Leeftijd en Maatschappij

EIN/EHEH

New member
Mensen,

Als ik zo een beetje op dit forum neus kom ik veel jonge heren en dames tegen met de ambitie om piloot te worden. Ook een aantal mensen van 17 en 18 die al aangenomen zijn. Ik vraag me serieus af of bijvoorbeeld de KLM iemand van net 20 (in het meest extreme geval) aanneemt als coco of FO fokker 50! Ik werk op Eindhoven Airport en heb nog nooit een piloot gezien jonger dan +/- 23 (zelfs niet bij Denim, en daar vliegen toch wel een aantal jongeren) Ook als ik op klassefoto's van de kls/nls kijk zie ik maar weinig jonkies!!

Zelf doe ik momenteel een HBO opleiding, puur alleen om een paar jaartjes ouder te worden! Ik wil minimaal 20 zijn bij het starten van de opleiding!!

Graag jullie reacties??!
 
Zelf zit ik in 4Havo en ben van plan om na het behalen van mijn diploma gelijk een vliegopleiding te gaan doen.

Persoonlijk denk ik dat je persoonlijkheid het belangrijkst is, niet je leeftijd.
 
tja....

tja....

te jong is denk ik niet goed... denkend aan 18 jaar, maar dan heb je het ook wel erg snel gedaan.... ik denk ook dat diegene die echt te jong zijn (psygisch zeg maar) ook niet door de selectie van de school komen. ik denk dat de toelating tot de school een goede graad meter is.
ik zelf ben 24 en vlieg nu 2 jaar als co binnen een normale airline. en ik ben een van de jongste. ik ken een verhaal van mijn trainings captain toen ik op line-training zat, hij was 18 jaar toen hij klaar was met de opleiding en begon datzelfde jaar nog als co.
en alles vergelijken met de KLM is denk ik ook niet gezond, dat kan je wel lezen op andere threads binnen airwork! alles word vergeleken met KLM, maar KLM is geen doorsnee maatschappij.
suskes en te vroeg beginnen is beter dan te laat!
rigid
 
Moet zeggen dat ik het idee van een andere opleiding zoals HBO geen slecht idee vindt. Geeft je tijdens het solliciteren (wat een tijd kan duren) nog een mogelijkheid voor een goede tijdelijke baan en sowiezo als back up igv afkeuren etc. Leeftijd is persoons/karakter gebonden.
 
Ik was 21 toen ik rechts zat op de A320. Was toen naar mijn weten wel de jongste bij de betreffende airline.

Maar ongehoord is het zeker niet om met een jonge leeftijd rechts te zitten.
 
ik ben op dit moment 17, en als ik mijn havo af heb ben ik net 19 geworden (jaartje blijven zitten). Maar ik ben wel van plan om daarna gelijk mijn vliegopleiding te doen, dus dan ben ik klaar als ik net 21 ben. Maar ik overweeg wel om dan in het buitenland eerst wat ervaring op te doen bij minder leuke jobs omdat ik toch tijd genoeg heb.
 
ik was nog net 21 toen ik klaar was met mn opleiding en ben nu 23, , maar ben inderdaad al een paar keer afgewezen omdat oudere mensen de voorkeur kregen. vooral bij regionals lijkt dit een trend te zijn....
 
Kben nu 17, zit in havo 5. Ook van plan om piloot te worden. Zat eerst ook te denken om meteen als ik van de havo af ben naar kls/nls/epst te gaan maar ben op een ander idee gekomen. Stel als ik op mijn 21e bij een airliner zou vliegen heb ik nooit meer de kans om is een tijdje wat anders te doen. Bijvoorbeeld vrijwilligerswerk, college in amerika of iets dergelijks. Daarom ben ik van plan om eerst dus na mijn havo een tijdje wat anders te doen. Heb je ook het voordeel dat je wat meer levenservaring hebt..
 
Heb vorig jaar mn vwo diploma gehaald en ben nu 18. Was van plan om dit jaar te gaan studeren maar omdat ik geen leuke studies kon vinden waar ik mn tijd en geld in wilde stoppen heb ik besloten om direct door te zetten. Heb selectieprocedure gehaald en kan nu in maart beginnen. Omdat een halfjaartje buitenland er niet in zat met alle testen ondertussen allemaal rotklusjes opgeknapt. Wel vwo gehaald maar als je dan aan het werk wilt mag je toch nog steeds de rotklusjes opknappen. Kan nu dus gelukkig bijna beginnen en hoop dan wel over ongeveer 2 jaar aan het werk te kunnen.
Levenservaring en volwassenheid is persoonsgebonden naar mijn mening. En als jonge piloot ben je opzich natuurlijk wel een goede investering voor een maatschappij. Toch?
 
Dan lijkt mij juist de opleiding Airline Pilot & Management geschikt of de opleiding Aviation studies als je toch eerst HBO wilt gaan doen.
Bij mijzelf ligt het er nog een beetje aan. Ben dan wel 20, maar ik heb tot nu toe alleen nog een onafgeronde Havo (3 naar 4), een MBO 4 en (binnenkort) een wiskunde certificaat op Havo-niveau. Ik wil gaan voor AP&M en als back-up sta ik al ingeschreven voor de opleiding Aviation. Zo heb je toch ook een beetje een vangnet wanneer je niet direct aangenomen wordt bij een airline. Want wat bij mij vooral het geval is dat ik niet weet hoe hoog mijn kansen zijn bij de selecties van airliners.
 
Een vriend van me was 20 toen hij op de rechterstoel van de 757 kwam, hij is nu 22 en vliegt 767 bij een gerenomeerde Nederlande maatschapij.

Ikzelf was 21 toen ik op de rechterstoel van de A320/321 kwam. Ik ben ook de jongste bij mijn maatschapij.

Zoals al vaker gezegd kan iemand van 18 meer levenservaring hebben en volwassener zijn dan iemand van 25.

Ik moet wel toegeven dat ik af en toe raar wordt aangekeken als ik de fuelbill haal of controleer hoe de cargo geladen wordt.

P.S. Bij GB airways vliegt een captain A320 van 25!
 
ik was ook 21 toen ik rechts kwam te zitten bij een airliner.

Bij ons was de jongste capt 24 jaar toen hij de upgrading deed.

Dus het kan echt wel hoor, jong zijn en vliegen :D
 
21 jaartjes jong, aangenomen maar wacht op een startdatum bij een maatschappij in Nederland.
 
Onze jongste B737 captain was net een paar weken 22. Ik heb zelf op de 737 linetraining gehad van een TRE van 25. Die jongens zijn nu tegen de dertig en captain op de 777 bij Emirates.
 
nou, viper, zon propellor-unit is natuurlijk niet echt een airliner he? ;) . Bij de klem zitten nu ook coco's van 20, kan prima, de opleiding zelf maakt je ook een stuk volwassener.
 
Je moet er wel rekening mee houden dat de mensen die met hun 18e de opleiding starten, er met hun 20ste pas mee klaar zijn! Dan zit je al weer een stukje dichter bij die "acceptabele" leeftijd.
 
Mwa senioriteit is alles!

Had op mn 18e mn CPL. Vloog traffic watch en twin cessna's rond. op mn 19e vloog ik f/o op king airs en op mn 20e captain. was 20 toen ik mn eerste uitnodegingen kreeg van (regional) airlines CRJ/ERJ's etc etc.

FD
 
Back
Top