Kopie ATC tape

donuts

Member
Wie kan mij vertellen of er een manier is om een kopie of opname van een conversatie over de radio tussen atc en een vliegtuig te komen.
Dit in verband met iemand die binnenkort zijn laatste vlucht voor zijn pensioen gaat vliegen. Het leek ons leuk om dus een geluidsfragment van zijn laatste "cleared to land" te hebben.
Alvast bedankt voor de moeite

p.s. bellen met lvnl heeft geen zin trouwens die werken niet mee.

groeten

D
 
wat dacht je ervan om met een scanner langs de baan te staan en het op te nemen met minidisc? misschien kan je aan een scanner komen die een output heeft voor hoofdtelefoon ed. daar kan je dan een kabel insteken en verbinden met een minidisc. Of scanner in combinatie met microfoon/ minidisc.
Als je toch langs de baan staat kan je natuurlijk ook zn laatste landing vastleggen met videocamera met het geluid op de achtergrond.

Er zijn websites waar je online een aantal frequenties kan beluisteren, bijv. schiphol/rotterdam tower. misschien kan je met een opname programma op je pc direct opnemen wat je beluisterd. dan hoef je nieteens je huis uit.

succes,

ruub
 
Langs de baan staan is geen optie aangezien ik in dezelfde cockpit zit waar diegene die z'n laatste landing maakt inzit. Denk niet dat ik iemand zo gek ga krijgen om met een scanner langs de baan te staan.

Zijn er mensen op dit board die sites weten die goed zijn voor dit doel?
 
Langs de baan staan is geen optie aangezien ik in dezelfde cockpit zit waar diegene die z'n laatste landing maakt inzit. Denk niet dat ik iemand zo gek ga krijgen om met een scanner langs de baan te staan.

Zijn er mensen op dit board die sites weten die goed zijn voor dit doel?

Er staan toch spotters genoeg, wellicht eentje met scanner? Woon zelf helaas te ver weg....
 
Ja MileHigh en ik hebben het vaker via de Minidisc gedaan, maar zelf de kabels gemaakt.

Heb ze toen uit geleend aan Lorne White, RIP my Canadian friend.
 
je kunt inderdaad op atcbox.com een aantal frequenties (waaronder ams appr/tow/grnd, rotterdam, ehv etc) via 'live stream'
beluisteren op je pc thuis.

Als je effe googled naar een geluidrecorder programma (shareware is er zat) en dan iemand vragen om te luisteren en het op te nemen. Of je laat hem de hele dag lopen, maar dan moet je waarschijnlijk wel een dikke harde schijf hebben! ;-)

Leuk idee!

succes er mee!

Jax
 
Als je zelf in de cockpit zit zijn er ook nog wel andere opties!
Ik moest voor montage van een filmpje ook ooit eens wat ATC-geluid hebben. Gewoon een memorecorder met los microfoontje geleend (zo'n ding dat journalisten gebruiken tijdens een interview) en het microfoontje tussen mijn oor en headset geklemd. Het zat niet lekker, maar geluid was prima!
Wel van tevoren experimenteren dat je de juiste volume instelling en microfoon positie gevonden hebt!
 
Donuts, ik heb je een PM gestuurd.

Om op het idee van Seppe Approach Control voort te boorduren; je hebt in de meeste kisten toch ook nog een extra AVI out plug voor een oortje. Ik neem aan dat er wel een soort verbindstuk bestaat om dit aan een recorder of minidisc te verbinden.
 
ik bedenk me net dat ik ook wel eens een filmpje heb gemaakt met een hele simpele digitale fotocamera. Op de glare shield gezet en de speaker aan. Alles was perfect te verstaan! heb je geen oortje of avi uitgang voor nodig. Maar bij de laatste optie heb je natuurlijk wel betere kwaliteit.
 
Als je me vertelt welk veld, welk tijdstip en welke dag dan kan ik misschien wat voor je doen.

Als de stream ergens te vinden is, kan ik hem zo voor je opnemen en er een leuk geluidsfragment van maken, als je wilt inclusief zijn lievelingsmuziek ofzo.

Zit ook n beetje in het audiowereldje dus dat is het probleem niet. Ik heb alleen helaas geen scanner....

Heb zelf ook een 'kale' ipod, heb wel een recording set ervoor. Daar kun je gewoon een 3,25 mm kabeltje inproppen en dan neemt hij het geluid op. Met een 6,35 mm convertortje naar 3,25 mm kun je het dus zo van de extra output in het vliegtuig zo naar de input in de 'kale' ipod doen. PM me maar anders :)
 
Zoo, die laatste cleared to land staat op mp3!
Een prettig pensioen gewenst naar de desbetreffende persoon!
 
Back
Top