KLu in 2011

F

f((f$d

Guest
Ik denk dat veel mensen in hetzelfde schuitje zitten als ik; Net SOL gehad (of bijna SOL), wachten op eindgesprek (of net gehad) en maar hopen op een opleidingsplek..

Misschien een idee om in dit topic alles op een rijtje te zetten betreffende 2011?

  • Hoeveel klassen komen er?
  • Wanneer gaan die van start?
  • Hoeveel plek is er?
  • Voor welke functie?

Zo hebben we hier overzicht over en meer duidelijkheid voor de aspirant vliegers (of andere functies :radar::rt:).

Dus als iemand al wat weet; post het!:airforce:
 
Tja, idd.. Maar misschien zijn er mensen die her en der iets oppikken bij eindgesprek oid.:)
 
Ik kom net terug van de voorlichting voor vlieger in soesterberg. Hier vertelde ze dat de NH-90 zowel de cougar als de lynx gaat vervangen. er werden hier nu al 14 van aangeschaft. voor elke 2 crews en in elke crew 3 vliegers. dat betekent dus dat er binnenkort meer dan 80 nieuwe NH-90 piloten nodig zijn. Als je dus binnenkort selectie gaat doen of al in de kma/emvo zit, de kans het grootste is dat je op dit toestel wordt geplaatst. Er zijn natuurlijk altijd nog wel andere nodig maar de voorlichter zei tegen ons dat dit maar enkele plaatsen zijn, en dit zal voor de komende paar jaar wel gelden.
 
Klopt, maar het DHC te Gilze-Rijen krijgt ook een paar NH90's (niet te naval), maar de Cougars blijven voorlopig nog naar mijn weten.
 
Op de voorlichting van 18aug. zei ze dat het alleen om de Lynx ging als vervanger dacht ik.

ik geloof op korte termijn de lynx en later de cougar ofzo. hij vertelde in elk geval dat hij zowel door de marine als de luchtmacht gekocht werd en ik dacht toch echt als vervanging van de cougar. Er werden namelijk bijna alleen nog maar helikopters bijgekocht en dan vooral chinook en NH-90
 
Heeft iemand een idee hoe de vraag naar vliegers zich de komende tijd gaat ontwikkelen?
ik kan me voorstellen dat ze op een gegeven moment de selectieprocedure stop zetten omdat de KLu voldoende goedgekeurden 'op voorraad' heeft.

dit omdat ik van plan ben binnenkort te solliciteren, maar ik vraag me af of het slimmer is om het nu te doen of over bijv. 3 jaar.

alvast bedankt.
 
KLu in 2011 en verder

KLu in 2011 en verder

Heeft iemand een idee hoe de vraag naar vliegers zich de komende tijd gaat ontwikkelen?
ik kan me voorstellen dat ze op een gegeven moment de selectieprocedure stop zetten omdat de KLu voldoende goedgekeurden 'op voorraad' heeft.

dit omdat ik van plan ben binnenkort te solliciteren, maar ik vraag me af of het slimmer is om het nu te doen of over bijv. 3 jaar.

alvast bedankt.
 
Heeft iemand een idee hoe de vraag naar vliegers zich de komende tijd gaat ontwikkelen?

Heel kort, nee.

Iets langer; dat is van zoveel factoren afhankelijk. Trekt bv de burgerluchtvaart straks ineens hard aan, dan zullen er veel vliegers de dienst uit gaan en komt er weer een flink te kort. Vliegen er dan 2 767's in een hoog gebouw, klapt de financiële wereld in dan zie je dat ook in de burgerluchtvaart en dus kan er niemand van de KLu naar bv KLM. Dan hebben ze niemand meer nodig. En meestal zie je dat de KLu daar dus een beetje achter de feiten aanloopt. Al proberen ze er zo goed mogelijk op in te spelen.

Maar concreet antwoord op je vraag is denk ik gewoon dat niemand dat echt weet.

Succes!
 
De Cougar blijft tot in ieder geval 2026 bij de KLu vliegen. De bestelde NH-90's hebben een maritieme taak.

Dat zou ook kunnen, misschien heb ik het verkeerd begrepen en komen de NH-90's gewoon naast de cougar er bij, maar het was volgens mij wel zo dat niet alleen de marine maar ook de luchtmacht de NH-90's ging gebruiken.
 
Dat zou ook kunnen, misschien heb ik het verkeerd begrepen en komen de NH-90's gewoon naast de cougar er bij, maar het was volgens mij wel zo dat niet alleen de marine maar ook de luchtmacht de NH-90's ging gebruiken.

De NH-90's zullen (net zoals de Lynx nu) tenzamen met de andere defensie helicopters vallen onder het DHC (Defensie Helicopter Commando). In die zin komen de NH-90's "naast" de Cougars.
De mission van de NH-90 is grotendeels anders dan van de Cougar.
 
Even ter info: Waarschijnlijk komen er in de Februari klas 10-12 KOO's en Augustus 18 (!!) KOO's, dat is dus excl. MWO'ers, hoeveel plek daarvoor komt weet ik niet!
 
Even ter info: Waarschijnlijk komen er in de Februari klas 10-12 KOO's en Augustus 18 (!!) KOO's, dat is dus excl. MWO'ers, hoeveel plek daarvoor komt weet ik niet!

is dat meer dan normaal? hoeveel zitten er normaal dan in een klas? en is dat niet gewoon een inhaalslag?
 
Is gezien de afgelopen jaren weinig, maar vergelijken met dit jaar veel.;)
 
Back
Top