Let op bij verlengen van een SE/IR met een ME/IR profcheck

Ben vergeten te vertellen...ben niet integrated.

Ben modulair bezig(geweest).

Heb zelfs nog nationaal brevet.
Wordt binnenkort omgezet naar jar.
 
Denk niet dat dat veel verandert, je zal het echte examen nog steeds in een echt vliegtuig moeten doen.

Enige verschil tussen integrated en modulair is de ureneis
 
Hoeft dus niet op echte kist, omdat ik straks alleen ME-IR heb betekent dat ik geen ME mag vliegen.
Dat klopt ook, omdat ik daarvoor een TR ga doen.
dan heb ik dus wel een mep of met of iets anders waarop ik met mijn ME-IR mag vliegen.
 
Vlgns IVW mag ME-IR profcheck in het buitenland afgelegd worden mits het bedrijf JAR-FCL gecertificeerd is en de check onder JAR FCL regels wordt afgelegd met een JAR FCL examinator. Dus Hubair of een ander gecertificeerd bedrijf in het buitenland is een optie.
 
Vlgns IVW mag ME-IR profcheck in het buitenland afgelegd worden mits het bedrijf JAR-FCL gecertificeerd is en de check onder JAR FCL regels wordt afgelegd met een JAR FCL examinator. Dus Hubair of een ander gecertificeerd bedrijf in het buitenland is een optie.
Zou dit ook bij een JAA certified school in bijvoorbeeld de VS kunnen gedaan worden?
 
IB

IB

Ja dat kan, ik ken mensen die de check hebben gedaan bij OFT in Orlando ( Kissimee ) Florida.

Groeten

André
 
Erg oude post, wat leven inblazen! :D

Ben in het bezit van een ATPL(A) met een B747 type rating en een IR(A) ME rating. Die laatste wordt verlengd d.m.v. Profcheck B747.
Mijn SEP was een jaar of 7 geleden verlopen en staat niet meer op het brevet (dus de IR(A) SE ook niet meer).
Afgelopen week heb ik mijn SEP examen weer gedaan, dus binnenkort ontvang ik het nieuwe brevet met daarop weer mijn SEP-rating. Betekent dat, dat mijn IR(A) ook weer geldig is voor SE?

Ik kan natuurlijk even afwachten wat er straks op het nieuwe papiertje staat, maar ik was alvast benieuwd! :)
 
Wasabi, ga er maar niet van uit dat je gratis er een SE IR bij krijgt. Ze (de autoriteit.... ahum) hebben mij ook nog niet uit kunnen leggen waarom dit niet mogelijk is....
 
Heb inderdaad geen SE/IR gekregen! :(
Dan maar binnenkort opnieuw m'n SE/IR profcheck ergens afleggen.
 
Back
Top