Volgens mij (correct me if I'm wrong) vloog HV in de periode tussen ca. 2002-2004 (kan er een jaartje naastzitten) wel KLM-netwerkpassagiers naar bestemmingen als Casablanca, Thessaloniki, Alicante en Malaga. Vervolgens zijn is daarna de positie van HV nader vastgelegd. Ik denk, dat als gevolg van die afspraken, er momenteel inderdaad geen codeshare plaats mag vinden tussen HV en KL (zoals Overstag ook de afspraken interpreteert). Toch wel vreemd dat er nu al in de media, nota bene door een woordvoerder van KLM, op het aangaan van ene dergelijke codeshare of soortgelijke vorm van samenwerking wordt gespeculeerd. Anderzijds kan dit wellicht een kwestie van timing zijn. Voor een werkgever een prima manier om een vakbond onder druk te zetten. Indien een vakbond deze ontwikkeling, onder de huidige economische situatie, wil blokkeren denk ik dat de maatschappij het gelijk bij het publiek kan gaan krijgen. En dan kan het voor een vakbond nog behoorlijk lastig worden. Die wordt dan namelijk in de verdediging gedrukt en mag gaan uitleggen waarom zij bij geplande groei moeilijk gaat doen.