Korte Vragen

Ee..

Ik heb over niet al te lange tijd het gvss van de KLS en ik ben bij de KLu afgevallen na vlucht C. En de dame aan de telefoon die ik sprak voor aanvang van de selecties zei tegen mij dat ze geen enkele eisen stellen aan een eerder gevlogen gvss bij bijv. de KLu!

Groeten,

LALA

Je moet vooraf wel een vragenlijstje invullen m.b.t. vliegervaring. Er wordt ook gevraagd of je ooit in een sim hebt gezeten, ze houden er dus (waarschijnlijk) wel rekening mee.
 
..

Ik heb over niet al te lange tijd het gvss van de KLS en ik ben bij de KLu afgevallen na vlucht C. En de dame aan de telefoon die ik sprak voor aanvang van de selecties zei tegen mij dat ze geen enkele eisen stellen aan een eerder gevlogen gvss bij bijv. de KLu!

Ik heb het toen ook nagevraagd bij het luchmachtpersoneel ter plaatse. Omdat alle resultaten die je bij de selectie behaald geheim worden gehouden moet je altijd de GVSS overdoen bij KLS. :)

Groet,
Ximan
 
ee

@KaWaSan: je doet idd eerst je gvss en dan je medical. Verder heb ik geen tweede keus. Ik wil graag voor de KLM vliegen. En als je dit wil moet je toch echt bij de KLS wezen. Vandaar dus. en bedankt voor de succes wensen. Ga geen tweede keer falen op het gvss!

@Avian: Ik heb op mijn sollicitatie formulieren al moeten invullen dat ik het gvss bij de KLu heb gedaan. Dus dat is bekend. Verder zullen ze in het begin zeker meer van me verwachten, maar ik zie hier in niet echt een nadeel.

@Ximan: Ik geloof niet dat het waar is wat je zegt of hebt gehoord. Want wanneer je bij de KLu af zou vallen bij vlucht F. Dan kun je bij de KLS volgensmij het gehele GVSS skippen.

Groeten,

LALA
 
Sorry hoor lala maar als je toch de burgerluchtvaart in wil dan haalt het toch geen bal uit voor welke maatschappij je vliegt of ben ik nou gek? Gaat er volgens mij om dat je vliegt, en niet of dat voor KLM is of Air Adriatic of wat er nog meer bestaat :confused:
 
@ Uncle:
Ik ben geen deskundige, maar ik weet twee dingen. Een: De KLM is een maatschappij met zeer goede arbeidsvoorwaarden! Twee: Bij je Fase II moet je je motivatie heel duidelijk in woorden uitdrukken. En de reden dat je persee bij de KLM wil vliegen vindt men daar een zeer goede reden. Mits je dat natuurlijk kan onderbouwen met goede argumenten. Nou zijn de arbeidsvoorwaarden er al een van.

En ik zeg dat ik deze keer niet ga falen op het gvss:p.. nou ja ik hoop het!

Groeten,

LALA


Toevoeging: Natuurlijk maakt het uit bij welke maatschappij je gaat vliegen. Je wil zo goed mogelijk terecht komen. En ik denk dat praktisch iedereen die met de burger luchtvaart selecties bezig is het hier mee eens is.
 
Last edited:
Sorry hoor lala maar als je toch de burgerluchtvaart in wil dan haalt het toch geen bal uit voor welke maatschappij je vliegt of ben ik nou gek? Gaat er volgens mij om dat je vliegt, en niet of dat voor KLM is of Air Adriatic of wat er nog meer bestaat :confused:

Wat een onzin! Alsof je geen voorkeur mag hebben voor een school/maatschappij. Natuurlijk gaat het er primair om dat je een vliegende job hebt, maar waarom niet voor je eerste keus gaan? :confused:
 
Uncle, zou jij bij Rkc willen voetballen als je ook bij Ajax kan voetballen?

Is appels en peren vergelijken. Waarom er vanuit gaan dat iedereen automatisch naar de KLM wil? Niet iedereen heeft een plaat voor z'n kop en denkt alleen maar in de kleur blauw.
Ik ken genoeg mensen die niet die ambitie hebben en nee, dit zijn niet mensen die afgewezen zijn.

Denken dat iedereen alleen maar naar de KLM wil, da's pas leven in een beperkt wereldje...
Sjongen jonge, was zul jij straks depressief zijn als je de selectie niet haalt...
 
Last edited:
Laatst aangepast door Beer : Vandaag om 08:37. Reden: was nog niet klaar met zeiken...

lol :p

maargoed.. als ik nog afval bij de KLu, dan ga ik me nog eens goed verdiepen in alle vliegscholen. Toch trekt de KLS denk ik omdat die de naam hebben... het blauw effect :p

de KLS heeft een goed garantiefonds, eigen accomodatie als ik het goed heb..

maar toch even een korte vraag nog, is KLM flight academy hetzelfde als KLS?... lijkt me eigenlijk van niet :p
 
Haha, nou breekt de KLM-pleuris zelfs los in het defensiedomein.

Het blijft ook een gevaarlijk onderwerp!
 
Tot het weer niet meer toelaat om op horizon te vliegen (natuurlijke horizon natuurlijk :p)

Winds,

WvdB
 
3 dagen in frankrijk gezeten (naja, 5 incl reis), niet gevlogen. Sinds gister weer in Nederland. Vandaag 1 vlucht kunnen doen, maar gaan nu weer naar huis. Maandag ff bellen of we dinsdag hier weer verder kunnen.
 
5 dagen voor niks in Frankrijk, of wat heb je gedaan? Wel balen dat het zo lang voor je duurt, Jrz. Hoe ging de vlucht vandaag?
 
Beetje worms tegen elkaar, beetje films kijken, tafeltennissen en op de derde dag zijn we maar gaan paintballen, hehe. Elke keer was het 's ochtends al duidelijk dat we niet zouden vliegen... gelukkig! Op het vliegveld van Roanne is er minder te doen dan in het hotel.
Vandaag ging wel lekker... Valt wel zwaar tegen, best moeilijk, maar zooooo gaaf. Al 60deg helling bochtje gemaakt... is "maar" 2g ofzo... daar voelt t al of je gezicht op je navel hangt :D En dan te bedenken dat we over paar vluchten tot 4g gaan... :passed:
Nah, is echt geweldig, heerlijk gevoel en toen ik het gas open mocht trekken.... :eek: Zoooveel vermogen die dingen, schrikt er gewoon bijna van de eerste keer, echt mooi.
 
wow :eek:

klinkt goed :p... maar wel jammer dat het in Frankrijk niks is geworden :(

betekend dit dat ze nou in Nederland blijven dit jaar... of proberen ze het later nog een keer?
 
Back
Top