KLM niet blij met concurrentie

En mbt codeshare HV/KL is dus niets geregeld? Klopt dat 767-300? Ben benieuwd wat de vnv van deze constructie "via de achterdeur" vindt...

Nope. OP dit moment is er niets geregeld in dat opzicht.

Daarbij is het plan volgens mij alleen codeshare naar bestemmingen wat nu GEEN KLM bestemmingen zijn.

Voorbeeld:
ALs je nu van New York naar Heraklion wil, (extreem voorbeeld, wellicht was Malaga een beter voorbeeld) dan moet je en apart boeken, in Amsterdam uitstappen,bagage oppikken en opnieuw inchecken, dat wordt dus anders straks. Tezamen boeken en gewoon als transit overstappen ;) (als ik het goed begrepen heb)
 
Onder de bestaande produktieafspraken tussen VNV en KLM kan er geen codeshare plaatsvinden tussen HV en KL.
Er is hier zeer waarschijnlijk sprake van een tijdelijke proef, om te kijken of de reserverings- en bagagesystemen aan elkaar geknoopt kunnen worden.
Als de proef slaagt en het bedrijf ziet er geld in, dan zullen de partijen wel gaan onderhandelen over de inpassing hiervan in de bestaande produktieafspraken.
Zal nog niet makkelijk worden. Vroegah vloog KLM zelf naar Malaga, Alicante, Sevilla, Valencia, Thessaloniki, Casablanca etc etc
 
Volgens mij (correct me if I'm wrong) vloog HV in de periode tussen ca. 2002-2004 (kan er een jaartje naastzitten) wel KLM-netwerkpassagiers naar bestemmingen als Casablanca, Thessaloniki, Alicante en Malaga. Vervolgens zijn is daarna de positie van HV nader vastgelegd. Ik denk, dat als gevolg van die afspraken, er momenteel inderdaad geen codeshare plaats mag vinden tussen HV en KL (zoals Overstag ook de afspraken interpreteert). Toch wel vreemd dat er nu al in de media, nota bene door een woordvoerder van KLM, op het aangaan van ene dergelijke codeshare of soortgelijke vorm van samenwerking wordt gespeculeerd. Anderzijds kan dit wellicht een kwestie van timing zijn. Voor een werkgever een prima manier om een vakbond onder druk te zetten. Indien een vakbond deze ontwikkeling, onder de huidige economische situatie, wil blokkeren denk ik dat de maatschappij het gelijk bij het publiek kan gaan krijgen. En dan kan het voor een vakbond nog behoorlijk lastig worden. Die wordt dan namelijk in de verdediging gedrukt en mag gaan uitleggen waarom zij bij geplande groei moeilijk gaat doen.
 
Je geeft t antwoord eidenlijk zelf al. Transavia is geen low-cost, kostprijs per stoel bijna dubbel zo hoog vergeleken met Ryanair. Dus op de meeste plaatsen waar RYR geld kan verdienen lukt t Trans niet. Op kostprijs is RYR nagenoeg door niemand te verslaan, vergelijk daarom Easy met HV en KLM met Lufthansa.

grt
 
Easy zit nog wel wat onder de kostprijs van trans hoor!

Base openen kost minimaal 6 maanden, in september word de aankondiging verwacht. Dus idd geen base voor zomer 2011!

Aan de andere kant het is ook waarschijnlijk dat ze vergeten zijn dagrand slots aan te vragen, of dat er andere afspraken met schiphol zijn gemaakt!
 
Slots vraag je niet aan bij Schiphol, das een andere organistatie die daarachter zit.

Ik verwacht idd zomer 2011 minimaal 3 NL gestationeerde toestellen van Easyjet.

Ryanair kan je met weinig anderen vergelijken, HV idd meer met Easy. Alhoewel Easy low cost is en Trans meer low-fare. Prijzen per steol liggen volgensmij ook hoger dan bij easy,amar wel stukken lager als bij de KLM
 
Zowel easyJet en Transavia.com zijn lid van de ELFAA en omschrijven zichzelf als een low fare airline. Ik heb wel eerder hier op het board gezien dat er een distinctie gemaakt wordt tussen "Low cost" en een "low fare" carrier en ik krijg de indruk dat "low cost" een beetje stigmatiserend gebruikt wordt tegenover een meer aimabeler "low fare" airline. Bedoel je dat ook zo?
 
Back
Top