Leuke velden in UK

laser

New member
Binnenkort wil ik met 2 andere vliegers een vliegtripje maken naar de UK. We blijven in het zuidelijke deel (zeg maar 1/3 van the UK) Heeft iemand leuke tips m.b.t. mooie veldjes, must see's enz... Bij voorbaat dank !
 
... ik lees nogal positieve commentaren over de beide velden op het eiland Wight - Bembridge EGHJ en Sandown EGHN.
 
Zo langzamerhand wordt het dankzij jullie tips al een aardig rijtje. Dank daar voor en ik houd me graag aanbevolen voor meer :)
 
Op bovengenoemd Shoreham zit ook een grote pilotshop.

En op alle UK velden kun je je BTW op fuel terugkrijgen alleen dan moet het achteraf via een formulier dat je kunt downloaden.
 
Op bovengenoemd Shoreham zit ook een grote pilotshop
. Ja, sorry als die groter blijkt te zijn dan die op Fairoaks, ik ben er al een tijdje niet geweest.

En op alle UK velden kun je je BTW op fuel terugkrijgen alleen dan moet het achteraf via een formulier dat je kunt downloaden.

ja maar op Lydd kan dat direct verdisconteerd worden, ook wanneer je geen account of speciale ontheffing hebt. De voorwaarden: taxfree brandstof alleen bij vertrek naar bestemmingen buiten de UK, maximaal het aantal te exporteren in de UK getankte liters, en niet meer dan er in de tanks kunnen. Hier is ook een aardige (niet grote) pilotshop trouwens.

Duxford! Natuurlijk.
 
Op Isle of Man (EGNS) kan net als op Lydd trouwens ook zonder bovenstaand formulier direct BTW-vrij worden getankt als je uit de UK vertrekt. Misschien dat er nog meer velden zijn waar dat kan.
Ook op de Kanaaleilanden, maar die zijn net IOM niet in de UK.
Hoeveel dagen is jouw tripje, @laser?
 
3 dagen maar Nazgul, waarvan ongeveer 1,5 dag door Engeland, de rest voor de heen en terugreis vanaf EHGG. Ben zeer blij met alle input van jullie. De mogelijkheid van terugvorderen van BTW op je brandstof in de UK had ik zelf niet bij stil gestaan, dus weer wat geleerd :) We moeten nu dus een keuze gaan maken welke velden we gaan bezoeken...
 
Nog 1 vraagje: Als je een GAR gebruikt ben je dan ook verplicht te landen op een "desginated" airfield of kun je dan je eerste landing in de UK op elk veld maken ?
 
Je kan een GAR ook indienen voor een eerste landing op een priveveld zonder faciliteiten, zolang dat maar een geschikte landingsplaats is. Wel met inachtname van de indieningstermijn, volledig ingevuld en verstuurd naar de juiste instanties. Sinds AOPA ervoor heeft gezorgd dat je alles online rechtstreeks kunt versturen is het een stuk makkelijker en hoef je ook geen provinciale politie meer te bellen.
En je moet natuurlijk op de gemelde ETA aanwezig zijn voor eventuele inspecie, ook wanneer het lijkt alsof er niemand komt.
 
Nog 1 vraagje: Als je een GAR gebruikt ben je dan ook verplicht te landen op een "desginated" airfield of kun je dan je eerste landing in de UK op elk veld maken ?

Ik weet niet of het representatief is, maar vorig jaar heb ik ruim van tevoren een GAR ingediend voor een vlucht van EHMZ naar Old Sarum (EGLS). Da's geen designated field. Vlak voor vertrek uit EHMZ werd ik door twee dames van de Marechaussee aangehouden die mijn paspoort kwamen controleren op verzoek van de Engelse autoriteiten. Verder niets, alleen paspoort. Op Old Sarum heb ik geen controle meer gehad.
 
Gaaf

Gaaf

Leuk mensen, die tips over UK!
Zelf heb ik net een week mijn LAPL binnen, dus de wereld ligt eens te meer aan mijn voeten ;-)
Met EHMZ als standplaats ben ik dichter bij Calais dan bij EHLE, dus UK ligt binnen mijn bereik! Ik ga de genoemde velden zeker bezoeken met mijn Kitfox.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    6.3 KB · Views: 0
To whom it may concern ..

Zit nu in hotel in Brighton, na gisteren vanuit EHLE via EHMZ naar EGMD en daarna naar eindbestemming EGKA te zijn gevlogen.

Op EHMZ heeft dienstdoende man op toren de KMAR gebeld. Die zijn langsgekomen. Ik moest een 'General Declaration' invullen. De KMAR vertelde mij dat ik deze eigenlijk al had moeten invullen en moeten inleveren bij hun (of als ze er niet zijn bij de toren van luchthaven van vertrek). Binnenkort gaan ze strenger handhaven!

In Lydd ook zo'n formulier moeten invullen .. ze hadden formulier nog niet uit NL ontvangen.

Mij was niks bekend over deze maatregel die volgens KMAR al jaar bestaat. Terwijl ik April van dit jaar zonder problemen van EHLE naar Oxford ben gevlogen.

Heb niet op Airwork gezocht .. dus als het oud nieuws is, bij dezen excuses.
 
Back
Top