Korte Vragen

Istria

New member
Ik heb even een nieuwe Thread gemaakt speciaal voor vragen.
Korte vragen om precies te zijn, waarop niet een discussie van 2pagina's over kan beginnen. Dit om de Stand van Zaken niet te vervuilen, en om te voorkomen dat er 50 aparte Threads worden geopend voor korte vragen.

Vond dit wel een goede manier om Airwork wat overzichtelijker te maken (niet dat dat nu niet het geval is hoor Diana :rt: )


Bij deze dan de eeste vraag van mij:

Is het al bekend hoeveel F-35's de Nederlandse Luchtmacht gaat (of al heeft) besteld?
 
Last edited:
65 stuks, als eerste worden er 3 besteld (alhoewel dat sinds deze week ter discussie staat)
 
Er is nog niet besteld, het PSFU MoU is wel getekend waarin een planningsgetal van 85 toestellen is opgenomen.
 
Mag ik vragen wat de f-35 precies voor een toestel is?

groetjes.

Onitsuka

de JSF :p vast wel wat over gehoord in het nieuws.

IK heb ook een vraag los van de luchtmacht: ik heb een avatar geupload maar die is, in ieder geval bij mij, niet te zien. Ik zie hem alleen als ik een post ge-edit heb maar als ik op vernieuwen druk is hij weer weg. :) iemand verstand hiervan
 
Aha! oke dus F-35 = JSF :p! nu snap ik het!

bedankt! ik zat al op wikipedia te zoeken en googlen maargoed bedankt voor je snelle reactie!

groetjes.

onitsuka
 
heey!

Ik zie btw wel avator van je, van een helikopter:rt:

maargoed ik heb nog een ''korte vraag'' : Hoeveel voordeel heb je als je zweefvliegt en wilt solliciteren bij de luchtmacht? En wat kost zweefvliegen? En hoelang duurt het om zweefvlieg brevet A, B en C te halen? En hoeveel G-kracht ondervind je in een zweefvliegtuig?

groetjes.

Onitsuka
 
Tijdens de gvss zou je juist een nadeel moeten hebben als je zweefvlieger bent.
Omdat je leercurve dan minder stijl zou moeten zijn.
Aan de andere kant: pilatus_b4 is zweefvlieger en is door de selectie heen, en
hetzelfde geldt voor TomCat84.
Bij de Amsterdamse Club voor Zweefvliegen kost het:
ACvZ tarieven 2006

Volvliegend lidmaatschap
€ 660,-

Eénmalig entreegeld
€ 150,-

Proeflidmaatschap
€ 165,-

Sleepgelden: 500 m
€ 10,-

700 m
€ 13,50

900m
€ 18,-

1200m
€ 25,-

Werkplicht per uur
€ 10,-



Rekenvoorbeeld

Leeftijd
<18 jaar

Entreegeld
nvt

volvliegend lidmaatschap
€ 660,-

WA/contributie KNVvL
€ 823,-

Medische keuring per jaar
€ 9,-

Totaal per jaar
€ 819-

Totaal per maand
€ 69,-

Per start bij 100 starts
€ 8,23

(bron: www.acvz.nl)
 
hey!

erg bedankt!! ik zal is gaan informeren! wat bedoel je trouwens met een minder stijle leercurve? Ik bedoel als je in de gvss zit moet je snel dingen oppakken lijkt mij! en dan moet je toch een stijle leercurve hebben en snel leren?

groeten!

onitsuka
 
Volgens mij is het idd ook een fabeltje. In onze groep waren in ieder geval de mensen met vliegervaring gemiddeld beter dan de andere mensen.
 
Waar het de Luchtmacht om gaat is dat je gaat vliegen op de manier die hun willen dat jij vliegt, op "de Luchtmacht-manier" dus!
Als jij al vliegervaring/simervaring hebt of wat ook dan ga jij deels een eigen stijl van vliegen aanleren om het zo maar te zeggen die misschien niet overeenkomt met de manier die de KLu wil zien, en jezelf dan nog afleren wat je al zo lang gewend bent te doen aan vaste procedures, handelingen, overige gewoonten etc is erg moeilijk!

Doe dus niet zo koppig door te zeggen dat het een fabeltje is, want dat is het echt niet, dan zouden ze het niet zeggen.
 
Zweefvliegen is een goede manier om te ontdekken of jij je wel happy voelt in een cockpit én het is een waanzinnig mooie sport om te beoefenen, dus heb je de mogelijkheden om lid te worden bij een club in de buurt….dan zou ik dat zeker doen.
De snelheid waarmee je het zweefvliegen onder knie krijgt (dus hoe snel je solo komt) kan een indicatie zijn voor de aanwezigheid van vliegaanleg, óf dat goed genoeg is om door de selectie heen te komen, dat is dan nog maar de vraag…..
Of het mij geholpen heeft bij de GVSS, dat kan ik natuurlijk niet controleren. Je beschikt over een bepaald vlieggevoel. Als je eenmaal bij de Klu in opleiding bent, dan is het vanzelfsprekend dat je op de Klu-manier leert vliegen én de zweefprocedures niet gaat gebruiken.

Grtz Jet


PS: ja de ACvZ is natuurlijk de allermooiste club van Nederland én heeft nog plaats voor nieuwe leden dit seizoen!!!
 
hey!

erg bedankt!! ik zal is gaan informeren! wat bedoel je trouwens met een minder stijle leercurve? Ik bedoel als je in de gvss zit moet je snel dingen oppakken lijkt mij! en dan moet je toch een stijle leercurve hebben en snel leren?

groeten!

onitsuka

Je leercurve moet inderdaad zo stijl mogelijk zijn,

Maar als je al kunt vliegen, zal je minder progressie kunnen tonen, en zal je leercurve daardoor waarschijnlijk minder stijl zijn.

Enne, AcvZ heeft plaats??? :D:D
 
heey!!

hartelijk bedankt voor de reacties!! daar kan ik tenminste wat mee!! Ik ga toch maar is informeren bij de zweefvlieg ''clubs'' en maar is kijken daar!!

Kan echt niet wachten om aan PO-1 te beginnen!!

thnx mensen voor de uitleg!!

groetjes.

Onitsuka
 
Ik ga even zomaar iets roepen hier..


Onitsuka=practical joke?

zijn vragen en reacties op bepaalde dingen zijn doen mij vermoeden..... zeggen jullie het maar.

zeg zou bijna zeggen dat iemand zit te fokken.

Of zijn bubbel moet nodig is even knallen..
 
Back
Top