KLS Selectie PO2 - deel 2

Het blauwe boekje is inderdaad 20 pagina's, maar heeft meer plaatjes dan de gemiddelde Donald Duck. Het geheel is echt op één A-4tje samen te vatten. En wat betreft het begrijpen er van... Als je door je PO1 heen komt, moet je ook echt gewoon dat toetsje halen. Iedereen die het niet haalt... naja, daar ga ik geen woorden aan vuil maken, maar dan heb je er gewoon niks aan gedaan en getuigd in mijn ogen ook niet echt van motivatie. Je zal op de KLS nog keihard moeten blokken; als je nog niet eens zin hebt om zo'n boekje te leren, snap ik niet waar je mee bezig bent...
 
ik had iemand tijdens mijn gvss die 6 fouten had op de toets. wat net voldoende is de instructeur was daar niet echt blij mee...:S maar achteraf ging hij door en ik niet terwijl ik foutloos had op de toets. das weer minder...
 
Het blauwe boekje is inderdaad 20 pagina's, maar heeft meer plaatjes dan de gemiddelde Donald Duck. Het geheel is echt op één A-4tje samen te vatten. En wat betreft het begrijpen er van... Als je door je PO1 heen komt, moet je ook echt gewoon dat toetsje halen. Iedereen die het niet haalt... naja, daar ga ik geen woorden aan vuil maken, maar dan heb je er gewoon niks aan gedaan en getuigd in mijn ogen ook niet echt van motivatie. Je zal op de KLS nog keihard moeten blokken; als je nog niet eens zin hebt om zo'n boekje te leren, snap ik niet waar je mee bezig bent...

He Sweetsurrender, dank je voor je antwoord.

In je antwoord suggereer je dat ik geen zin heb om zo'n boekje te leren.......waar haal je dat nou weer vandaan???! Ik heb zoiets nooit gezegd.
In ieder geval kunnen we nu iets zeggen jou interpreteringsvermogen: :wegkwijt:

Ik wilde alleen weten hoe het boekje in elkaar zat en of het moeilijk was om te begrijpen. Dit omdat ik een alvast kon brainstormen over welke leerstrategie ik zou moeten toepassen.
Bijvoorbeeld: in je antwoord zeg je dat er veel plaatjes in het boekje zitten. Hierdoor weet ik dat het meer gaat om de inzicht en kan mijn strategie hier op aanpassen.

Wat betreft mijn motivatie zit het ook wel snor: Ik heb naast mijn MBO opleiding de Havo gedaan met drie profielen. Afgelopen week heb ik beide diploma's in ontvangst mogen nemen ;) is dat motivatie genoeg voor je :grijns:

Ook zal de vraag:"...snap ik niet waar je mee bezig bent..." die je stelt in de laatste zin van je antwoord, zal bij deze beantwoord moeten zijn:IK BEN BEZIG MEZELF ZO GOED MOGELIJK VOOR TE BEREIDEN VOOR DE PO'S

Mijn motto: Streef naar perfectie, en het resultaat is altijd goed
 
He Sweetsurrender, dank je voor je antwoord.

In je antwoord suggereer je dat ik geen zin heb om zo'n boekje te leren.......waar haal je dat nou weer vandaan???! Ik heb zoiets nooit gezegd.
In ieder geval kunnen we nu iets zeggen jou interpreteringsvermogen: :wegkwijt:

Ik wilde alleen weten hoe het boekje in elkaar zat en of het moeilijk was om te begrijpen. Dit omdat ik een alvast kon brainstormen over welke leerstrategie ik zou moeten toepassen.
Bijvoorbeeld: in je antwoord zeg je dat er veel plaatjes in het boekje zitten. Hierdoor weet ik dat het meer gaat om de inzicht en kan mijn strategie hier op aanpassen.

Wat betreft mijn motivatie zit het ook wel snor: Ik heb naast mijn MBO opleiding de Havo gedaan met drie profielen. Afgelopen week heb ik beide diploma's in ontvangst mogen nemen ;) is dat motivatie genoeg voor je :grijns:

Ook zal de vraag:"...snap ik niet waar je mee bezig bent..." die je stelt in de laatste zin van je antwoord, zal bij deze beantwoord moeten zijn:IK BEN BEZIG MEZELF ZO GOED MOGELIJK VOOR TE BEREIDEN VOOR DE PO'S

Mijn motto: Streef naar perfectie, en het resultaat is altijd goed

Dat dat je motto is, begrijpen we ondertussen wel; dat zet je immers ook na iedere post...
Wat betreft mijn 'interpreteringsvermogen'... Ik denk dat je eerst even naar jezelf moet kijken. Laat ik ergens merken dat mijn opmerkingen aan jou gericht zijn? Op dit forum zijn honderden mensen actief, lezen tientallen mensen de topics over de KLS. De opmerkingen die ik maak zijn puur bedoeld voor het algemene publiek, een waarschuwing naar iedereen en helemaal geen kritiek op jou. Ik heb vaak genoeg mensen op maandag naar huis zien gaan en ik snap nog steeds niet hoe iemand dat voor elkaar krijgt. Het is puur stampwerk namelijk.
Anyway, veel succes met je selectie. Tip; doe het stap voor stap. Vooruit denken is natuurlijk altijd goed, maar ga je alsjeblieft niet nu al druk maken over het GVSS, terwijl je PO1 nog moet doen. Je krijgt genoeg tijd tussen alle fases om je voor te bereiden...
 
Dag mensen, met veel interesse lees ik dit forum. Er is namelijk veel informatie te vinden met betrekking tot PO2.

Nu werd er geschreven in het eerste deel dat je de vraag zou kunnen krijgen waarom je voor de klm fa kiest, en niet voor een andere school. Een lastige vraag mijns inziens, wat zou een mogelijke sterke beargumentatie zijn? Ik weet het namelijk niet echt goed onder woorden te brengen. Wat zijn de voordelen t.o.v. anders vliegscholen?

Vriendelijke groet, Want2Know
 
Last edited:
Dag mensen, met veel interesse lees ik dit forum. Er is namelijk veel informatie te vinden met betrekking tot PO2.

Nu werd er geschreven in het eerste deel dat je de vraag zou kunnen krijgen waarom je voor de klm fa kiest, en niet voor een andere school. Een lastige vraag mijns inziens, wat zou een mogelijke sterke beargumentatie zijn? Ik weet het namelijk niet echt goed onder woorden te brengen. Wat zijn de voordelen t.o.v. anders vliegscholen?

Vriendelijke groet, Want2Know

- Graag bij KLM willen werken
- Garantiefonds
- Indruk school (opendag)
- Studentenvereniging
- Etc.
 
Wat een agressie over en weer! Volg gewoon lekker je eigen weg in je leven en je zal slagen ongeacht welke weg dat is. Er zijn meerdere wegen naar rome. (als je al naar rome wil!)

Happy landings!
Eelco
 
Dag mensen, met veel interesse lees ik dit forum. Er is namelijk veel informatie te vinden met betrekking tot PO2.

Nu werd er geschreven in het eerste deel dat je de vraag zou kunnen krijgen waarom je voor de klm fa kiest, en niet voor een andere school. Een lastige vraag mijns inziens, wat zou een mogelijke sterke beargumentatie zijn? Ik weet het namelijk niet echt goed onder woorden te brengen. Wat zijn de voordelen t.o.v. anders vliegscholen?

Vriendelijke groet, Want2Know

weinig, er zijn namelijk meer goede scholen. Tenzij je in NL wil werken. Dan zijn je keuzes bepertkt.

Groeten,
Eelco
 
Ik hoorde dat ze ook gingen vragen naar welke vakken je krijgt tijdens de opleiding, klopt dit?

Volgende week donderdag PO2, heb er zin in:)
 
Ik hoorde dat ze ook gingen vragen naar welke vakken je krijgt tijdens de opleiding, klopt dit?

Volgende week donderdag PO2, heb er zin in:)

Dat kunnen ze vragen ja! Maar meer om te kijken hoeveel je jezelf verdiept hebt in de opleiding. Je hoeft echt niet alle 14 vakken op te noemen, maar globaal:

Eerste 10 mnd theorie (het weer, wetgeving, techniek van motoren, navigatie, enz)
Daarna 5 mnd VS (1-motorig, VFR en IFR)
Daarna 5 mnd Eelde (2 motorig, eerst simulator daarna op de Baron)
Daarna 2 mnd MCC/Bridgecourse (simulator 737, daarna op ICA type)

Als je bovenstaande vertelt dan weet je al meer dan de gemiddelde PO2-er die langskomt, dus je hoeft echt niet alle 14 vakken en het aantal vlieguren op te noemen.

TIP: Als je iets niet weet, ga dan niet gokken!!!! Dus als je niet weet hoeveel vlieguren je maakt, ga dan geen '500' roepen........ (het zijn er een stuk minder)
 
Oke beetje jammer maar heb sinds mn vorige reply het forum niet meer gechecked, vandaag PO2 dus gehad. Gezakt....

Had weinig motivatie volgens hun, niet naar open dag geweest terwijl ik vlakbij woon enzo... tja.. is een punt, maar heb al in de keuring voor KLu en DFA gezeten, dat getuigt in mijn ogen wel degelijk van motivatie om piloot te worden. (en 175€ voor de keuring is voor een student ook niet niks dacht ik zo) Overigens heb ik globaal inderdaad die vakken opgenoemd uit ervaring van wat bij DFA word gegeven.

Punt 2 van ze was dat ik misschien een beetje onzeker ben en dat ik stressvolle situaties MISSCHIEN wel problemen kan opleveren. Ik ben de rust zelfe en snap echt absoluut niet hoe ze hier bij zijn gekomen, ben nog nooit in paniek geweest. Net 4,5 maand in Nieuw Zeeland rondgereisd, die backpackers altijd wel onzekere lui hoor!

Punt 3 was dat ik geen leiderschap zou hebben, groepsopdracht (met 3 man) ging in mijn ogen prima, iedereen bijna evenveel aan het woord geweest, ik heb zelfs nog gepresenteerd en de andere jongens vonden het ook goed gaan. Bij de vragenlijst kwam een paar keer naar voren "ik sta graag in het middelpunt van de belangstelling bij feestjes" (of iets in die richting) dit heb ik nooit aangekruist want tenzij het mn eigen feest is hoef ik echt niet zo erg op te vallen bij feesten. Volgens de psycholoog zei dat wat over mijn leiderschap :S WAAR is de link?

Laatste, raar maar waar, ik ben te slim.... ik zou te snel verveeld zijn en mn concentratie zo verliezen :S Oke.. heb atheneum gedaan maar ben niet hoogbegaafd ofzo ?!

De vliegaanleg was ook nog eens ver bovengemiddeld (hij vertelde het alsof dat ook niet goed was) en daar lag het dus zeker niet aan.


Groeten!
een nog ietwat verwarde Gewoon Max
 
Max, Gewoon Max. Jammer zeg dat je afgewezen bent bij PO2, echt balen! Maar ik wil even zeggen dat het geen motivatie is om €175 te betalen. Het zijn gewoon standaard aanmeldkosten waar hun ook deels jou keuring mee betalen, ook is mij uitgelegd een dergelijk argument als: "Waarom ik piloot wil worden? Nou, hallo, ik ben van plan €117.500,- te investeren in deze opleiding, dat doe ik toch niet zomaar?"

Niet dat het hier aan ligt dat je afgewezen bent, maar het komt een beetje raar over en wilde dit even kwijt.
Ga je in de toekomst nog verder kijken, andere luchtvaartscholen?
 
Hey Onedayfly,

Ik heb gehoord dat het uit 24 blz bestaat en dat het wel mee valt hoe moeilijk het is
 
Last edited:
Punt 3 was dat ik geen leiderschap zou hebben, groepsopdracht (met 3 man) ging in mijn ogen prima, iedereen bijna evenveel aan het woord geweest, ik heb zelfs nog gepresenteerd en de andere jongens vonden het ook goed gaan. Bij de vragenlijst kwam een paar keer naar voren "ik sta graag in het middelpunt van de belangstelling bij feestjes" (of iets in die richting) dit heb ik nooit aangekruist want tenzij het mn eigen feest is hoef ik echt niet zo erg op te vallen bij feesten. Volgens de psycholoog zei dat wat over mijn leiderschap :S WAAR is de link?

Ik had precies het zelfde. Ik snap niet dat ze na één groepsopdracht al kunnen zeggen dat je geen leider bent. Vooral niet in een groepsopdracht waarin iedereen graag zijn "leiderschapsskills" wil tonen. Volgens mij zou het dan een grote bende worden en daar heeft niemand wat aan.
 
Back
Top