Lessenblog

RvdH

Member
Mede geïnspireerd door berggeits lessenverslag wil ik ook graag een draadje starten, met daarin mijn eigen verhaal en verslag van mijn lessen tot zover. Aangezien ik de neiging heb na verloop van tijd details te vergeten (vraag mijn vrouw maar), lijkt het mij ook handig dit z.s.m. op te schrijven om er eventueel later nog lering uit te trekken of hopelijk nostalgisch op terug te kijken.

Wat achtergrondinformatie: ik ben 41 jaar, een (freelance) programmeur in de automatisering van Cloud omgevingen (mijn collega's maken dan ook graag de grap dat ik weer wat anders "in de cloud" ga doen), getrouwd en twee prachtige dochters (10 en 5). Als puber wou ik al graag vliegen, welke tienerjongen wil nou geen piloot worden? Helaas bleek ik ook aanleg te hebben voor "computeren" en voor een onzekere puber is het dan heel fijn je daarin te kunnen verbergen voor die enge buitenwereld.

Drie jaar geleden dan toch eindelijk weer die stap durven te nemen om een proefles te nemen, als cadeau voor mezelf voor mijn verjaardag. De les verliep erg snel. En inderdaad, de meeste details zijn me alweer ontschoten. We behandelden de basics van besturing, hadden het over hoofdeffecten en neveneffecten, bochtjes gemaakt, stijgen en dalen, etc. Na een klein uurtje geland en met een ontploffend hoofd terug naar huis. Wel direct de volgende les geboekt.

Zo positief als de eerste les was verlopen, was de tweede les het tegenovergestelde. Mijn vermoeden dat ik geen klik had met de instructeur en vliegschool werd bevestigd, niet dat er iets was voorgevallen of zo, maar ik voelde me totaal niet op m'n gemak. Dat de vlucht enorm bumpy was hielp totaal niet mee, er werden enkele "heftigere" manoeuvres uitgevoerd en ik voelde me alleen maar misselijker worden. Ik merkte dat ik wel luisterde maar niks leerde, ik kon me niet concentreren en was blij toen we weer op de grond stonden.