Lessenblog

RvdH

Member
Mede geïnspireerd door berggeits lessenverslag wil ik ook graag een draadje starten, met daarin mijn eigen verhaal en verslag van mijn lessen tot zover. Aangezien ik de neiging heb na verloop van tijd details te vergeten (vraag mijn vrouw maar), lijkt het mij ook handig dit z.s.m. op te schrijven om er eventueel later nog lering uit te trekken of hopelijk nostalgisch op terug te kijken.

Wat achtergrondinformatie: ik ben 41 jaar, een (freelance) programmeur in de automatisering van Cloud omgevingen (mijn collega's maken dan ook graag de grap dat ik weer wat anders "in de cloud" ga doen), getrouwd en twee prachtige dochters (10 en 5). Als puber wou ik al graag vliegen, welke tienerjongen wil nou geen piloot worden? Helaas bleek ik ook aanleg te hebben voor "computeren" en voor een onzekere puber is het dan heel fijn je daarin te kunnen verbergen voor die enge buitenwereld.

Drie jaar geleden dan toch eindelijk weer die stap durven te nemen om een proefles te nemen, als cadeau voor mezelf voor mijn verjaardag. De les verliep erg snel. En inderdaad, de meeste details zijn me alweer ontschoten. We behandelden de basics van besturing, hadden het over hoofdeffecten en neveneffecten, bochtjes gemaakt, stijgen en dalen, etc. Na een klein uurtje geland en met een ontploffend hoofd terug naar huis. Wel direct de volgende les geboekt.

Zo positief als de eerste les was verlopen, was de tweede les het tegenovergestelde. Mijn vermoeden dat ik geen klik had met de instructeur en vliegschool werd bevestigd, niet dat er iets was voorgevallen of zo, maar ik voelde me totaal niet op m'n gemak. Dat de vlucht enorm bumpy was hielp totaal niet mee, er werden enkele "heftigere" manoeuvres uitgevoerd en ik voelde me alleen maar misselijker worden. Ik merkte dat ik wel luisterde maar niks leerde, ik kon me niet concentreren en was blij toen we weer op de grond stonden.

Eenmaal thuis alles nog eens goed overgedacht. De misselijkheid heeft me enorm overvallen en ik begon een beetje te begrijpen waar ik nu eigenlijk aan begonnen was. Heel veel thuisstudie, medical, RT cursus, etc. M'n jongste dochter sliep nog amper door 's nachts, er was onzekerheid qua werk en inkomsten. Dus besloten er voorlopig mee te stoppen waarmee er een enorm gewicht van m'n schouders viel.

Tot een paar maanden terug, toen ik weer een klein vliegtuigje over zag vliegen. Direct op ADSBExchange opgezocht en ik zag dat ie was opgestegen van Teuge. En toen begon het toch weer allemaal te kriebelen, waarna ik weer contact heb gezocht met een (andere) vliegschool.

Afgelopen 2 juli dus mijn officieel 3de les gehad, of meer een tweede verkenningsvluchtje om te kijken of ik nog wat had onthouden. Gewapend met gemberthee en kauwgom tegen de misselijkheid weer een leuke, maar bumpy vlucht gehad met een heel aardige instructeur. Wederom de basics doorgenomen, genoten van de uitzichten, gevochten tegen de misselijkheid. Eerlijk aangegeven dat ik het allemaal even zou laten bezinken tot ik me echt ga toeleggen op deze onderneming.

Dat duurde eigenlijk maar één nachtje, ik weet nu dat ik me dan maar voorlopig heel misselijk ga voelen, maar ik moet daar gewoon doorheen tot ik eraan gewend ben. 14 juli was les twee, de syllabus is weer aangelegd, ik heb een demonstratie gehad van die neveneffecten, de vlucht was lang niet zo bumpy dus de misselijkheid viel ook mee.

Inmiddels is mijn vrouw gestoord van alle YouTube vlieg-channels die ik volg, ik ben begonnen aan Ground school van Orbit, heb allerlei boeken in huis gehaald, nieuwe headset (Bose A30), nieuwe bril, dus ik ben klaar voor les 3 aanstaande vrijdag. Klasse 2 medical afspraak staat voor volgende week. Ik zou willen dat ik iedere week kon lessen, maar dat komt zowel tijd-technisch als euro-technisch niet uit, dus voorlopig heb ik om de week een les. Kwam de instructeur ook goed uit.
 
Welkom.
Misselijk worden is heel normaal.
Dat gaat bijna altijd over als je zelf meer de besturing gaat doen. Meer naar buiten kijken en frisse lucht ook. Even de ventilatie op je gezicht.
Soms kan zo’n magneetbandje (?) om je pols helpen of wat medicijnen waar je geen Dr recept voor nodig hebt.
Mag je niet solo mee vliegen maar tegen die tijd is het over.
Waar les je op ?
 
Aha, nog zo eentje die de cloud eens van dichterbij wil bekijken ;-)

Je zou gek zitten te kijken als je er eentje aantreft met AWS logo of zo.

Welkom!
 
Welkom.
Misselijk worden is heel normaal.
Dat gaat bijna altijd over als je zelf meer de besturing gaat doen. Meer naar buiten kijken en frisse lucht ook. Even de ventilatie op je gezicht.
Soms kan zo’n magneetbandje (?) om je pols helpen of wat medicijnen waar je geen Dr recept voor nodig hebt.
Mag je niet solo mee vliegen maar tegen die tijd is het over.
Waar les je op ?

Bedankt voor de tip! Ik heb even wat van die polsbandjes besteld, baat het niet dan schaadt het niet.. we’ll see :)
Ik les op een C172 (N/M). Niet zo’n spannend ding maar dat hoeft ook niet, de rest is al spannend genoeg..
 
Er is natuurlijk een reden voor dat misselijk worden.
Als je zelf stuurt heeft je brein al een beslissing genomen om een stuurbeweging te maken en je binnenoor is daar als het ware al iets op voorbereid net als je ogen.

Wat je dus net bedacht had om te doen loopt synchroon met het gedeelte wat je visuele input verwerkt en je evenwichtsorgaan.

Als iemand anders stuurt ben je niet op die kleine stuurbewegingen voorbereid en loopt dat als het ware allemaal een beetje achter.
Daar wordt je misselijk van.
Een hele enkele keer is er andere meer medische reden voor.

Anecdote;
Had ooit een leerling van een jaar of 17-18.
Ongelofelijk chaotische jongen, typische tiener wat dat betreft. :LOL:
Die had die pols bandjes op allebei zijn armen, had alleen een maatje te klein gekocht. Die zaten zo strak dat hij geen gevoel meer in zijn vingers had.
Hele aardige jongen verder maar geen land mee te bezeilen.
 
Er is natuurlijk een reden voor dat misselijk worden.
Als je zelf stuurt heeft je brein al een beslissing genomen om een stuurbeweging te maken en je binnenoor is daar als het ware al iets op voorbereid net als je ogen.

Wat je dus net bedacht had om te doen loopt synchroon met het gedeelte wat je visuele input verwerkt en je evenwichtsorgaan.

Als iemand anders stuurt ben je niet op die kleine stuurbewegingen voorbereid en loopt dat als het ware allemaal een beetje achter.
Daar wordt je misselijk van.
Een hele enkele keer is er andere meer medische reden voor.

Ja klopt als een (air)bus. Instructeur demonstreerde dus het haken neveneffect door 10 keer snel achter elkaar het stuur naar links en rechts te draaien. Die trok ik wel ff slecht :) Maar toen ik het daarna zelf uitprobeerde ging het eigenlijk wel oké.

Anecdote;
Had ooit een leerling van een jaar of 17-18.
Ongelofelijk chaotische jongen, typische tiener wat dat betreft. :LOL:
Die had die pols bandjes op allebei zijn armen, had alleen een maatje te klein gekocht. Die zaten zo strak dat hij geen gevoel meer in zijn vingers had.
Hele aardige jongen verder maar geen land mee te bezeilen.
:D nou ik ben benieuwd of ze wat doen. Ik ben eigenlijk veel te nuchter voor dit soort dingen, die ik al snel zie als zweverig (no pun intended), dus ik hoop dat mijn scepticisme ongelijk krijgt.

Morgen les nummer drie, ik zit de hele week (of eigenlijk al 10 dagen) het weer al in de gaten te houden. Zoals het er nu uit ziet ga ik geluk hebben en is morgen zo’n beetje de enige dag met goed weer.

Ondertussen de avonden gevuld met Orbit ground school, ik ben bijna door het Air Law hoofdstuk heen. De tests faal ik eigenlijk vrij consistent met zo rond de 60% goed, waarna ik de fout beantwoorde vragen nog eens goed doorneem en daarna is het 100%, maar daar hecht ik niet zoveel waarde aan want dan heb ik gewoon onthouden wat t goede antwoord was.

Ik vind eigenlijk met name het concept QNH en transition level berekenen lastig, maar denk wel dat ik hem nu snap :)
Mijn plan is om sowieso gelijktijdig met Orbit de boeken van Bas Vrijhof door te lezen (in een andere volgorde) zodat het hopelijk dubbel blijft plakken.

Anyway…. Zin in morgen :)
 
Welkom aan boord! Ben benieuwd naar je volgende verslagen. Heb je nog een bepaald doel voor ogen? Of wordt het alleen een (dure) hobby?
 
Welkom aan boord! Ben benieuwd naar je volgende verslagen. Heb je nog een bepaald doel voor ogen? Of wordt het alleen een (dure) hobby?
Thanks! Voorlopig alleen dure hobby.. en met alle ratings die er nog na komen gaat het ook nog wel even duren :)

Zo goed als het weer er gisteren uit zag.. is het nu dikke drama :( Ziet er naar uit dat de les vandaag niet doorgaat, en zal lastig worden om nog een nieuwe te plannen voor de vakantie.
Weet ook niet of de instructeur in t weekend kan/wil, denk niet dat het handig is in dit vroege stadium alweer een andere instructeur te hebben, al is t maar voor 1 les.
 
Vanmiddag tóch nog les 4 gehad, het weer klaarde net op tijd op :)

Na de pre-flight inspection nog eens het taxiën extra geoefend met paar extra bochtjes. Ging me alweer een stuk makkelijker af, hoewel het nog aardig stoeien is met minder gas, meer gas, remmen, rem erbij in de bocht, rechte lijn rijden waarbij ik steeds teveel corrigeer. Dus ik mis nog een beetje het gevoel voor de fijne motoriek.

Before takeoff checklistje gedaan en daarna 100% zelf opgestegen, met de voetjes geprobeerd rechte lijn te houden over de runway wat best goed ging. Na takeoff meteen een bak crosswind voor de kiezen gekregen, maar zonder veel moeite het circuit verlaten.

Geprobeerd met 1500ft onder de wolken te blijven en vanaf daar horizontale vlucht geoefend, hoogte en richting en snelheid vasthouden en dat lukte heel goed (na goed afgetrimmed te hebben). Door naar ongeveer 2500ft geklommen en vanaf daar wat oefeningen met slow-flight, neusstand omhoog, snelheid omlaag, en weer koers en hoogte proberen vast te houden. Dat was alweer een stukje moeilijker. Vervolgens nog wat klim- en daaloefeningen gedaan (glijden, kruissnelheid dalen).

Voor ik het wist zochten we Sierra alweer op en zetten we de daling voor de landing in. Downwind en base gedaan, snelheid terug, flaps omlaag. Final en landing deed instructeur, terwijl ik meestuurde en voelde wat hij deed met de voeten.

Maar belangrijkste van alles was denk ik dat ik gewoon 0,0 misselijk ben geweest, ondanks behoorlijke windvlagen en crosswinds bij stijgen en landen. Maar het was in de lucht ook helemaal niet bumpy verder, en ik heb natuurlijk zelf 95% gevlogen, dus wellicht dat dat inderdaad heel erg meehelpt.

Ik kwam in elk geval met een big smile het vliegtuig uit, dit was echt ongelooflijk vet en voelde gewoon supergoed. Meteen les geboekt voor volgende week, nog snel een keertje voor de vakantie begint :)

C40XpBS.png
 
Last edited:
Welkom!

Voor de theorie zou ik aanraden om de PPL E-learning drillster pakket van Vliegschool Hilversum te halen. Vraag even bij je eigen vliegschool of ze hier een kortingscode voor hebben.

Dit heeft de letterlijke vragen die ook in de theorie toetsen komen.

Wel een waarschuwing hierbij, alsjeblieft lees eerst alles goed door in het boek en begin daarna pas aan de drillster. Anders leer je alleen examen vragen terwijl je toch veel kennis mist. Doe dit dus alleen als je alles echt al hebt geleerd en begrijpt. Als je een vraag fout doet, ga terug naar het boek en lees over dat stuk nog een paar keer alles goed door en ga dan pas verder.

Ik hoop dat dit je helpt!
 
Leuk om te horen dat de les goed gegaan is en dat je er een goed en plezierig gevoel uit heb gehaald.

Over de misselijkheid, je raakt er gewend aan na een paar lessen.. Let wel op, als je bijvoorbeeld achterin bij de C172 als passagier gaat zitten dat je dan wel weer misselijk kan worden 😉

Staat een best interessant stuk over in je Fysiologie boek voor de theorie 🙂
 
Vanmiddag tóch nog les 4 gehad, het weer klaarde net op tijd op :)

Na de pre-flight inspection nog eens het taxiën extra geoefend met paar extra bochtjes. Ging me alweer een stuk makkelijker af, hoewel het nog aardig stoeien is met minder gas, meer gas, remmen, rem erbij in de bocht, rechte lijn rijden waarbij ik steeds teveel corrigeer. Dus ik mis nog een beetje het gevoel voor de fijne motoriek.

Before takeoff checklistje gedaan en daarna 100% zelf opgestegen, met de voetjes geprobeerd rechte lijn te houden over de runway wat best goed ging. Na takeoff meteen een bak crosswind voor de kiezen gekregen, maar zonder veel moeite het circuit verlaten.

Geprobeerd met 1500ft onder de wolken te blijven en vanaf daar horizontale vlucht geoefend, hoogte en richting en snelheid vasthouden en dat lukte heel goed (na goed afgetrimmed te hebben). Door naar ongeveer 2500ft geklommen en vanaf daar wat oefeningen met slow-flight, neusstand omhoog, snelheid omlaag, en weer koers en hoogte proberen vast te houden. Dat was alweer een stukje moeilijker. Vervolgens nog wat klim- en daaloefeningen gedaan (glijden, kruissnelheid dalen).

Voor ik het wist zochten we Sierra alweer op en zetten we de daling voor de landing in. Downwind en base gedaan, snelheid terug, flaps omlaag. Final en landing deed instructeur, terwijl ik meestuurde en voelde wat hij deed met de voeten.

Maar belangrijkste van alles was denk ik dat ik gewoon 0,0 misselijk ben geweest, ondanks behoorlijke windvlagen en crosswinds bij stijgen en landen. Maar het was in de lucht ook helemaal niet bumpy verder, en ik heb natuurlijk zelf 95% gevlogen, dus wellicht dat dat inderdaad heel erg meehelpt.

Ik kwam in elk geval met een big smile het vliegtuig uit, dit was echt ongelooflijk vet en voelde gewoon supergoed. Meteen les geboekt voor volgende week, nog snel een keertje voor de vakantie begint :)
Dat klinkt erg goed. Ik denk dat je vanaf Rotterdam vliegt, maar misschien zit ik er naast. Heb daar zelf een paar jaar rondvluchten gedaan.
 
Welkom!

Voor de theorie zou ik aanraden om de PPL E-learning drillster pakket van Vliegschool Hilversum te halen. Vraag even bij je eigen vliegschool of ze hier een kortingscode voor hebben.

Dit heeft de letterlijke vragen die ook in de theorie toetsen komen.

Wel een waarschuwing hierbij, alsjeblieft lees eerst alles goed door in het boek en begin daarna pas aan de drillster. Anders leer je alleen examen vragen terwijl je toch veel kennis mist. Doe dit dus alleen als je alles echt al hebt geleerd en begrijpt. Als je een vraag fout doet, ga terug naar het boek en lees over dat stuk nog een paar keer alles goed door en ga dan pas verder.

Ik hoop dat dit je helpt!
100% mee eens. Als je consequent 60% haalt heb je misschien toch iets meer tijd in de stof nodig dan je nu neemt.

Alternatief voor drillster:
 
Dat klinkt erg goed. Ik denk dat je vanaf Rotterdam vliegt, maar misschien zit ik er naast. Heb daar zelf een paar jaar rondvluchten gedaan.
Teuge :)

Welkom!

Voor de theorie zou ik aanraden om de PPL E-learning drillster pakket van Vliegschool Hilversum te halen. Vraag even bij je eigen vliegschool of ze hier een kortingscode voor hebben.

Dit heeft de letterlijke vragen die ook in de theorie toetsen komen.

Wel een waarschuwing hierbij, alsjeblieft lees eerst alles goed door in het boek en begin daarna pas aan de drillster. Anders leer je alleen examen vragen terwijl je toch veel kennis mist. Doe dit dus alleen als je alles echt al hebt geleerd en begrijpt. Als je een vraag fout doet, ga terug naar het boek en lees over dat stuk nog een paar keer alles goed door en ga dan pas verder.

Ik hoop dat dit je helpt!
Aangezien ik zelf in Arnhem woon was de keuze vrij snel gemaakt om me in te schrijven bij Orbit ground school :) Zoals ik het zie is dat drillster pakket van Hilversum dan dubbel.
Ik ben sowieso ook de boeken van Bas Vrijhof aan het lezen, dus ook dat is eigenlijk al dubbel. Sowieso bedankt voor de tips!

Leuk om te horen dat de les goed gegaan is en dat je er een goed en plezierig gevoel uit heb gehaald.

Over de misselijkheid, je raakt er gewend aan na een paar lessen.. Let wel op, als je bijvoorbeeld achterin bij de C172 als passagier gaat zitten dat je dan wel weer misselijk kan worden 😉

Staat een best interessant stuk over in je Fysiologie boek voor de theorie 🙂
Ik hoop ook dat ik er nu al gewoon gewend aan ben, maar ben bang dat het de volgende keer met een beetje turbulentie weer tegen gaat vallen.. we zullen zien. Met het weer van deze week betwijfel ik of aanstaande vrijdag door gaat in elk geval.
 
100% mee eens. Als je consequent 60% haalt heb je misschien toch iets meer tijd in de stof nodig dan je nu neemt.

Alternatief voor drillster:
Net Air Law op die pplexamtrainer.nl gedaan (werd ik ook al op gewezen door Orbit), en 94% goed dus het blijft toch wel een beetje hangen, 60% was lichtelijk overdreven ;)
 
Welkom, leuk om te lezen allemaal en veel succes en plezier met lessen, in no-time vlieg je met je meiden naar de wadden. Dikke pret!
 
Welkom, leuk om te lezen allemaal en veel succes en plezier met lessen, in no-time vlieg je met je meiden naar de wadden. Dikke pret!
Thanks! Ik had je filmpjes ook al op YouTube gevonden, erg vermakelijk en wat een mooie kist die VTB. Met de dames op pad staat zeker op de wishlist :)

Sinds gisteravond ook in bezit van een Klasse II medical, en inmiddels ingeschreven voor de RT-VFR cursus van ATC-Comm, dus we zijn weer wat stapjes dichterbij.
 
Sinds gisteravond ook in bezit van een Klasse II medical, en inmiddels ingeschreven voor de RT-VFR cursus van ATC-Comm, dus we zijn weer wat stapjes dichterbij.
Gefeliciteerd met het behalen van de medical. En de RT lessen vond ik persoonlijk een van de leukste dingen ooit. Wij deden het in een lokaal met radio equipment en 6 personen met een oud verkeersleider. Super gaaf en leerzaam! Veel plezier daarmee ;)
 
Gefeliciteerd met het behalen van de medical. En de RT lessen vond ik persoonlijk een van de leukste dingen ooit. Wij deden het in een lokaal met radio equipment en 6 personen met een oud verkeersleider. Super gaaf en leerzaam! Veel plezier daarmee ;)
Deze is gewoon helemaal online vanuit huis, had me ook leuker geleken in een lokaal met anderen :) Maar dit is dan wel weer makkelijker in te plannen.

Gisteren weer les gehad. Dankzij vakantieverkeer en werkzaamheden op de A12 was ik te laat, dus ik zat al te haasten en haasten in de auto.
Eenmaal aangekomen in de stromende regen twee verrassingen: het geboekte vliegtuig én instructeur waren er niet. De instructeur liep uit met een andere leerling en blijkbaar hadden we een ander vliegtuig geboekt dan we allebei dachten (nu ik terug kijk in de mail hebben we gewoon 't vliegtuig gekregen die we geboekt hadden).

Iets later dan bedoeld dus aan de slag gegaan, ik deed de inspectie van 't vliegtuig (is het normaal dat dit na 2 x al aan mij toevertrouwd wordt?), daarna samen even de olie en brandstof goed gecheckt. Dit ging behoorlijk knullig van mijn kant want ik liet het benzine-controle-staafje-dingetje op de grond vallen (was gelukkig niet vies geworden) en aan de andere kant druppelde ik benzine op de ruit. Al met al niet echt lekkere start :p

Briefing; op de planning stonden bochten. Horizontale bochten en klim- en daalbochten. Even de theorie doorgenomen en de gevaren van overtrek in klimmende bochten (max 15gr) en dalende bochten (overtrekken over binnenste vleugel, gecombineerd met lage hoogte op base/final = extra groot risico).
Even op een zijspoor gekomen met het doorspreken van de vorige les, waarbij mij bij was gebleven dat ik in de lucht zo gedesoriënteerd was geweest, ik had geen flauw idee waar we waren, waar Deventer of Zutphen lagen etc. Dus met de kaart van het circuit gebied dat doorgenomen en het nog over de radio calls gehad - ik begreep nog niet goed tegen wie we die radiocalls nu eigenlijk deden aangezien het geen controlled airspace is, maar blijkbaar is dat de havenmeester. De verantwoordelijkheid van de havenmeester ontgaat me nog even (behalve zeggen "let op voor para's") dus dat ga ik nog verder uitzoeken.

Ingestapt, taxiën blijft een uitdaging maar gaat wel steeds beter. Vond het wel lastig om tijdens het taxiēn de instrumenten (gyro, balletje) ook nog te checken omdat ik al druk bezig ben te proberen die oranje lijn te volgen.
Hij vroeg me ook nog om de radiocall te doen, maar ik was alweer vergeten wat ik moest zeggen toen hij klaar was met praten (was ook veel: runway 26, 1 hour practice, 2 pax with instructeur X etc), dus dat heeft ie toch maar zelf gedaan. Ik vond dit toch wat spannender dan ik dacht..
Stoppen voor de run-up is ook lastig omdat je in een relatief klein gebied het vliegtuig de wind in moet draaien en ook nog moet zorgen dat dat voorwiel recht vooruit staat. Deze dingen schaar ik nu nog wel even onder de noemer "al doende leert men" dus dat gaat wel goed komen met wat meer oefening :)

Takeoff was weinig spannend, al zei hij wel dat we het circuit te laat hadden verlaten, dus daar de volgende keer ook even scherp op zijn.

Toen kwamen de bochten: 360 graden bocht op gelijke hoogte links, om je heen blijven kijken, neusstand in de gaten houden, 30gr helling proberen vast te houden, gecoördineerd.. verrassend moeilijk ("hoe moeilijk kan het zijn om een rondje te draaien"), maar ook echt superleuk om te doen. Punt in de verte weer gevonden, op tijd uitrollen, daarna een 180gr bocht rechts.
Bij rechts heb ik blijkbaar de neiging hoogte te winnen maar verder weinig bijzonderheden.

Vervolgens een aantal achtjes gedaan, steeds lettend op verkeer, overdreven uitkijken, hellingshoek, neusstand en balletje in de gaten houden. Superleuk.

Toen een lange dalende bocht vervolgd door een klimmende. Dalend was nog best moeilijk omdat je die neus omlaag moet blijven duwen (misschien had ik beter moeten trimmen), dus dan komt er nog weer een extra ding bij wat je in de gaten moet houden.

En toen was het alweer tijd om naar Sierra te vliegen. Wel de aankondiging "joining downwind" gedaan, na base nam instructeur het weer over en kon ik "meesturen". Stond nog een behoorlijke zijwind dus behoorlijk schuin geland en met lange flare.

Takeaways:
* Radiocalls: volgende keer wellicht wat meer tijd voor nemen tijdens het taxieēn om eerst te herhalen wat ik moet zeggen en het dan gewoon doen. Vind mezelf echt ff een piepzak daarover.
* Weer niet misselijk geworden (!) (ook weer 99% zelf gevlogen... en geen gekke armbandjes, gemberthee of dopjes in mn oor)
* Wat was dit weer su-per-leuk. Ik geniet er enorm van, ook al gaat niet alles perfect.
* Helaas nu weer 4 weken wachten tot de volgende les vanwege vakanties

Ik ben ook ongeduldig, het liefst was ik al bezig geweest landingen en circuitjes te oefenen... maar alles op z'n tijd..:)

GmaO5Aa.png
 
Back
Top