leuke nachtstops 737 vs klc!

fokkerkoning!

Active member
Ik zit te overwegen om van het coco-en toch maar over te stappen naar klc (f70/100) of de 737 en vroeg me af of degenen die er op dit moment op vliegen me kunnen vertellen wat de leuke nachtstopjes/bestemmingen zijn op de verschillende types. Want vliegen is leuk, maar er moet ook wat te beleven zijn op bestemming, alvast bedankt voor de reacties!
 
73 heeft op papier mooiere bestemmingen, maar je bent continu met andere mensen onderweg doordat cabine en cockpit schema's niet synchroon lopen. Bij KLC doe je een meerdaagse vaak als 1 crew waardoor je toch een iets betere "band" ontwikkelt. En zo verkeerd zijn de 70/100 stops niet.

We hadden bij LH meer dan 60 verschillende nachtstopbestemmingen waaronder een hele hoop mooie als NAP, FCO, MXP, BUD, ARN, GOT etc etc; Op 50 bij KLC hebben we er nog geen 10 waarvan het merendeel in Duitsland, maar ik beleef nu 10x zoveel lol aan de stops omdat er altijd wel iets ondernomen wordt.

Nadeel van de 70/100 kan de binding zijn, afh van hoe lang je al in blok V zit.
 
Bij KLC doe je een meerdaagse vaak als 1 crew waardoor je toch een iets betere "band" ontwikkelt.

Dat heb ik in twee jaar tijd denk ik drie keer meegemaakt. Volgens mij wordt er net zo vaak gewisseld als bij de 737. Op de vijftig ligt dat anders geloof ik, maar bij ons niet hoor. Wel waar is dat de gemiddelde stop erg gezellig is. Er wordt meestal wel wat leuks gedaan. De gemiddelde leeftijd van zowel cockpit als cabine is een stuk lager dan bij de KLM, wat zeker helpt bij de sfeer. Ook speelt mee dat een aantal stessen bij de KLM het Europa-vliegen ziet als minst leuke deel van hun werk, en dus niet met de meest positieve inslag de dag begint.

Qua binding is er dacht ik geen verschil. Je zit op zowel 70/100 als op 737 toch drie jaar vast? Dus als je langer dan twee jaar coco bent, verleng je je binding aan groep V, door nu co te worden op een van beide types.
 
Oh ja, leuke stops op de fokker: Talinn, Kristiansand, binnenkort weer Stavanger, Berlijn, Bologna, Venetie, Nice, Cardiff (nu we in het centrum zitten). En zelf vind ik Neurenberg altijd leuk vanwege de karaoke en de lounge bar :biertje: , maar da's niet iedereen met me eens. Maar ik ben ook meestal de oudste van de crew, en val daardoor toch al helemaal buiten de groep natuurlijk... :huilt:
 
Oh ja, leuke stops op de fokker: Talinn, Kristiansand, binnenkort weer Stavanger, Berlijn, Bologna, Venetie, Nice, Cardiff (nu we in het centrum zitten). En zelf vind ik Neurenberg altijd leuk vanwege de karaoke en de lounge bar :biertje: , maar da's niet iedereen met me eens. Maar ik ben ook meestal de oudste van de crew, en val daardoor toch al helemaal buiten de groep natuurlijk... :huilt:

Wat dacht je van RIX en MRS :biertje:

Maar even alle gekheid op een stokje, HUY, LBA en NWI zijn natuurlijk de allerbeste stops die we hebben! :D

Oja en behalve dat... 't is nu fokker of nooit ;)
 
Over stops gesproken, hoe lang zit je meestal ergens? Kom je halverwege de middag aan om de volgende dag in alle vroegte weer te beginnen of heb je meer tijd? Hoeveel nachten ben je gemiddeld achter elkaar weg?
 
Over stops gesproken, hoe lang zit je meestal ergens?

Dat verschilt. Soms aankomen om 17.30 en weer errug vroeg weg de volgende dag (MRS bijv.) maar dat betekent ook dat de crew die 's-avonds aankomt pas om 16.00 uur het hotel weer hoeft te verlaten.

Andersom komt ook voor. In veel Duitse steden ben je om 11.00 uur in het hotel, de volgende ochtend weer vroeg weg. Daar heb je dus niks aan de late aankomst, want dan ga je om 10.30 weer weg uit het hotel.
 
Klopt, op de 50 blijf je 90% van de tijd bij elkaar, heel soms wordt een crew bruut uit elkaar gescheurd, maar da's dus een uitzondering.

:D Het is inderdaad alweer een tijd geleden dat ik voor het laatst een collega bruut uit elkaar heb gescheurd:D
 
Back
Top