Koersval van de Pound

Live rates at 2008.12.18 13:07:12 UTC
1.00 GBP = 1.05289 EUR
United Kingdom Pounds Euro
1 GBP = 1.05289 EUR 1 EUR = 0.949764 GBP
bron: http://www.xe.com/ucc/convert.cgi

Werk je in de UK, "Daar wort ikkûh nie vrolûk vahn (Rob, smaakpolitie, red.)

persoonlijk mag de pond van mij nog wel naar de 50 eurocent.. Echter laat ik me solidair verklaren aan de britten en de wereldeconomie en hopen dat de pond maar snel weer stabieler mag worden dan de Zimbabwaanse dollar!!

Diana, misschien kun je een poll op airwork zetten voor de waarde van de pond op 1 februari 2009??

Nog een paar maandjes wachten en die Aston Martin V8 Vantage komt erg dichtbij!!

VITAL STATISTICS

Model Aston Martin V8 Vantage
Engine 4300cc, eight cylinders
Power 380bhp @ 7300rpm
Torque 302 lb ft @ 5000rpm
Transmission Six-speed manual
Fuel 16.2mpg
CO2 406g/km
Acceleration 0-60mph: 4.9sec
Top speed 175mph
Price £79,995
Rating 4/5!!!???
Verdict Looks better than it drives


off-topic: @ Surferboy, ze vond het echt geweldig en gaat zeker de selectie in!! thanks voor alle info!!
 
Last edited:
J.I.P.

Hoop dat je met links kunt schakelen, 'on the continent' zit het stuur wel aan de goeie kant maar daar zal de prijs in euri niet zakken denk ik ;o)
 
Dat gaat lekker zo. Zal wel onder de 1 zakken voordat het jaar voorbij is. Daar gaat dat grote vuurwerk pakket. Moet nu echt bezuinigd worden.
 
Als ie onder de 1 euro valt is mijn vraag zelfs nog belangrijker, niemand die advies heeft ? ;)

Ik citeer even



Dat is voor de toekomstige studenten onder ons best interessant indien we in the UK wensen te studeren.

Zo komt de kostprijs van Oxford (66.000 Sterling) neer op pakweg 71.000 euro. Dat lijkt in vergelijking met scholen zoals de KLS relatief weinig.

Natuurlijk moet de bank hier wat aan verdienen en vragen ze extra omwissel kosten :dozey:

Maar zou het slim zijn moest je al over dergelijk bedrag beschikken en die op lange termijn kunt vastzetten, je hard verdiende pleuries om te zetten naar ponden eens de pond een echt dieptepunt kent, om zo weer opleidingskosten uit te sparen ?

mvg
 
What's next for the UK?

What's next for the UK?

Maar zou het slim zijn moest je al over dergelijk bedrag beschikken en die op lange termijn kunt vastzetten, je hard verdiende pleuries om te zetten naar ponden eens de pond een echt dieptepunt kent, om zo weer opleidingskosten uit te sparen ?

Even the (so called) experts can't predict what will happen next. As the UK lowers its interest rate the pound will drop in value. At some point the Eurozone will probably have to follow driving down the Euro. Hard to predict the value of anything next year.

I figure the UK will probably go the same way as Iceland next year - followed by the rest of the EU. The debt load is too high.

You might want to look at buying Gold.
 
As the UK lowers its interest rate the pound will drop in value. At some point the Eurozone will probably have to follow driving down the Euro. Hard to predict the value of anything next year.

I figure the UK will probably go the same way as Iceland next year - followed by the rest of the EU. The debt load is too high.
Da's waar, maar ik denk wel dat de Euro op korte termijn minder, pardon my French, f*cked is dan de $ en het £ gezien de private debt levels en de enorme economic stimulus packages in de US en UK. Dat geld moet bijgedrukt/geleend gaan worden, wat de waarde van de $ en £ zal doen verwateren => hyperinflatie.

You might want to look at buying Gold.
I agree! In Duitsland is er in bijna geen enkele bank meer goud te krijgen. :1855:
 
19 of 77

19 of 77

Don't agree with your view on the EU going the same way as Iceland and the UK.

Consumer debt load in the UK is way higher: in 2005 it was 17,5% of GDP (against 19% in the US and an EU average of 15%). In absolute numbers it's even worse: per capita consumer debt in the UK is the highest in the world and TWICE the EU average.

Government debt is less critical, but the fact is that the UK chose to spend it's way out of trouble and it's costing them sh*tloads more money since they are on their own. The present government has not saved for a rainy day while times were good so the only way for them to be able to spend the required amounts is to borrow and increase money volume. The BoE has spent most of it's cash trying to save their banking system from collapse, their funds to support the Pound are quickly running out and they have had to cut interest rates way more than the ECB. A lot of cash flows abroad due to the massive trade deficit. "Dweilen met de kraan open" is a fitting description.

While the EU faces the same problems (in different degrees of severity for different countries), the effects are ironed out somewhat by a common monetary policy and agreements on government finance (that will be loosened, I think, but even then they will keep governments from severe overspending).

Let's see what happens, this morning the Pound stood at 1,05 Euro.

Take care,

SJ
 
Vliegscholen mogen ueberhaupt blij zijn dat er vandaag de dag nog mensen gek genoeg zijn om aan een zelfgefinancierde opleiding te beginnen.

Ik denk dat het nu juist een ideale periode is om te starten aan een vliegopleiding. Als je nu instapt kom je er over ca. 2 jaar uit, en dan zal de economie waarschijnlijk weer in de lift zitten. Dan kom je vers van de pers uit de opleiding zetten, om dezelfde run op piloten te ervaren als een jaartje geleden het geval is geweest.
 
En met een beetje geluk kun je ook nog eens profiteren van lagere rentes en wellicht de eerder genoemde wisselkoers voordelen...

Ik weet in elk geval dat als ik mijn Britse Roebel lening van dit jaar (omgezte naar EUR voor in NL), volgend jaar weer aflos (terug uit euro's naar GBP roebel), ik van de gemaakte koerswinst een nieuwe laptop en wat andere aardigheidsjes zal kopen, naast dat de rente van de gehele periode uiteraard ook daaruit kan worden terugverdiend... (noem het geluk bij een ongeluk)
 
Ik denk dat het nu juist een ideale periode is om te starten aan een vliegopleiding. Als je nu instapt kom je er over ca. 2 jaar uit, en dan zal de economie waarschijnlijk weer in de lift zitten. Dan kom je vers van de pers uit de opleiding zetten, om dezelfde run op piloten te ervaren als een jaartje geleden het geval is geweest.
Dream on... :bwah:
 
Ik denk dat het nu juist een ideale periode is om te starten aan een vliegopleiding. Als je nu instapt kom je er over ca. 2 jaar uit, en dan zal de economie waarschijnlijk weer in de lift zitten. Dan kom je vers van de pers uit de opleiding zetten, om dezelfde run op piloten te ervaren als een jaartje geleden het geval is geweest.

Al schijnen de meeste het niet met je eens te zijn. Ik vind dat je in principe een goed punt hebt. De enige moeilijkheid die er is is dat het omslagpunt heel moeilijk vast te stellen is.
RV
 
Laten we maar hopen dat deze ellende snel ophoudt, want of of je nu een baan of niet hebtt: beter worden we er zeker niet van.

Ben erg "kredietcrisis"moe, na het woord minimaal 10 keer per dag te moeten horen in het nieuws.
 
Back
Top