Leeftijd en Maatschappij

Nou, lijkt me dat je antwoord hebt op je vraag :grijns:
O ja, ik ben 17 en net aangenomen op de KLS, zal dus ook 20/21 zijn als alles naar plan verloopt. En naast dat ik hier veel lees over mensen die met deze leeftijd zijn aangenomen, ken ik er zelf ook genoeg.
Groeten!
Jesper
 
Moet ik er wel een kantekening bij plaatsen.

De mensen (incl. mijzelf) die op dit topic reageren zijn wel erggggg jong.

Ik weet niet precies hoe het aan de overkant is, maar aan deze kant van de sloot is de gemiddelde leeftijd van een new hire bij een regional (ERJ/CRJ) zo tussen de 25 en de 30, en de gemiddelde leeftijd bij een LCC/major etc zo tussen de 28 en 35...

Dus de 'ouderen' hoeven zich nergens zorgen over te maken. Overigens zitten er altijd wel 1 a 2 mafkezen van 56 in je new hire klas, die besloten om nog even een paar jaar te gaan vliegen, voordat ze met pensioen gaan :).

FD
 
Ik vlieg zelf al 5 jaar voor dezelfde airline, nu 2 jaar als junior captain op de A320/A321 bij Spanair en ik wordt in maart 26.

Het werk bevalt me nog steeds prima bij Spanair.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik er nog niet uit ben of ik op een grotere jet zou willen vliegen, misschien later als de kinderen wat ouder zijn maar voorlopig zeker nog niet.
 
Grote jet=veel en lang vrij, tenminste bij mijn mij. Is wel lekker als je opgroeiende kinderen hebt lijkt me, verder is captain op een europa kist meer gezeik aan je kop dan captain op ica vluchten.

@FD: denk dat de meeste mensen hier in europa wel wat jonger zijn, zitten ook niet echt verschillen tussen regional en lcc/major, denk gemiddeld jaar of 23/24 bij aanname.
 
te jong is denk ik niet goed... denkend aan 18 jaar, maar dan heb je het ook wel erg snel gedaan.... ik denk ook dat diegene die echt te jong zijn (psygisch zeg maar) ook niet door de selectie van de school komen. ik denk dat de toelating tot de school een goede graad meter is.
ik zelf ben 24 en vlieg nu 2 jaar als co binnen een normale airline. en ik ben een van de jongste. ik ken een verhaal van mijn trainings captain toen ik op line-training zat, hij was 18 jaar toen hij klaar was met de opleiding en begon datzelfde jaar nog als co.
en alles vergelijken met de KLM is denk ik ook niet gezond, dat kan je wel lezen op andere threads binnen airwork! alles word vergeleken met KLM, maar KLM is geen doorsnee maatschappij.
suskes en te vroeg beginnen is beter dan te laat!
rigid

Hoe bedoelt u KLM geen doorsnee maatschappij?

Grts,
 
Nou, lijkt me dat je antwoord hebt op je vraag :grijns:
O ja, ik ben 17 en net aangenomen op de KLS, zal dus ook 20/21 zijn als alles naar plan verloopt. En naast dat ik hier veel lees over mensen die met deze leeftijd zijn aangenomen, ken ik er zelf ook genoeg.
Groeten!
Jesper

Ik raad je aan je postvakIN te legen, want er kunnen geen privé-berichten meer worden gestuurd naar je...
 
moet zeggen dat ik ook een beetje aanhink tegen de leeftijd. Ik wil zo rond de 19 of 20 beginnen aan de opleiding. Ik ben van plan eerst een jaar in Delft te studeren (L&R techniek, zwaarste faculteit, dat dan weer wel :airforce: ). Mocht ik die halen, dan ben ik rond de 4 of 5 maand na 20 en ik denk dat ik in dat jaar (en tevens ook de jaren daarvoor al) genoeg levenservaring heb opgedaan wat betreft het omgaan met geld, op jezelf leven en totaal aan jezelf overgeleverd zijn wat betreft een studie volgen. In principe kan ik ook nu al selectie doorlopen maar ik vind het gewoon te vroeg.. Word over 2 maand 18..

Wat denken jullie?
 
Was 17 toen ik klaar was met VWO en zag mezelf nog niet als 19-jarig jochie solliciteren bij de 'grote' burgerluchtvaart.

Nu 23 met bijna een studie Technische Bedrijfskunde achter de rug (beetje studievertraging door studententijd) en ben van plan om begin 2008 te beginnen met een vliegopleiding. Dan ben ik 24 en zal ik rond mijn 26e aankloppen bij een maatschappij.
 
moet zeggen dat ik ook een beetje aanhink tegen de leeftijd. Ik wil zo rond de 19 of 20 beginnen aan de opleiding. Ik ben van plan eerst een jaar in Delft te studeren (L&R techniek, zwaarste faculteit, dat dan weer wel :airforce: ). Mocht ik die halen, dan ben ik rond de 4 of 5 maand na 20 en ik denk dat ik in dat jaar (en tevens ook de jaren daarvoor al) genoeg levenservaring heb opgedaan wat betreft het omgaan met geld, op jezelf leven en totaal aan jezelf overgeleverd zijn wat betreft een studie volgen. In principe kan ik ook nu al selectie doorlopen maar ik vind het gewoon te vroeg.. Word over 2 maand 18..

Wat denken jullie?

Ik ben persoonlijk voor een kleine periode van een "normale" job of studie.
Geeft je een stuk realiteitszin (financieel en menselijk) en je zal er zoieso ontdekken of je nu echt wel bereid bent de financiële risico's te nemen die een vliegopleiding inhoud.
Geeft je ook de tijd om alle opties tot in detail te gaan bekijken, en weloverwogen een bewuste keuze te maken.
(Wat een zware woorden om 23u16 :dozey: )

Bezint eer ge begint, en als je dan toch begint, de beuk erin ;)
 
Helemaal eens met Cpt. Relax!

Ik begin straks op m'n 26e, na heel wat jaartjes studie enzo. Net na het HAVO/VWO ben je echt nog een broekie wat levenservaring betreft...
 
Primair bijna klaar met de opleiding?

U kunt stemmen om uw mening aan te geven:

1. Echt wel!
2. Wel echt!
3. Niet echt!
4. Echt niet!

Mijn stem gaat naar 'Echt niet!'

Wil niet zeggen dat ik bijna met de opleiding atpl klaar ben, maar als het ff doorzet zal dat toch echt eind 20ste of begin 21ste levensjaar zijn:)...

p.s. een mens kan zich op internet heel anders profileren dan hij/zij in werkelijkheid is, en deze mening heb jij alleen via internet gevormd. Niets is wat het lijkt op het internet!
Tegenwoordig zijn de lontjes van de huidige generatie zo onzettend minimaal, dat mensen als ik (en enkele anderen die ik persoonlijk goed ken) daar alleen maar op in spelen, omdat er zo lekker "gehapt" word.

PrimAir
 
Last edited:
Net na het HAVO/VWO ben je echt nog een broekie wat levenservaring betreft...


Dat hangt er maar net vanaf. In de grote stad kan je genoeg levenservaring op doen op straat. Andere mensen komen pas met hun studententijd naar de grote stad om daar de held uit te hangen. In mijn eerste jaar op de universiteit zag ik een groot verschil tussen mensen uit de stad en mensen van buiten. Mensen van buiten gingen ook gelijk een rode broek dragen enzo.

Toen ik klaar was met het gymnasium was ik 17. Wilde altijd vliegen, maar besloot toch nog maar even om te wachten. Heb dus een jaartje op de universiteit gezeten, wat een fout was dat. Na ongeveer 2 bezoeken trok ik het al niet meer, afgezien van bezoekjes aan de kantine. (lekkere hamburgers) Ik persoonlijk had maar 1 drive en dat was vliegen, voor de rest wilde ik niks. En was dan ook niet bereid in te spannen voor iets anders. Mijn respect voor mensen die dat wel kunnen!

Toen ben ik na dat ene jaar nog een maand of 8 gaan werken om centjes te sparen. (Maar dat was eigenlijk al op voordat ik begon aan mn vliegopleiding). Toen ben ik begonnen aan mn vliegopleiding op mn 19e en was klaar op mn 21e. Uiteindelijk zat ik rechts op een A320 op mn 21e, 2 maandjes na het einde van mn opleiding.
 
Dat hangt er maar net vanaf. In de grote stad kan je genoeg levenservaring op doen op straat. Andere mensen komen pas met hun studententijd naar de grote stad om daar de held uit te hangen. In mijn eerste jaar op de universiteit zag ik een groot verschil tussen mensen uit de stad en mensen van buiten. Mensen van buiten gingen ook gelijk een rode broek dragen enzo.

Toen ik klaar was met het gymnasium was ik 17. Wilde altijd vliegen, maar besloot toch nog maar even om te wachten. Heb dus een jaartje op de universiteit gezeten, wat een fout was dat. Na ongeveer 2 bezoeken trok ik het al niet meer, afgezien van bezoekjes aan de kantine. (lekkere hamburgers) Ik persoonlijk had maar 1 drive en dat was vliegen, voor de rest wilde ik niks. En was dan ook niet bereid in te spannen voor iets anders. Mijn respect voor mensen die dat wel kunnen!

Toen ben ik na dat ene jaar nog een maand of 8 gaan werken om centjes te sparen. (Maar dat was eigenlijk al op voordat ik begon aan mn vliegopleiding). Toen ben ik begonnen aan mn vliegopleiding op mn 19e en was klaar op mn 21e. Uiteindelijk zat ik rechts op een A320 op mn 21e, 2 maandjes na het einde van mn opleiding.

... en waar heb je je vliegopleiding gedaan en waar vlieg je nu?
 
Back
Top