KLS Selectie Deel 2

Status
Not open for further replies.
Over welk dispuut hebben we het hier :D:D bedoel je hiermee het GVSS of de PO2? Ik dacht dat de GVSS alleen op het vliegen gebasseerd was... tuurlijk vinden ze het leuk dat je in pak komt maar goed....

Leuk? het zou bijna een vereiste kunnen zijn..het kan een opmerking in je rapport opleveren. Trouwens, mensen in pak hebben vaak een volwassen uitstraling, of gedragen zich opeens meer volwassen.. Aangezien je de rest van je leven in uniform loopt zal je dus ook in"uniform"moeten verschijnen op de PO's en zéker de COVA.

En GVSS is uiteraard gebasseerd op vliegen maar dan nog komt ook je verschijning aan bod. Zal me niets verbazen dat instructeurs opmerkingen schrijven over je gedrag en houding.

gr flying
 
Leuk? het zou bijna een vereiste kunnen zijn..het kan een opmerking in je rapport opleveren. Trouwens, mensen in pak hebben vaak een volwassen uitstraling, of gedragen zich opeens meer volwassen.. Aangezien je de rest van je leven in uniform loopt zal je dus ook in"uniform"moeten verschijnen op de PO's en zéker de COVA.

En GVSS is uiteraard gebasseerd op vliegen maar dan nog komt ook je verschijning aan bod. Zal me niets verbazen dat instructeurs opmerkingen schrijven over je gedrag en houding.

gr flying

Doku bedoeld waarschijnlijk meer van: over welke 2 jongens, die ``amper`` 18 zijn heb je het?? Van de PO2 groep??
 
Doku bedoeld waarschijnlijk meer van: over welke 2 jongens, die ``amper`` 18 zijn heb je het?? Van de PO2 groep??

Sinds wanneer is PO2 groep een dispuut dan? :p
Nee ik heb het niet over mijn PO2 groep of welke andere ook.. gewoon echt dispuutsgenoten van mijn studentenvereniging.

gr flying
 
Het ruimtelijk inzciht bij PO1, zijn dat alleen uitgevouwen kubussen, of ook bijvoorbeeld piramides of andere ruimtelijke voorwerpen?
 
Vanalles! Huisjes, hoekjes, sterretjes.. bedenk t maar! Bij de meeste vragen moet je goed opletten of het "gekleurde vlak" zichtbaar is.
 
Vanalles! Huisjes, hoekjes, sterretjes.. bedenk t maar! Bij de meeste vragen moet je goed opletten of het "gekleurde vlak" zichtbaar is.

Hoekjes? Is dat ook een ruimtelijk voorwerp? Ken ik niet in ieder geval :dozey:
Succes met je GVSS verder Toes.
:D
 
Last edited:
zullen we weer on topic gaan, Het dwaalt hier een beetje af naar po1;) En ik vindt nu persoonlijk een po2 topic wel handig....
 
zullen we weer on topic gaan, Het dwaalt hier een beetje af naar po1;) En ik vindt nu persoonlijk een po2 topic wel handig....

Hoezo ''on-topic''? Dit topic is bedoeld om over de hele KLS selectie te praten. Niet specifiek over PO2 ;) Vandaar de titel: KLS selectie deel 2 (deel 1 was te lang geworden).
 
Last edited:
Ik heb nu in mijn levensbeschrijving de volgende deelonderwerpen: Inleiding(familie etc), Woonomgeving, school, werkervaring. Het is nu ongeveer 1.5 kantje, ben ik nog iets belangrijks vergeten?
 
Ik heb nu in mijn levensbeschrijving de volgende deelonderwerpen: Inleiding(familie etc), Woonomgeving, school, werkervaring. Het is nu ongeveer 1.5 kantje, ben ik nog iets belangrijks vergeten?

Je extra activiteiten. Zorg dat je er goed in vermeldt dat je bijv. aan bepaalde commissies meegedaan hebt (van je school/opleiding uit bijv), dat als je ergens les of training in hebt gegeven je dat vermeldt, etc. Al die extra dingen die aantonen dat je gemotiveerd bent en over de juiste capaciteiten beschikt. succes!
 
Stukje motivatie denk?

Ja, dit is bij mij dus nog onduidelijk, ik heb gelezen dat het beter is je motivatie zelf te vertellen tijdens het gesprek omdat het dan beter overkomt, of kan ik het toch beter in mijn levensbeschrijving zetten:wegkwijt:
 
Ja, dit is bij mij dus nog onduidelijk, ik heb gelezen dat het beter is je motivatie zelf te vertellen tijdens het gesprek omdat het dan beter overkomt, of kan ik het toch beter in mijn levensbeschrijving zetten:wegkwijt: wat vinden jullie trouwens van mijn nieuwe plaatje??:p

Je kan een stukje motivatie erin zetten en tijdens het gesprek (eventueel de rest) en het toelichten ervan.
Ik heb het namelijk wel in mijn beschrijving gedaan en dat was redelijk duidelijk allemaal.
 
@ Erky: Een motivatie is meer dan alleen '...ik wil piloot worden omdat het mijn droom is...', '...vliegen is altijd al een droom van me geweest, het lijkt me fantastisch...' of '...ik ben geinteresseerd in de combinatie tussen de techniek en de menselijke kant...'. Dit zijn namelijk de argumenten die iedere dokus die meedoet aan die selecties wel op kan reutelen. Waar het met name om gaat is dat jij bij je motivatie duidelijk verwoordt waarom JIJ geschikt bent, waaruit blijkt dat JIJ een zwak voor vliegen hebt en dat JIJ de kwaliteiten hebt die ze zoeken.

Je zult dus goed moeten kijken naar het profiel wat ze zoeken. Wat is een gezagvoerder voor iemand, wat voor kwaliteiten heb je nodig om gezagvoerder te zijn? Wanneer je dat weet ga je graven in je eigen verleden, in je eigen levenservaringen. Je zult voorbeelden moeten kunnen geven die duidelijk aantonen dat jij leidinggevende kwaliteiten hebt, stressbestendig bent etc etc etc.
Hiernaast is het ook erg belangrijk dat je goed onderzoekt naar de verschillen tussen de scholen en dat je duidelijk kan beargumenteren wat je juist zo aanspreekt in die ene school waar je je selecties voor loopt (KLS in dit geval).

Het is dus erg belangrijk dat je vooral beslagen ten ijs komt. Bovendien: Als duidelijk blijkt dat jij uren voorbereiding gestoken hebt in je POI en II zal een selectiepsycholoog dat ook zien als een blijk van motivatie en doorzettingsvermogen, 2 zaken waarnaar ze zoeken in de kandidaten. Nogmaals: Succes :cool:

@Inuniform: Ik zou als ik jou was je levensbeschrijving schrijven volgens de normen van de Cova (die strenger zijn), dan weet je zeker dat het goed is. Je levensbeschrijving moet een korte uitleg zijn van wat je tot dan toe gedaan hebt, welke stappen en keuzes je gemaakt hebt om te komen waar je bent. Het is vooral een handvest voor de selectiepsychologen en voor de Cova, aan de hand ervan kunnen ze je vragen naar je motivatie, verleden etc. Zorg dus dat het een helder en positief beeld biedt van je verleden en dat alle zaken die jij aan bod wil brengen bij de POII en Cova erin staan. :rolleyes:
 
Last edited:
Er staat dat je je diploma's en cijferlijsten mee moet nemen, bedoelen ze dan AL je rapporten van het schooljaar of alleen je eindlijst waarmee je het gehaald hebt? Ik heb iig alles al af en heb het al in laten binden dus ik hoop dat er niks meer bij hoeft.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top