Levenservaring - Verder studeren in Engeland

Dat je in het leger "een man" wordt e.d. zijn ook aannames natuurlijk. Het is te verwachten dat het voor een bepaalde instelling zorgt bij de meeste mensen en het is zeker goed voor je sociale skills enzo, maar je hoeft niet in het leger gediend te hebben om serieus genomen te worden hoor. Bovendien is teambuilding ook iets wat je leert bij de MCC (Multi Crew Cooperation), je hoeft niet (lees: men verwacht niet dat je) alszijnde klaargestoomd bij de KLS te solliciteren om alleen nog wat theorie op te pikken en verder al "af" te zijn. Sterker nog ik denk dat ze je graag wat van hun "blauwe mentaliteit" mee zullen geven.
 
Good point ;)

Was iets dat in mijn hoofd schoot, maar dat ik nooit wou realiseren of dergelijke

Ik zou het liefst zo snel mogelijk beginnen met vliegen - maar dan wel bij Oxford Aviation & niet KLS ;)
 
Nou overschat je de MCC wel hoor. Je gaat wel voor het eerst echt samen vliegen, en leert daar wel wat over, maar om nou te zeggen dat je daar teambuilding leert.... Het zijn pak en beet 10 vluchtjes (afhankelijk van de cursus). Misschien zit er nog wat theorie bij, maar dat stelt nou ook niet zo heel veel voor.
 
@ Sapphire,

Dat je in het leger "een man" wordt e.d. zijn ook aannames natuurlijk

Dat is gewoon zo! Punt!! hahaha, bij de meesten lukt het, alleen lukt het bij sommigen niet helamaal, helaas :wegkwijt: maar zonder defensie waren ze dan helemaal LOSERS geweest.

maar je hoeft niet in het leger gediend te hebben om serieus genomen te worden hoor.

Maar het helpt wel, als je een aantal jaren gediend hebt, en het hangt natuurlijk af bij welk legeronderdeel en welke job je uitgeoefend hebt maar je kan rustig aannemen dat je er zeker beter uitkomt dan dat je er ingegaan bent. (en als vent zijnde vunziger aan de bar :yeehaa:)

Helemaal als je gevlogen hebt bij de Klu! Als je daar helemaal doorgekomen bent en alles met goed gevolg hebt behaald, vervolgens nog meerdere jaren operationeel gevlogen hebt, dan heb je wel een flinke streep voor op de rest!

Ik heb het zelf helaas niet gedaan maar ken een hoop mannen, en enkele vrouwen die het wel gedaan hebben. RESPECT!!! Want er komt heel wat meer bij kijken dan een fATPL behalen op gelijk welke vliegschool in Nederland of daarbuiten.

Als je eens wist wat er bij komt kijken om na het behalen van een GMB (Groot Militair Brevet) bijvoorbeeld wapeninstructeur te worden op de F16, of om de testpilot school te gaan doen in de UK of de USA, dat niveau is op geen enkele vliegschool in NL aanwezig.

Daarom zijn Fighterpilots HELDEN!!! Al zonder dat ze iets of iemand hebben neergeschoten.

Amen.

@ Airprox,

Militaire luchtvaart is echter niet echt iets voor mij. Burgerluchtvaart spreek me meer aan, zowel de kisten, het 'sociale' aspect en de bestemmingen

Ik kan je verzekeren dat het "sociale" aspect bij de Klu een stuk sterker is dan bij de burger luchtvaart. Sterker nog, dat is vaak een van de grootste tegenvallers bij Ex Militaire vliegers. In de burger is het vaak "every man for himself" en bij de Klu is dat anders. Maar ja, de meeste KLSers hebben dan ook niet bij -40 samen in een Iglo een konijn zitten slachten en hebben in zoverre nog nooit op elkaar hoeven vertrouwen. Dit in tegenstelling tot de ex militairen. Een paar weken op de hei zonder Mc Donalds en Albert Heyn doet wonderen voor de teambuilding. Je leert je medemens ineens een stuk beter kennen.

Evenzo als je een aantal maanden op uitzending gaat naar één of ander knaken land, lekker samen camperen en 24 uur perdag bij elkaar op de lip zitten en van elkaar afhankelijk zijn. Dat gaat de gemiddelde "Roderick" met de door papa gefinancierde vliegopleiding niet trekken, dat kan ik je wel vertellen! "It takes a special breed to do that kind of stuf."

V.w.b. de MCC cursus voor de teambuilding? Dit draagt er op geen enkele wijze aan bij. Je leert samen een kist vliegen, that's it.


Groeten

:radar: André :radar:
 
Mooi gebed Andre. En ja tuurlijk doet het leger wat (hopelijk goeds) met je. Ik gaf alleen aan dat je echt niet een paar jaar in het leger hoeft te gaan dienen om bij een vliegschool/maatschappij binnen te komen. Maar idd, alles wat je meer te bieden hebt dan de rest is een voordeel meestal. En die handvol beurtjes op de sim is wellicht niet enorm goed voor de teambuilding, maar het gaat er ook niet om dat je dikke matties bent maar dat je goed samen kunt vliegen. Dat teambuilden/sociale aspect leer je overigens ook uitstekend in bijvoorbeeld de bar van het CAVV of vergelijkbare societeit bij een andere school ;) Misschien wel dé reden dat KLM wat mensen geweigerd had die tijdens de opleiding geen lid waren van het CAVV :blabla:
 
Back
Top