in mijn eigen auto maar die van een kennis.

Je kunt overigens op elke straathoek een auto kopen, maar wees daarmee erg voorzichtig. (Heb ik in eerste instantie ook gedaan)

Ja ben ik helemaal mee eens! Bijvoorkeur Europeaan of Japanner met handgeschakelde bak. Weet uit eigen ervaring hoe dramatisch slecht die amerikaanse transmissies zijn. Niet voor niets dat op bijna elke hoek een transmissie shop gevestigd is.
 
@ fernando

Ik begin waarschijnlijk ook in september bij HAI, sta voorlopig ingeschreven, alleen moet ik nog ff het bericht krijgen dat de ABN me een lening wil verstrekken. Ik ben nu 3 week geleden in Florida geweest, bij HAI gekeken, en heel wat informatie opgedaan, een fijne auto heb je voor ongeveer $3000,- en voor levensonderhoud moest je ongeveer 1200$ per maand rekenen, dus een kleine 1000 euro.. In Titusville zelf geeft HAI je 2 keuze's aan appartementen, de ene kost als je het met iemand deelt €350 per maand, en de ander *(iets luxere) ongeveer het dubbele. Maar de appartementen van de goedkopere prijsklasse zien er nog wel prima uit.

Als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het graag!

MvG
Marco
 
Voor een baan in Nederland kan je het beste een opleiding in Nederland doen.

Kijk misschien even op www.heliholland.nl of bel anders met ze 0591-351251
De opleiding is in Lelystad en dan heb je ook minder last van levensonderhoud. Vaak willen ouders dit nl wel sponsoren.
 
Heliholland

Heliholland

Ik vind het een hoop geld om je opleiding hier in nederland te doen. En dan is nog de vraag kom je aan de uren die ze minimaal vragen. Ik meen als je bij CHC wil solliciteren moet je minimaal 500 of meer uren hebben.
Weet niet of je dat bij een FTO hier in ned. kan halen.
Bekijk goed het buitenland, want het kan veel goedkoper en je komt terug met meer uren.
Maar je moet de keus maken waar jij je het beste bij voelt.

Ik ga in iedere geval in september bij HAI beginnen.
 
Een auto kun je kopen om de hoek bij HAI. Ik ben de naam vergeten maar het is een bedrijfje waar veel HAI studenten een auto kopen. Het is hele een goede kerel. Een redelijke auto is $2.500. De verzekering is duur ongeveer $1200 pj. als je ouder als 23 jaar bent. Geico is een van de zeer weinige verzekerings maatschappijen die je nemen, met een buitenlands rijbewijs, vervolgens krijg je 30 dagen om je Florida license te halen. (Zonder eigen auto kun je je rijbewijs niet halen). Je kunt overigens op elke straathoek een auto kopen, maar wees daarmee erg voorzichtig. (Heb ik in eerste instantie ook gedaan)

Hillerbee

Jo -

Progressive neemt je ook op een buitenlands rijbewijs. en als je op een studentenvisum zit hoef je NIET een lokaal rijbewijs te halen, wel als je green card / citizen bent. wel ff aan de agent uit leggen!! (en lief blijven)

rijbewijs halen daar kost je amper wat, en is lagere verzekerings premie... plus een betere ID kaart als een amerikaans rijbewijs kun je je in de vs niet wensen, dus raad je zeker aan ff rijbewijs te halen (appeltje eitje)

FD
 
Jo -

Progressive neemt je ook op een buitenlands rijbewijs. en als je op een studentenvisum zit hoef je NIET een lokaal rijbewijs te halen, wel als je green card / citizen bent. wel ff aan de agent uit leggen!! (en lief blijven)

rijbewijs halen daar kost je amper wat, en is lagere verzekerings premie... plus een betere ID kaart als een amerikaans rijbewijs kun je je in de vs niet wensen, dus raad je zeker aan ff rijbewijs te halen (appeltje eitje)

FD

En op een J1? (jaja het komt dichter :) )
 
J1 is een exchange student visum, en absoluut geen werkvisum. Je mag alleen werken als vlieg instructeur. Als je niet bij HAI gaat werken moet je hun schriftelijke goedkeuring hebben. HAI staat geen andere functies als instructeur toe. Overtreed je hun regels, laten ze je direct het land uit zetten.

Je mag niet langer dan 6 maanden of een jaar op een buitenlands rijbewijs rijden. Dat verschilt per staat. Het is simpel te halen, het eigenlijke rij-examen duurde in mijn geval 5 minuten. En het is de vorm van identificatie in de US.
 
Je mag niet langer dan 6 maanden of een jaar op een buitenlands rijbewijs rijden. Dat verschilt per staat. Het is simpel te halen, het eigenlijke rij-examen duurde in mijn geval 5 minuten. En het is de vorm van identificatie in de US.

Nuja, ik heb al een rijbewijs.

Wat moet ik dan concreet doen voor het Amerikaanse?
 
Theorie examen en praktische test. Theorie is overigens best wel nuttig. Bij HAI krijg je een theorie boekje, vervolgens naar het 'rijbewijzen kantoor', doe je de test op de computer, als je zakt mag je 'em nog een keer doen (direkt!!!!) en dan naar buiten op een eigen terrein een rondje rijden, inparkeren (recht). Erg eenvoudig.
 
Volgens mij als je alles bij elkaar opteld scheelt het niet zoveel. En er zijn volgens mij goede connecties tussen Heli Holland en de Heli-bedrijven in Nederland. Het gaat niet om de goedkope opleiding maar om de uiteindelijke baan zo snel mogelijk na opleiding toch??
 
Back
Top