Klas 2009 september KLS

Voor de KLS-ers is er een nieuwe 'schakel' (informatie vanuit het management) gepubliceerd. Denk niet dat het de bedoeling is om deze te copy-pasten op airwork, maar de essentie komt neer op een aanname van 60 personen in 2009 op de KLS......
 
Ik zit zelf ook in de selectie van de KLS, en heb de KLS zelf hierover gemaild. Ook wat de gevolgens zijn voor degenen die nu in de selectie zitten.
Als ik antwoord heb erover zal ik hier posten ;)
 
Voor de KLS-ers is er een nieuwe 'schakel' (informatie vanuit het management) gepubliceerd. Denk niet dat het de bedoeling is om deze te copy-pasten op airwork, maar de essentie komt neer op een aanname van 60 personen in 2009 op de KLS......

In 2010 zullen er dan dus waarschijnlijk ook minder worden toegelaten?
 
Sinds vandaag is officieel bekend dat de aannames voor 2009 60 man zullen zijn.
Aangezien 9-1 net begonnen is (27 man) betekend dat (zoals het er nu uitziet) dat er nog 33 man zullen beginnen in 2009. De rest zal waarschijnlijk op een wachtlijst komen.

Overigens is het wel de bedoeling dat er eventueel snel weer opgeschaald kan worden als de economie (specifiek de KLM) weer beter draait.

Wat bedoel je precies met net begonnen van klas 9-1? Is die klas al bekend gemaakt?
 
Hebben degenen die nu op de KLS zitten en dit nieuws hebben gehoord ook te horen gekregen of ze dan mensen die nu net dus de selectie gehaald hebben misschien moeten wachten en worden afgewezen daardoor, ook al hebben ze medical en alles al gehaald?
Het is een lange vraag, maar ik hoop dat het niet het geval is in ieder geval!
 
Hebben degenen die nu op de KLS zitten en dit nieuws hebben gehoord ook te horen gekregen of ze dan mensen die nu net dus de selectie gehaald hebben misschien moeten wachten en worden afgewezen daardoor, ook al hebben ze medical en alles al gehaald?
Het is een lange vraag, maar ik hoop dat het niet het geval is in ieder geval!

Misschien is het handig om je vraag wat aan te passen, want zo is het echt gigantisch moeilijk om te snappen wat je nu precies wilt vragen..
 
Naar wat ik heb gehoord, heeft de directeur van de KLS al laten weten dat er zeker maar 60 mensen aangenomen in geheel 2009. Klas 9-1 is een feit met 27 mensen, over hoe het verder zal gaan is ook mij onbekend. Er zal voorlopig naar mijn weten niemand meer beginnen met de KLS-selectie, die is tijdelijk gestopt. Ik krijg mijn medical report rond de 20e en hoop daarna meer informatie te krijgen, aangezien ik aangegeven heb in maart te willen beginnen. Bij meer informatie laat ik het weten.
 
Een vriend van mij heeft zojuist de introductiedagen van de KLS gehad en de directeur heeft dat verteld daar en ik hoorde dit via hem
 
Hey mensen, hier het antwoord van de KLS:

Geachte heer Betz,



Het klopt dat de KLS het aantal studenten voor volgend jaar voorlopig heeft teruggebracht naar 60. het is heel moeilijk te voorspellen wanneer dit aantal weer omhoog word gebracht, dat kan volgend jaar al zijn, of het kan pas over 3 jaar gebeuren.



Uitgaande van de huidige situatie zou dit betekenen dat ons komende jaar al bijna vol zit. Dit zou betekenen dat de mensen die zich nu aanmelden waarschijnlijk pas in 2010 met onze opleiding kunnen beginnen.



Nogmaals, dit is een tijdelijke situatie. De KLS stemt het aantal studenten af op de vraag naar piloten bij de KLM, deze is op dit moment laag, maar dit zal hopelijk snel weer verbeteren.



In ieder geval succes met de selectie!



dus dat is niet zo mooi..



Met vriendelijke groet,

KLM Flight Academy
 
Heeft iemand een idee wanneer bekend wordt gemaakt wanneer en hoeveel klassen er beginnen in 2009?

Er zitten 27 mensen in 9-1. Die beginnen in Januari. Dan zijn er nog 33 plaatsten over. Hoe die verdeelt worden over hoeveel klassen en wanneer deze klassen dan zouden beginnen is nog niet bekend. Feit is dat het kut is om vanaf nu te beginnen.
 
Hey allen!

Ik sta gepland voor 7 september 2009!

Ik houd de berichten nog even in de gaten en ga binnenkort nog eens contact opnemen om een bevestiging te krijgen dat mijn plaats is veilig gesteld.

Flantua
 
Back
Top