Ipad app

maxlw

New member
Heeft er iemand ervaring met ForeFlight Mobile HD World Edition voor de Ipad / Iphone?

Ik heb ooit versie 1 aangeschaft voor de Iphone, maar die was heel erg op de VS gericht...Je kunt helaas alleen de VS-versie proberen....

Ik ben nu juist benieuwd of je hier in Nederland wat aan deze app hebt.
 
Last edited:
Deze ook weer vooral zeer uitgebreid voor de VS. Maar een hele beperkte dekking voor Europa. Alleen de hele grote velden en dan nog niet volledig. Als aankoop voor Europa alleen (nog) niet voldoende.
 
Inmiddels heb ik contact gehad met de makers van deze software...
Zij gaven aan dat de world edition eigenlijk een oudere versie is van de software.
Zij gaan nu alle world edition klanten omzetten naar een ForeFlight Mobile 3 versie.

Ik vind het wel een mooie app maar het is niet echt geschikt voor Nederland.
 
Ja ik heb AirNav Pro...
Werkt prima met de Iphone in NL.
Volgende week zal ik het testen op de Ipad.
Je kan tegenwoordig zelfs tegen een meerprijs de NL Icao MAP aanschaffen in het programma.
 
probeer SKY MAP

probeer SKY MAP

ik heb Air Nav Pro zowel op ipad als ipod.

het is een mooi programma. Ik heb ook alle icao kaarten. Probleem is dat hij niet consistent is in het goed weergeven van de kaarten. Dit is zowel op Iphone als Ipad

Ik ben net overgestapt op skymap. www.sky-map.de

Errug van onder de indruk .. het icao pakket kost wel geld maar het werkt echt super. en je kan straks volledig Jeppesen europa kaarten krijgen. Daarnaast zijn ze bezig met de aip's in te laden .. maar dan wel georeferenced <<oftewel je ziet gewoon precies waar je in de approach zit>>

ook kan je pc_met abo nemen en het weer er zo inladen!

goed programma met een redelijke prijs


van de makers van Air Nav Pro is er ook Aeroweather.. Dat is top programma
 
HET GAAT GEBEUREN!!!!

HET GAAT GEBEUREN!!!!

Jeppesen krijgt een grote concurrent.

Seattleavionics.com gaat georeferenced approach plates vfr/ifr en airport diagrams voor europa leveren. ook de enroute kaarten en in een iets later stadium de VFR kaarten (vermoedelijk icao).

Zij gaan dit leveren aan BENDIX AV80R ACE, ASPEN, etc ... maar ook aan diverse IPAD apps zoals WINGX e.d.

kijk maar eens hier onder product detail

https://www.bendixking.com/AV8OR/ACE/default.html
&
http://www.seattleavionics.com/default.aspx

het voordeel van georeferenced is dat je jezelf ook op de approach plate ziet!!
 
@Wsh: Hoeveel geheugen heeft je iPad nodig om dit soort software goed te kunnen draaien met kaarten? Uiteraard is meer beter, maar het prijsverschil tussen de versies met 16, 32 en 64GB is ook wel groot.

Ik zou trouwens verder niet veel doen met de iPad, dus geen ladingen MP3's en foto's enzo...
 
32 GB is meer dan voldoende....
Zelf heb ik een 64 GB en deze krijg ik met geen mogelijkheid vol :)

16 GB heb ik ook gehad en die is toch wel snel vol.
Voor mijn vliegprogrammaatjes/kaarten/aip's etc. ben ik ca. 3 GB kwijt.

Let wel op dat je de 3G versie koopt. De WIFI versie heeft geen GPS.

Het programma IAIP is trouwens ook echt een aanrader...
Dit kost EUR 4,99.
 
Back
Top