ASO = VWO, TSO = Havo.. toch?
IIngewikkeld systeem als je het mij vraagt
BSO = direct werken
Nou, MBO is meestal vervolg op een VMBO opleiding. Waarschijnlijk zit je al op je top dan en is het niet verstandig om aan zo iets te beginnen (uitzonderingen daargelaten). HAVO, hoe gelijkwaardig dan ook, is een stap voor HBO. Toch net even anders. In principe zou het geen probleem moeten zijn, maar dat is heel persoonlijk. Ken mensen die met HAVO betere cijfers haalden dan VWOers maar ook die het absoluut niet haalden. Dat had meer met motivatie te maken, in combinatie met vaardigheid waarschijnlijk. Jij weet zelf wel wat je aan kunt en of dat meer met motivatie dan met kunnen te maken heeft, moeilijk om daar een hard antwoord op te geven.Aangezien ik hier vaak lees dat MBO een beetje een probleem geval is bij vliegscholen & airlines, en volgens wikipedia TSO daaraan gelijk staat - zijn er dan eventuele problemen? Ik heb verder genoeg wiskunde etc
Waarom is dat zonde van je geld? Bij de meeste andere airlines mag je je eigen type rating betalen, dan valt dit nog mee. Daarnaast heb je dan een baan voor het leven, met de beste CAO van Nederland, een carrière om te zoenen met zoveel vliegtuigtypes en bestemmingen, bedje gespreid, grote baanzekerheid en salaris dat zeer steady naar grote hoogte gaat. Als jij de kans krijgt om dat te doen als onderdeel van een selectie bij KLM (zou wel psycho keuring van te voren doen om dat vast in te koppen), zou ik dat meteen doen. Dat investering haal je er meer dan dik uit. Sterker nog, je krijgt bij aanname iets van 11.000 euro bruto (geloof ik, exacte bedrag moet ik even weer opzoeken) als tegemoetkoming voor de rentelasten, dus dan is het helemaal peanuts.En wat als je bvb ooit voor een bridge course bij de KLM aanklopt ? Niet dat ik gek genoeg ben om zoiets te doen, echt een zonde van je geld.
Dan kan die 'vergelijking' toch wel negatief werken niet ?
OAA is neem ik aan Oxford, die hebben volgens mij niet de deal die EPST heeft geregeld (alhoewel opleiding tuurlijk hetzelfde is, maar zo werkt het niet). Overigens, als je de kans als EPSTer (of NLSer) hebt om die bridgecourse te doen als onderdeel van een KLM selectie zou ik dat als eerste doen persoonlijk, niet als last resource (naast het feit dat de hele selectie paar maanden kan duren). Het is letterlijk als ab initio alleen mits KLS, NLS of EPST. Ervaren NLS of KLS. Luchtmacht en Marine luchtvaart dienst niets voor jou?Wat als je bvb net van OAA afkomt (niet via EPST) en na enkele maande nog geen werk gevonden hebt, dan mag je wel de bridgecourse nemen niet ? Alhoewel je dan nog ab-initio bent
Wat is een extra 6000 euro (17000 min 11000) bruto nou op een schuld van 150.000 euro als je daarmee een topbaan kan krijgen? Zonde zou zijn om die kans te laten liggen... Maar ja, wellicht ben ik te blauw gekleurd.Daarom zei ik ook 'zonde van je geld' - als je nu geen studie schuld meer zou hebben zou ik daar natuurlijk niets op tegen hebben
Bij de NL luchtmacht is dat een dikke ja (goede kans althans):Luchtmacht & marine is spijtig genoeg niets voor mij omdat ik iets van 0.75 & 1.25 heb (ben niet zeker of het nu + of - is). In de Belgische luchtmacht is dat direct een dikke neen,
Of het het echte vliegen is... I dunno. Volgens airwork zijn de zweefvliegers de echte vliegers. Volgens de ex luchtmacht jongens die ik af en toe naast me heb is het vliegen bijzaak, primair is je missie en het tactische spelletje daaromheen. Laten we dat maar aan een ander topic over...www.luchtmacht.nl said:"Het is spijtig maar je maakt geen enkele kans om door de keuring te komen met een afwijking die groter is dan +2 of -6. Als je een correctie van maximaal -2 of +2 hebt maak je een goede kans dat je zicht voldoende is. Bij een afwijking tussen -2 en -6 bestaat een kans dat het zicht voldoende is."
Aangezien ik hier vaak lees dat MBO een beetje een probleem geval is bij vliegscholen & airlines, en volgens wikipedia TSO daaraan gelijk staat - zijn er dan eventuele problemen?
Ik heb verder genoeg wiskunde etc
Bij de luchtmacht in NL mogen je ogen niet gelaserd zijn volgens
www.luchtmacht.nl said:"Laseren
Laseren is een techniek die nog vrij nieuw is: we zijn dus erg voorzichtig geweest om mensen met gelaserde ogen goed te keuren. Tegenwoordig mag je solliciteren met gelaserde ogen, maar alleen als het is gedaan met de methode PRK, Lasek of Lasik. Let op: als je gelaserd bent volgens de methode Lasik mag je geen F-16 vlieger worden. Als je een andere behandeling als deze drie hebt gehad wordt je niet goedgekeurd en heeft solliciteren dus ook geen zin.
Een laserbehandeling leidt er niet altijd toe dat je gezichtsvermogen helemaal aan onze eisen voldoet. Als je er over denkt om je ogen te laten laseren voor je sollicitatie ga dan even langs bij onze 'meten is weten' service voor een oogmeting en een advies."
Nee, je moet wel goed lezen... Komt ie nog een keer:Mooi dat het tegenwoordig dus mag op de heli's maar helaas niet op de F16. Dus alsnog geen optie voor mij als ik een oogafwijking had,
Dus je mag dus wel F16 vlieger worden met belazerde ogen zolang het met de methode PRK of Lasek was.Tegenwoordig mag je solliciteren met gelaserde ogen, maar alleen als het is gedaan met de methode PRK, Lasek of Lasik. Let op: als je gelaserd bent volgens de methode Lasik mag je geen F-16 vlieger worden.