Kist huren?

Bobermo

Member
Beste allemaal,

Nu ik dan eindelijk in het bezit ben van de benodigde papieren, wil ik er natuurlijk ook gebruik van gaan maken:duh: Ben nu via google naar de verschillende mogelijkheden aan het kijken, maar tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Ik woon in de buurt van Amsterdam, dus mijn voorkeur gaat uit naar EHLE & EHHV.
Is EHHV vaak niet bruikbaar ivm grasbaan? Heb in het buitenland mijn brevet gehaald dus ik heb eigenlijk niet zoveel verstand van het vliegen in NL..

Dus mochten jullie tips hebben voor het huren van een vliegtuig, dan zou ik die graag horen!

Grtz Bobermo
 
Op wat voor kist wil je vliegen? S&T heeft oude maar goed onderhouden Cessna's en Pipers. De meeste zijn uitgerust met Garmin GPS.
 
Bedankt voor de replies! Ik heb tot nu toe gevlogen met socata's, dus in ieder geval geen ervaring met G1000 of iets dergelijks. Wil er gewoon VFR mee vliegen hier in NL, en liefst nog wat mensen mee kunnen nemen, en brandstof natuurlijk;)

Ik heb trouwens een JAA brevet..

Hebben jullie nog tips over de keuze EHHV/EHLE?

Grtz
 
Bedankt voor de replies! Ik heb tot nu toe gevlogen met socata's, dus in ieder geval geen ervaring met G1000 of iets dergelijks. Wil er gewoon VFR mee vliegen hier in NL, en liefst nog wat mensen mee kunnen nemen, en brandstof natuurlijk;)

Ik heb trouwens een JAA brevet..

Hebben jullie nog tips over de keuze EHHV/EHLE?

Grtz

Lelystad is, zeker als je in buitenland een brevet gehaalt heb, een makkelijker vliegveld. EHHV is af te raden dan, of je moet een hele goed checkout doen. Schroom dan ook niet om een lesje extra te doen.
Het is een geweldig leuk vliegveld hoor, maar gras, korte banen, en wat minder duidelijk circuit enz maken het niet tot een "beginners vleigveld"
EHLE is 1 baan, een duidelijk en makkelijk circuit en er word veel getraind dus ze houden er ook wel rekening mee dat je minder ervaren bent.
 
Ach, we hoeven het ook niet te overdrijven, hoor. Een goede checkout is in Hilversum inderdaad belangrijk, maar het is verder een plezierig veld. Ik vlieg er altijd graag. De baan is er wat korter dan in Lelystad, maar altijd nog ruimschoots lang genoeg voor SEP. Er komen ook regelmatig MEP. Er worden genoeg piloten opgeleidt, dus het is echt geen kunststuk in Hilversum te landen. Het is dus eigenlijk gewoon een beginners-vliegveld. ;)

In de herfst is het wel wat vaak gesloten wegens de te natte baan, maar verder vind ik gras juist wel prettig om op te landen. Vanuit Amsterdam zijn zowel Hilversum als Lelystad bijna net zo snel te bereiken (schat ik).
 
Hoeveel uren denk je te gaan maken op jaarbasis? Misschien dat een participatie iets voor je is?
 
Denk dat ik inderdaad voor EHLE zal gaan, vooral vanwege de verharde baan, dus vaker vliegmogelijkheid.

Wat betreft die participatie, vind de initiële investering vrij fors, dus denk dat ik gewoon lekker per uur ga betalen.

Dus het wordt EHLE, S&T is al genoemd, iemand anders nog ervaringen met andere verhuurbedrijven?

Grt
 
Nou, ja, zó vaak is ehhv nu ook niet gesloten hoor! En vooral in de herfst, dan wordt er toch minder gevlogen. Verder hebben ze in ehhv 3 banen, tegen maar 1 in ehle. Sort of...
 
Waarom geen Rotterdam, is vanuit Amsterdam ongeveer even ver als EHLE.
In Rotterdam is ook een harde baan, als je lid bent van de club is het landingsgeld ook redelijk en er is natuurlijk de grootste en de gezelligste club van Nederland met een ruim aanbod van vliegtuigen.
 
...

Wat betreft die participatie, vind de initiële investering vrij fors, dus denk dat ik gewoon lekker per uur ga betalen.
...

Die investering verdien je tijdens je opleiding (op z'n mist goeddeels) terug, waarna je tegen een lager uurtarief blijft vliegen. Bovendien krijg je die investering weer (opnieuw: op zijn minst goeddeels) terug wanneer je je aandeel weer verkoopt.
Het komt er in ieder geval op neer dat je, eenmaal je papiertje op zak, meer uren per jaar kunt vliegen voor hetzelde geld :)

Iets om mee te nemen in je overwegingen. Het blijft natuurlijk gewoon jouw keuze.
 
Inderdaad heb ik mijn papieren al, dus dat deel zal ik niet terugverdienen:biertje: Daar komt bij dat ik het benodigde bedrag voor de aankoop van de participatie nu simpelweg niet heb.

Rotterdam heb ik inderdaad over nagedacht, maar huurprijzen, voor wat ik zo snel kan vinden, liggen toch behoorlijk hoger dan EHHV/EHLE..

Ik heb inmiddels een checkout geboekt op de C172 van Singles and Twins op 23/11, dus ben heel benieuwd, ik heb er in ieder geval heel veel zin in om nu dan toch eindelijk in het Nederlandse luchtruim rond te boren!

Hartelijk bedankt voor jullie suggesties,

Grtz
 
:wegkwijt:
Oeps!
Zal door de caramel-kruidnoten komen. Toch na de tweede zak moeten stoppen ...

Excuus!

En natuurlijk veel veilige vlieguren :)
 
Back
Top