Jouw favo & minst favoriete livery

Dat vind meneer Kelleher helemaal niet erg, dat jij zijn livery niet zo mooi vindt.
Hij kon jaren geleden een HELE goeie deal sluiten voor HELE goedkope verf voor AL zijn 737's en spaarde daarmee een HELEBOEL geld uit voor zijn LCC.
Grappig verhaal. Voor de geinteresseerden: het boek NUTS!, weet even de schrijver niet, maar vast te vinden op google. Ben even te lui. MZL.
 
Moeilijk. Eigenlijk moeten we ons hier helemaal niet druk om maken denk ik :p
Lelijkste/saaiste livery weet ik niet zo goed, ik denk Southwest of bijv. Tristar Air Cargo (Egypte).

De mooiste vind ik de MAC retro 763 (PH-MCL).

Maargoed er zijn zoveel mooie. Andere mooie naar mijn mening: South African (strak minimalistisch en vrolijk), British Airways, Singapore Airlines, Cathay Pacific.

Die van transavia.com vind ik trouwens wel mooi hoor, origineel ontwerp en direct herkenbaar (de 4 ringen). Je herkent een trans kist uit duizenden, toch wel een belangrijk punt aan een livery denk ik. Gedeeltelijk ontworpen door een Airworker ook nog volgens mij :grijns:. Zat maatschappijen die onherkenbaar rond vliegen dus best een goed punt aan de trans livery.

1414271.jpg
 
ff op het paperclipje drukken Kliko dan krijg je vanzelf upload mogelijkheid, andere is op de # te drukken dan kan je een link plaatsen.
 
Moeilijk. Eigenlijk moeten we ons hier helemaal niet druk om maken denk ik :p
Lelijkste/saaiste livery weet ik niet zo goed, ik denk Southwest of bijv. Tristar Air Cargo (Egypte).

De mooiste vind ik de MAC retro 763 (PH-MCL).

Maargoed er zijn zoveel mooie. Andere mooie naar mijn mening: South African (strak minimalistisch en vrolijk), British Airways, Singapore Airlines, Cathay Pacific.

Die van transavia.com vind ik trouwens wel mooi hoor, origineel ontwerp en direct herkenbaar (de 4 ringen). Je herkent een trans kist uit duizenden, toch wel een belangrijk punt aan een livery denk ik. Gedeeltelijk ontworpen door een Airworker ook nog volgens mij :grijns:. Zat maatschappijen die onherkenbaar rond vliegen dus best een goed punt aan de trans livery.

1414271.jpg

Concur, MAC wins!
 
1183769.jpg

Ik heb deze altijd mooi gevonden

1418889.jpg

Flying salmon van Alaska Airlines

1146398.jpg

Deze ziet er ook goed uit

Western Pacific had een aantal zeer unieke beschilderingen:
0010979.jpg
 
Last edited:
mm, hoe krijg ik direct de airliners.net foto op dit forum afgebeeld? Excuses, maar kan nu alleen maar de link plaatsen:

De lelijkste:

0000646.jpg


De mooiste:

1358215.jpg


1357030.jpg
 
Last edited:
chucky, open de foto die je wil hebben, right click, ga naar properties en copy de URL. Dan

Het heeft mij ook jaren geduurd om uit te vinden hoe ik een foto moet plaatsen
 
Vind t maar niks, die bloemetjes, patroontjes en figuurtjes. Strakke lijnen en kleuren staat veel mooier :)
 
Ik denk dat het ook wel scheelt welke kist er onder de paint zit. Sommige kisten zijn nu eenmaal mooier/eleganter dan andere. En een baggerschuit blijft nu eenmaal een baggerschuit, ook al hang je hem vol met zijde vlaggen ;)
 
Back
Top