KLM werft piloten in Vlaanderen

Pilootje,

Ik heb je stuk (gelukkig) nog wel kunnen lezen.. Ik ben geen jurist maar volgens mij mag dit wel (of stond er ergens dat dit niet mag?) stuur dat mailtje iig door naar het ANP.. Plus dat het publiek toch het recht heeft om de waarheid te weten???

FD
 
Ik vond trouwens een stukje in de Telegraaf van deze morgen, waarin stond dat de KLS gewoon onzin verhalen aan het verkopen waren.. En dat er zat Nederlandse piloten op straat lopen!! (voor het eerst in m'n leven wil ik het volgende zeggen>>> Top werk Telegraaf! klasse!)

Ik ben jammergenoeg de journalist z'n naam vergeten, maar deze man had echt goed zijn huiswerk gedaan.. (werkeloze piloot misschien?:D )

FD
 
Het is van Arnold Burlage, de Telegraaf van 4 mei 2004:

KLM werft piloten uit geldgebrek

De KLM-vliegacademie gaat in België studenten werven voor de pilotenopleiding, maar de kans op een baan is minimaal. De school probeert echter zoveel mogelijk leerlingen in te schrijven voor de peperdure opleiding om uit de verliezen te blijven.
De KLM-vliegopleiding op de luchthaven Eelde, een zelfstandige dochteronderneming van de KLM, moet meer leerlingen aantrekken, ondanks de stagnerende vraag naar piloten en de lange wachtlijsten van verkeersvliegers die een baan zoeken.
Nu Air France de scepter over de KLM en de dochterondernemingen gaat zwaaien, wordt alles gedaan om niet in het rood te raken en te worden opgeheven.
In ons land voelen onvoldoende studenten voor een vliegopleiding zonder baangaranties. De directie van de KLM vliegopleiding hoopt op meer succes in België.
De school heeft in een uitzending van een Belgische omroep een eerste oproep voor leerlingen gedaan, zonder het ontbreken van vraag naar verkeersvliegers te vermelden.
De campagne in België moet ongeveer tweehonderd kandidaten opleveren.


En aldus krijgt de KLS de publiciteit met kerende post retour, met strafport.
 
Ja ja......, dit noemt men dus free publicity. (Een van de eerste lessen marketing. Sla een willekeurig tijdschrift open en lees de 'redactionele' stukjes over diverse produkten.)

Dhr. Baas heeft dus heel handig gebruik gemaakt van de media en dat is tenslotte zijn werk: Klanten werven voor de KLS.

Dat je daar als werkloze ex- KLS'er een beetje pissig van wordt, kan ik me voorstellen. Maar ik begrijp dus ook dat de KLS direkt een brief heeft rondgestuurd met het werkelijke verhaal. Dus dat is netjes afgehandeld.

Reclame is (bijna) altijd misleidend! Je kunt het Dhr. Baas niet kwalijk nemen als mensen beginnen aan de opleiding zonder dat ze zich verder hebben laten informeren over de situatie na de opleiding!

Dus eigenlijk petje af voor Hugo en maar hopen voor hem dat de KLS de aankomende jaren tot de nok toe gevuld zal zijn met studenten.


Groeten, Leij

ps: Een tip voor alle werkloze vliegers van vandaag: Zorg dat je instructeur wordt!!! De KLS zal de aankomende jaren misschien wel leerlingen moeten weigeren vanwege het tekort aan instructeurs!!!!!! En dat zal Hugo heel vervelend vinden.....:D
 
Toen ik dit stukje las, moest ik even denken aan het feit dat ze adverteren in België. Zouden die Belgen echt zo stom zijn, dat ze daar in trappen?

Mijn idee: zo snel als mogelijk die hele KLS losweken van de KLM. Het is en blijft een bleeder en geen core-business.

Mijn idee is dat de KLS in de afgelopen jaren niet heeft bijgedragen aan het product KLM. Zij waren eerder een storende factor in dit geheel.

Kommaar, kommaar, kommaar...........
 
arnold bedankt!!! top!!

nu nog een briefje naar onze vereniging voor de NEDERLANDSE verkeersvliegers!! ik laat me het kaas niet van mijn brood eten door de belgen!

cheers
 
Vergeet niet dat in België er n groter persentage franstaligen (zowel onder Vlamingen als Walen) heerst, dan in onsch Neederlandt...

Is dit n link naar AirFrance?

Of is dat te veel conspiracy theory?

Wie zal het zeggen.

Groetjes...
 
De KLS heeft alleen belang bij de Nederlands sprekende Belgen aangezien de opleiding voor het allergrootste deel in het Nederlands is. (we hebben dit nl zelf nagevraagd bij een docent van de KLS)
 
(deel) toelatingseissen KLS:

Maximaal 27 jaar en 6 maanden op moment van aanmelding
Minimaal 17 jaar bij aanvang van de opleiding
Nederlandse nationaliteit of die van een andere lidstaat van de Europese Unie
Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal
 
@ Pilootje,

Pleur maar lekker op het bord. Als er niet specifiek in het emailtje staat dat het niet voor publicatie is bestemd, dan mag jij als nette Nederlander die opheldering vraagt AAN EEN OFFICIELE WOORDVOERDER er vanuit gaan dat dit ook openbaar mag worden gemaakt. Daarvoor is het een woordvoerder. Dat is zijn baan.

Dus: laat maar lezen!
:D
 
Back
Top