Laptop

JIPPIE, hij is binnen, wat een beauty. Ik zal binnenkort wat gebruikservaringen van de MBP hier posten!

groet, Alien

get a life get a mac,, die zien we hier de eerste 2 weken niet meer terug,, 24/7 achter de mac:biertje:
 
Binnenkort ga ik wat nieuwe onderdeeltjes kopen voor mijn PC om zowel de laadtijd van FSX terug te brengen als de graphics wat op te kunnen schroeven. Dit wil ik doen d.m.v. geheugenuitbreiding en een nieuwe videokaart. Twee vraagjes:

Ik heb de keuze tussen geheugenuitbreiding naar 1 gig. of 2 gig., is het 't geld waard om voor 2 gig. te gaan of is 1 gig. ook voldoende?

Wat is een videokaart met een goede prijs/kwaliteit-verhouding? Is het merk belangrijk? En is er een groot verschil tussen een 128mb en 256mb kaart?

Hoop dat iemand mij advies kan geven. Kan niet wachten totdat ik het spel eindelijk naar behoren kan spelen!

Daanie :)
 
Wat voor pc config heb je nu??
aan de hand daarvan kan ik kijken wat je zoal zou kunnen upgraden.
misschien is het wel beter als je een kompleet nieuwe pc koopt afhankelijk van hou oud je huidige pc is.

Je zult straks overweging moeten maken tussen de prijs voor een upgrade tov de prijs voor een nieuwe pc. Zit soms niet veel verschil tussen.


Ik post mijn bevindingen tov FSX en mijn laptop vanavond wel.
Moet 'm alleen even installen en uitproberen.

Kan alvast wel vertellen dat FS9 perfect liep op de laptop.
 
Ik post mijn bevindingen tov FSX en mijn laptop vanavond wel.
Moet 'm alleen even installen en uitproberen.

kan je dan ook de specs van je leptep aangeven?
 
Laptop is een compaq presario C350 gekocht bij MediaMarkt.

T2050 proc. is een duo core.
1024 Mb intern geheugen.
120 Gb hdd
128 shared video GMA 950 grapicks kaart.
15,4" inch tft scherm van dat glans ding
 
@turning final

Dit zijn wat gegevens die ik eerder had gepost:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pentium IV 2.4Gh
512mb geheugen
Videokaart: Geforce, iets van 4 jaar oud

Veld Waarde
Moederbordeigenschappen
Moederbord ID 09/11/2002-SiS-648-6A7I0M4BC-00
Moederbordnaam MSI MS-6701 (Medion OEM)

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel GTL+
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz (QDR)
Effectieve kloksnelheid 533 Mhz
Bandbreedte 4266 MB/s

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type DDR SDRAM
Bus Breedte 64 bit
DRAM:FSB verhouding 5:4
Werkelijke kloksnelheid 167 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 333 Mhz
Bandbreedte [ TRIAL VERSION ] MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
Bus Type SiS MuTIOL
Bus Breedte 16 bit

Moederbord Technische Informatie
CPU Sockets/Slots 1
Expansie Slots [ TRIAL VERSION ]
RAM Slots 2 DIMM
Geïntegreerde apparaten Audio, LAN
Groottefactor(Form Factor) Micro ATX
Moederbord Chipset SiS648
Extra functies [ TRIAL VERSION ]

Moederbordfabrikant
Firmanaam Micro-Star International
Productinformatie http://www.msi.com.tw/program/produc...o_mbd_list.php
BIOS Download http://www.msi.com.tw/program/suppor...t_bos_list.php


Apparaatbeschrijving
DIMM1: Samsung M3 68L3223DTL-CB3


Apparaatbeschrijving
Noord Brug: SiS 648
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
FSX draait nu prima met alle schuifjes op low. Omdat ik het zonde vind om zo'n mooi spel op 'low' te moeten draaien wil ik wat verbetering. Bovendien vind ik ook de laadtijd te lang. Ik weet dat de videokaart oud is en het geheugen minimaal. Uitbreiding op deze PC lijkt me wel mogelijk. Beter uitbreiden naar 2 gig. i.p.v. 1 gig.? Is dit het geld waard? Welke videokaart heeft een goede prijs/kwaliteit-verhouding? Wil niet een hoop centjes uitgeven aan trash! Alvast bedankt!
 
Upgraden zou niet veel verschil maken en bovendien veel te duur.

Het is verstandig om een nieuwe pc samen te stellen/kopen.
Als je een systeem kompleet koopt in de winkel ben je duurder uit dan dat je het allemaal zelf in mekaar zet.

Als je er niet zo handig mee bent kan ik je misschien wel helpen. Ik bouw mijn pc's altijd zelf. Is goedkoper en je kunt je eigen smaak eraan geven.(denk aan een mooie kast doorzichtig etc.)

Laat even weten wat je budget is dan zal ik proberen iets samen te stellen voor je waar je redelijk zou moeten kunnen gamen met dat budget.
 
Dacht eigenlijk voor max. 200,- euri in onderdelen te investeren, al dan niet gebruikt. Overigens is de PC van mijn broer, heb zelf niet eens een eigen desktopmonitor omdat ik verder een Macbook gebruik. Een bekende van mijn broer gaf als advies om een nieuwe videokaart te kopen. Hij zei dat het daarmee een stuk beter zou zijn. Hij werkt zelf bij een computerzaak en heeft er best verstand van. Denk je echt dat het geen zin heeft om dit systeem te upgraden?
 
Hoef ook niet alles op high te kunnen zetten. Als ik alles op medium kan zetten ben ik ook al tevreden.
 
Met zo'n oude pc heb je vast een agp slot dat betekent dat je beperkt bent in je uitbreidingsmogelijkheiden.
AGP videokaarten worden weinig tot bijna niet meer gemaakt.
Voor een groot gedeelte komen er nu alleen nog pci-express videokaarten uit.
Bovendien stel dat je een snellere videokaart erin stopt is je cpu nog steeds de bottleneck die kan de videokaart niet bijhouden.

Ik heb zelf een desktop pc:
AMD X2 3800+
7900GT videokaart
en 1Gb intern geheugen.

Zelf mijn pc heeft moeite met alles op medium. Gemiddelde fps is rond de 25 en vaak genoeg gaat ie eronder zitten krijg je een soort dia show.

Met jouw pc en een betere videokaart en intern geheugen kom je hooguit een paar fps extra verder. Maar goed voor nu zou het wel de beste optie zijn om inderdaad een betere videokaart erin doen, daar heb je wel het meeste aan.
Wil niet zeggen dat het best zonde is van de upgrade.
 
Tja, als ik dit zo hoor heb ik niet erg veel trek om er veel geld tegenaan te gooien voor minimale verbeteringen....Wat kost een PC die het spel wel kan handelen? Wordt wel een dure grap zo :eek!:
 
Moet je al gauw gaan denken aan een pc van 1000 euro.
daar kan je dan weer een tijdje mee verder.

Of nu 200 voor een andere videokaart en/of geheugen erbij voor die paar extra fps.
 
Bedankt voor de info TF. Een nieuwe PC van 1000,- euri kopen zit er niet in. Ik zou 'm dan uitsluitend gebruiken voor FSX. Misschien dat ik de huidige PC met wat goedkope marktplaatsonderdeeltjes probeer up te graden. Als dat niet lukt dan gaat FSX zelf marktplaats op. Ik vind het een geweldig spel, maar het moet wel een beetje betaalbaar blijven.
 
Hoeveel zou je ervoor willen hebben???


PS is het de deluxe versie of standaard?
 
Het is de deluxe versie. Ga eerst nog even alles uit de kast halen, volgens een redelijke prijs/verbetering ratio, om het spel alsnog tot zijn recht te laten komen. Als dit niet lukt ben jij de eerste die het spel met een redelijk bod mag overnemen. :biertje:
 
Ik hoop echt dat het je lukt....
het is een grafisch mooie simulatie.
ik gebruik hem om mijn if skills bij te houden.
verder zijn de missies best leuk om te doen.
ben een limited panel tegen gekomen.
2 of 3 engines out tijdens test vlucht met een oude 747.
landen op een schoolbus.

Het is allemaal hartstikke leuk maar wel met een joystick.

Mijn laptop kan FSX wel aan, maar alles staat op minimum. Grafisch ziet het er niet uit, kan wel IF procedures mee oefenen. Maar goed laptop is niet voor FSX bedoelt, daarvoor heb ik mijn desktop pc.
 
Bon, even de tips van een IT-man (nu toch nog :p ).

FSX is een zeer zware toepassing naar de gewone verwerking toe.
Concreet betekent dit dat de CPU en memory een zeer grote rol spelen.

Ontdanks de eyecandy die FSX biedt, moet je zeker voor een degelijke CPU en genoeg memory zorgen. FSX trekt heel veel CPU power door de Auto-gen, Traffic (deze twee zijn zware opties, spring er dus licht mee om). Maar ook de rest van de berekeningen die een standaard simulatie heeft worden door de CPU gedaan.

Tips van mijn kant:
- Dual Core is nog niet 100% ondersteund binnen FSX, toch raad ik wel ééntje aan om de load van MS XP en FSX gescheiden te houden
- 2GB Ram is een aanrader. FSX alleen gebruikt al makkelijk 800mb uit je geheugen.
- 3D-kaart is natuurlijk een zeer budget afhakelijk gegeven. Je hebt er van 50€ en je hebt er van 500€. Shop je in de nvidia stand, dan zou ik opteren voor minimum een 7600GT of 6800GT. (GPU ram is minder belangrijk, maar 256mb is mooi meegenomen)

Concreet:
Processor van de Intel Core Duo of AMD64 X2 technologie met minimum 2.2GHZ per core. (Single core mag ook, Dual core is zeker geen echte vereiste)
2BG aan geheugen
Grafische kaart minimum 7600GT/6800-reeksen. (opteer je om iets meer uit te geven, dan mag het een 7900GT zijn)

Voila, als er nog vragen zijn rond hardware, feel free to shoot.

ps: er zijn tweaks (tik in in Google: "Tweaks FSX" te vinden op het internet (om je FSX ervaring te optimaliseren)
 
jammer is als je al die goede componenten in je leptop heb.. je batterijduur zonder adapter maar 1,5 uur is:( dus ff onderweg naar huis spelen red ik dus net niet :)
 
Concreet:
Processor van de Intel Core Duo of AMD64 X2 technologie met minimum 2.2GHZ per core. (Single core mag ook, Dual core is zeker geen echte vereiste)
2BG aan geheugen
Grafische kaart minimum 7600GT/6800-reeksen. (opteer je om iets meer uit te geven, dan mag het een 7900GT zijn)

ehhh, betekent dit dat er nog hoop is voor mij?
 
Back
Top