KLM's lowcost ambities...

Dat een lowcost airline dit doet, ok. Maar als mainline moet je niet deze kant op willen. Daar verwachten mensen service, en daar hoort een koffer normaal in kunnen checken mijns inziens gewoon bij.
 
Pax bepaalt uiteindelijk de prijs voor een ticket...dat er bepaalde maatschappijen zijn die hun personeel mee laten betalen aan de kosten van een vliegreis en daarmee tickets onder een economisch en etisch verantwoord niveau kunnen aanbieden maakt de consument niet uit..

Helaas moet de gevestigde luchtvaart op een of andere manier wel volgen, of ze het nu leuk vinden of niet.

Maar ja, ontelbare discussies hier hebben al aangetoond dat er ook genoeg vliegers zijn te vinden die het geen **** uitmaakt wat er uiteindelijk van deze sector overblijft..zolang ze maar dat stoeltje kunnen bemachtigen..

goedkoop is uiteindelijk ALTIJD duurkoop..
 
Last edited:
Niet mee eens 180. Wat voor concurrentie heeft de KLM nou op een long haul vlucht vanaf Amsterdam? In ieder geval niet van de low cost airlines. Dus dat de KLM zich hemelsbreed gedwongen voelt om pax te laten betalen voor een koffer is pure ambitie. Geen noodzaak. De vraag die men zelfs op BNR vanmiddag vroeg is, heeft KLM nog meer low cost ambities?

Draai het eens om. Gaan de ticket prijzen nu omlaag bij de KLM nu je als consument de keuze hebt om al dan niet een koffer in te checken? Als het antwoord daarop nee is, dan kun je de helft van je post (ethiek etc.) schrappen!

Ik vind het niet eens zo'n gek idee, betalen voor je koffer bij de KLM, als er ten minste lower ticket prices voor terug komen. Ik blijf een trouwe KLM-klant en ik verheug me op die flexibiliteit. Maar ergens is het wel een blamage, een knieval omdat juist 'het betalen voor je koffer' altijd door de gevestigde orde als schande bestempeld is.
 
Dat een lowcost airline dit doet, ok. Maar als mainline moet je niet deze kant op willen. Daar verwachten mensen service, en daar hoort een koffer normaal in kunnen checken mijns inziens gewoon bij.

Helemaal mee eens.
Wanneer ik door Europa vlieg, kom ik toch meestal bij de mainline maatschappijen uit (omgerekend ben ik misschien 20 euro duurder uit, maar hoef ik geen uren in de bus/trein te zitten om toch bij de juiste plaats van bestemming aan te komen en alle andere voordelen die ze hebben, zoals de gratis koffer).
Maar door dit voorval zal ik persoonlijk minder snel voor KLM kiezen en eerder voor een Lufthansa/TAP/Iberia etc

Denk dat deze actie van KLM averechts gaat werken...
 
@49015
Als je goed had gelezen zou je weten dat het gaat om Europese vluchten. Daar zit ook het grootste probleem voor KLM. Er is in dit deel van de sector gewoon geen normale yield meer te behalen.
 
Je hebt gelijk 180, binnen Europa, I stand corrected, but the rest still stands.
Er is wel degelijk yield te behalen, easyJet heeft net het beste jaar ooit gedraaid. Binnen Europa. Midden in de crisis. Zonder fratsen of onethische zaken (en zonder dat je een bus hoeft te nemen Jen ;))

Maar nogmaals mijn vraag. Gaat de basisprijs echt omlaag denk je?
 
Een slimme klant meldt zich dus eerst even aan voor flying blue, en hoeft dan niet te betalen voor de bagage.
Daarnaast gaan volgens de NOS ook de ticketprijzen omlaag. (Eerst zien dan geloven natuurlijk, maar evengoed) link nos

Slimme stap van de KLM in my opinion.
 
Die ticketprijzen omlaag is toch niet te meten.
Ik vraag me af of dit slim is, de eniege reden om nog met KLM in Europa te vliegen verdwijnt nu tenslotte ook. Vond de opzet met HV als prijsvechter op de low cost manier veel interessanter.
 
Inhoudelijk ben ik het met de KLM oneens (het is een doodgewone prijsverhoging).

Bovendien vind ik het moment van het invoeren van de regel wel erg merkwaardig; Vlak voordat de EU de bagageregels wil standaardiseren. Ik vermoed dat, terwijl de kinderziektes nog niet zijn uitgewerkt, de KLM deze keutel in moet trekken.

Vraag me af wat het meeste oplevert: Het systeem voorlopig bij het oude laten of een systeem invoeren waarvan je van te voren weet dat die binnenkort op de helling moet.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nl-N...aatschappijen_moeten_meer_handbagage_toestaan
 
Ticketprijzen zullen niet veel dalen. Die zijn inmiddels al lang meegegaan met de rest van de markt en bovendien nu al niet economisch verantwoord. De extra inkomsten zijn een klein onderdeel van een pakket maatregelen die voor een gezonder operationeel inkomen moeten zorgen om uiteindelijk de levensvatbaarheid en daarmee werkgelegenheid te kunnen blijven garanderen.

Het blijft bijzonder om te zien dat er nog steeds mensen geloven dat je economisch verantwoord voor een paar tientjes door heel europa kunt vliegen. Je auto volgooien is al duurder. Gelukkig is in de VS het tij gekeerd en worden eindelijk de ticketprijzen weer op een gezond niveau gebracht.
 
Je moest trouwens eens weten hoeveel passagiers bij ons hun portemonnee al willen trekken voor een drankje. Dit is blijkbaar wat de eenvoudige consument wil en als bedrijf moet je daar in meegaan. Of je het nu leuk vind of niet. Overigens gaat het maar om een betrekkelijk klein segment passagiers, 'vaste klanten' en passagiers die bereid zijn om de prijs te betalen voor goede service zullen hier geen last van hebben.
 
Onbeperkt handbagage toestaan is toch fysiek absoluut onmogelijk?
Zelfs met de huidige strenge handbagageregels van max. 1 stuk zitten de overhead bins bij een volle kist vaak al helemaal vol gepropt..
Wel een slimme lobby actie van de retailers op vliegvelden.
 
Voordeel van een lagere ticketprijs is dat op de 'ticket zoek sites' de KLM vluchten hoger op de lijst komen te staan en aangezien de meeste mensen alleen maar naar pagina 1 kijken..
 
alsof er meerdere pagina's nodig zijn de enorme hoeveelheid aanbieders voor een retourtje MAD, CDG, BCN, MXP (FCO), PRG, SVO, BSL, LHR, MAN etc etc.?
Dat zal dan vast wel de hoofdreden zijn.

Dit is gewoon een verkapte prijsverhoging, niets meer en niets minder.
Net zoals Martinair dat deed met de service aan boord en ArkeFly ook. Minder service, zelfde geld.
 
Persbericht

Jen said:
Helemaal mee eens.
Wanneer ik door Europa vlieg, kom ik toch meestal bij de mainline maatschappijen uit (omgerekend ben ik misschien 20 euro duurder uit, maar hoef ik geen uren in de bus/trein te zitten om toch bij de juiste plaats van bestemming aan te komen en alle andere voordelen die ze hebben, zoals de gratis koffer).
Maar door dit voorval zal ik persoonlijk minder snel voor KLM kiezen en eerder voor een Lufthansa/TAP/Iberia etc

Denk dat deze actie van KLM averechts gaat werken...

Jaja... Want wanneer je los voor je koffer betaalt (en dus tegen een lagere prijs vliegt-zie link), moet je ineens uren in de bus en trein zitten voordat je er bent. :confused:

Daarnaast denk ik dat wij op ons Fokkert (nog) meer gezeik gaan krijgen met niet passende carry-on.
 
Ja. Ryanair vliegt niet af amsterdam maar eindhoven. Vliegt niet naar een veld als Barcelona maar een veld wat er 100km in de buurt ligt. Daar doelt ie op.
 
Ryanair niet naar B
arcelona?? Toch al gauw n jaartje of drie...
Misschien niet van SPL, maar toch wel heel veel andere a-luchthavens.
Rare beslissing van KLM, lijkt mij dat ze zich zouden moeten onderscheiden van bv ook Transavia. Waarom bv nog met KLM naar Barcelona, Madrid en Nice?
 
Back
Top