KLS Selectie Deel 2

Status
Not open for further replies.
Bedankt voor de reacties over de syllogismen,

;)


Edit:


Sierra Tango
"En ja, ik ben zeker van mijn zaak. Afgewezen worden bij de KLS maakt mij alleen maar sterker!"

Goede gedachte ;)
 
Dag Sierra Tango,

Ik wil me niet mengen in een welles/nietes discussie, maar ik vind eigenlijk niet dat PH-Chucky jou 'aanvalt'. Ik neem aan dat je van tevoren ook wel kon bedenken dat je KLS resultaat wel eens tegen kon vallen. En dat niet alles in deze grote boze wereld gaat zoals als jij dat graag zou willen. Als je zo'n duidelijk uitgesproken mening hebt over de eerlijkheid van de KLS selectie, waarom heb je er dan aan meegedaan?
Het lijkt er op alsof je je frustratie wilt botvieren op de eerlijkheid van een selectie. Wat ik eigenlijk een beetje zwak vind. Typisch geval van "Get over it". Nogmaals wens ik je alle succes bij een volgende selectie, maar val niet gelijk de KLS of welke andere school dan ook aan, omdat jij het er niet mee eens bent. Dan stel je je in ieder geval een beetje professioneel op.

P.s.: Quote: ... en dan wel zeker bij een degelijke FTO dus niet eentje waar je na gesprekjes meteen kan beginnen.

Ik hoop dat je begrijpt dat je ook hiermee mensen tegen het zere been trapt.
 
Beste Sierra Tango,

Ik zit hier niet op dit forum om 'respectloos' met anderen om te gaan. Iedereen zit hier met hetzelfde doel en zal elkaar ook zeker ondersteunen.

Misschien moet je wel eerst je eigen post nog eens een keer doorlezen om mijn reactie te kunnen begrijpen. Ik mis namelijk enige 'objectiviteit' wanneer je verkondigt dat je 'walgt' van de selectie van de KLS.

Werkelijkwaar, ik gun het je van harte om piloot te worden.

Jij en ik hebben dezelfde droom, maar ga niet lopen blaten dat de KLS een fout heeft gemaakt en dat jij 'de ideale' piloot bent. Als je daar zo zeker van bent, dan had je minstens 35 pnt moeten halen en had je legio pluspunten moeten hebben waardoor de psycholoog niet eens zou twijfelen......
 
Ik ben het hier met Chucky eens, alleen maar omdat je het niet gehaald hebt is niet een reden om te zeggen dat je walgt van de KLS. Het is een selectie procedure, dus je wist van te voren dat er een kans was dat je af valt. En de reden dat de KLS het psychologisch onderzoek door het IAP laat doen, komt waarschijnlijk doordat zij erin gespecialiceerd zijn. Want ze betalen het IAP daar natuurlijk wel voor, en het lijkt me lochisch dat dat hen meer kost dan wanneer ze het zelf zouden doen.
Het kan natuurlijk zijn dat je zo'n post gewoon maakt omdat je het vervelend bent dat je het niet gehaald hebt, maar dat lijkt me niet echt de instelling van een piloot. Als de KLS dit zou lezen, zou het hen alleen maar zekerder maken over dat je niet geschikt was voor deze school, zou ik denken.
Ik had trouwens 36 punten gehaald bij PO1 (ookal ben ik ook weer niet van mening dat 35+ punten mij ideaal maakt ;) ), en ik ben ook bij de COVA afgevallen, mij vonden ze wel goed geschikt, en ik had de juiste interesse en motivatie, maar ik was nog te jong. Maar ik ga daarom zeker niet de KLS afkraken, ik ga gewoon door, en ik ben nu op zoek naar een andere school. Wie weet, misschien probeer ik het gewoon opnieuw bij de KLS over 4 jaar.

Het feit dat je de selectie niet gehaald hebt, ligt naar mijn idee meer bij jezelf dan bij de KLS. Nu moet je dit niet zien als een aanval of belediging, maar als je de ideale piloot was geweest, had je die selectie wel gehaald (Daarvoor is die selectie tenslotte ontworpen). Ik zag deze selectie dan ook niet alleen als een formaliteit om de school in te komen, maar ook als een test voor mijzelf om te kijken hoe geschikt ik was om piloot te worden, en ik ben zeker niet boos op de KLS omdat ik het niet heb gehaald.

Sowieso raar om selectie te gaan doen bij een school waarvan je walgt.
 
Last edited:
@ Chukcy, Nielzzo ik begrijp jullie reactie wel... Jullie moeten alleen wel begrijpen dat tekst gezien kan worden als een 2D figuur, je hebt geen diepte waardoor je bepaalde dingen anders kan interpreteer dan bedoeld is.

Zoals ik al zei: ik profileer me niet als de beste... laat dat even duidelijk zijn, wellicht ben ik niet eens geschikt daar is tenslotte de selectie voor. Maar wat ik duidelijk wil maken is dat ik sterk in mijn schoenen sta en me niet aan de kant laat zetten door KLS zijn selectie. Dat ik daar afgewezen ben wil nog helemaal niets zeggen over het feit dat ik geen piloot meer kan worden, ik ben alleen niet geschikt voor hun profiel. That's all.

@ Nielzzo, ik heb ervan 'gewalgt' van de manier waarop dingen zijn verlopen. ik had altijd een hoge pet van de KLS en KLM... omdat ze proffesioneel zijn in mijn ogen qua opleiding, nazorg en alles.

En 'walgen' van iets is misschien een te grote woord, op dat moment was ik gewoon heel erg teleurgesteld want ik gaf echt alles.

Bij deze wil ik de mensen hier, organiesaties of wat dan ook die ik beledigd heb met het woord 'walg' of die zich er niet prettig bij voelden wat ik gezegd heb zeggen dat ik mijn woord terug neem.

Nogmaals ik ben hier niet om met mensen in discussie te gaan over dingen die anders geschreven zijn dan bedoeld. We zijn allemaal hier met 1 doel, en dat is piloot worden.

Wat mij betreft kunnen we weer on-topic.

Succes met het behalen van je doelen, nogmaals ik gun jullie het echt van harte. Voor mijn plaats 1 andere, kheb daar tevreden mee.
 
even voor de duidelijkheid ik heb Stella aviation niet gekozen omdat er maar 1 gesprek was.
ik vind het zeker niet erg om mezelf te presenteren.;)
Ik heb er voor gekozen omdat ze een goede indruk achter laten en heb met 4 piloten van transavia gesproken en die zeiden dat de kwailiteit die stella aviation levert perfect is...
kortom dat is de reden waarom ik heb gekozen..

het enige wat ik wilde zeggen is dat er daar maar 1 gesprek is voor de mensen die moeite hebben zichzelf te presenteren...
 
Je hebt helemaal gelijk Berry, je gaat ergens voor omdat het voor je gevoel goed aanvoelt.
KLS voelde heel goed aan bij mij, ongeacht de zware selectie, en natuurlijk nog veel belangrijker dat ik bij KLM enige kans van toetreden had. Helaas is dat droom in duigen gevallen. Gezien mijn leeftijd is het niet meer haalbaar om over 4 jaar weer een selectie te gaan doen. Ik heb mijn baan aan de kant gezet om mijn droom nu waar te maken...

Natuurlijk moet je ergens wel realistisch zijn vind ik. Daarom heb ik een limiet van 3 selecties, 3 maal afgewezen worden voor een FTO is voor mij einde droom. Ik richt me nu geheel op EPST.

Dus bij deze groet ik jullie allen hier op deze topic, en wens jullie allen heel veel succes met het behalen van je doelen/dromen etc.
 
:p:uiteraard als je 3 keer afgewezen wordt dan zit het er waarschijnlijk niet meer in helaas..
gelukkig ben ik al aangenomen (als mijn medical goed verloopt)

maar goed heel veel suc6 daarzow en hopelijk zien we mekaar later nog eens als we beide in dat pak zitten :p: :D
 
Dank je.

Ik heb vandaag mijn rapport ontvangen van IAP. Voor mijzelf is het belangrijk om de punten waar ik onvoldoende voor scoor te verbeteren!

Jij iig veel succes met je opleiding ;)

Tot in de cockpit!
 
Je wordt daar niet op beoordeeld...... Externe partij die alleen naar je medische gesteldheid kijkt, dus gewoon lekker dragen wat je zelf wilt.
 
Voor alle geintresseerde:

had vandaag PO1 voor KLS, vond het niveau vrijwel identiek aan de testen die bij de kennisbank bij het hoofdstuk KLS zijn te vinden, het is echter de tijdsdruk die het hem doet.

mijn tip is doe de testen die op de kennisbank staan en ga uit van 20 sec per vraag en je weet wat je te wachten staat....

Er waren ongeveer 7 kandidaten waarvan het er 5 hebben hehaald, waaronder ik.
mag nu terugkomen voor PO2...


IEDEREEN SUCCES!!!
 
Morgen me PO2 :O
ik ben echt benieuwd hoe 'mijn pad' zal lopen, morgen in ieder geval weer een afslag die genomen kan worden, maar die ik hopelijk niet neem!

morgen horen jullie meer ;)!!!
 
Thanks A&F

ik denk dat het gewerkt heeft want ik ben door!!! weliswaar met 'de hakken over de sloot' zoals de psycholoog zei. Maar door is door!

Jammergenoeg was het boekje van Schellinger niet op tijd binnen om nog te lezen voor me PO2, sterker nog; het is nog steeds niet binnen. Maargoed.

De psycholoog zei dat ik me wel goed moest voorbereiden op de COVA, want als ik aankwam met de motivatie om piloot te worden, zoals ik die vanochtend heb beschreven, zou ik gegarandeerd zakken :wegkwijt: Daar ga ik dan maar aan werken!

De groepsopdracht was echt super leuk, aardige mensen waarmee ik moest samenwerken en alles verliep goed. Isla Coral is een mooi eiland door onze investering! :grijns:

Helaas viel eentje van de vier af, zonde...

Op naar de GVSS ;)!!
 
Dito gefeliciteerd!

succes met de gvss, moet zelf over een klein maandje voor PO2,

welke vragen stelde de psycholoog je?

mvg Rick
 
Heee:) Leuk forum dit! Nuttig ook!! Heeft iemand nog tips voor het PO2? Dat heb ik aankomende week.. Nog tips vooral voor bij die groepsopdracht? Tnx.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top