iPad Air 2 mounting in C172 met zuignap

Hawkie1964

Member
Ik heb al een beetje gezocht maar nog geen bruikbare posts gevonden.

Ik heb inmiddels SkyDemon op mijn iPad Air 2 geïnstalleerd.
Ik wil de iPad (zonder hoes) gebruiken in de C172 met een (of twee) zuignap(pen) rechts onderaan het voorraam. Ik wil de iPad niet in de buurt van het voorraam plaatsen maar meer voor het rechter instrument panel.

Ik heb al een website gevonden die mounting solutions levert: https://www.emounting.nl/
Ik heb begrepen dat zij geen winkel hebben voor particulieren, dus bestellen via website en dan hopen dat het naar wens past.

Ze hebben daar echter verschillende mogelijkheden. Wel mooi maar dus lastig kiezen.

Zijn er vliegers die een iPad al gebruiken met een zuignap? Is 1 zuignap genoeg of heb je er toch 2 nodig?
Ik dacht: eerst maar even vragen voordat ik zelf het wiel ga uitvinden.
 
Zelf heb ik de G-Force GF163 Mini-Tablet Suction Mount voor in de C172. Gekocht bij de Pilotshop in Lelystad. Al enkele malen mee gevlogen en de tablet bleef goed op zijn plaats. Eén zuignap voor het raam en één zuignap voor het tablet.
 
Niet helemaal gericht op je vraag over mountings, maar toch interessant denk ik: heeft het plaatsen van een iPad in de buurt van je instrument panel geen invloed op je direct reading magnetic compass?
 
Niet helemaal gericht op je vraag over mountings, maar toch interessant denk ik: heeft het plaatsen van een iPad in de buurt van je instrument panel geen invloed op je direct reading magnetic compass?
Goeie vraag. Als ik de iPad installeer zal ik meteen kijken of het invloed heeft op het magnetische kompas.
 
Niet helemaal gericht op je vraag over mountings, maar toch interessant denk ik: heeft het plaatsen van een iPad in de buurt van je instrument panel geen invloed op je direct reading magnetic compass?

Om maar helemaal een beerput open te trekken.......moet je niet aan kunnen tonen dat de Ipad geen storing veroorzaakt op je radionavigatie instrumenten?


Ik weet dat mijn huidige werkgever hier toestemming van de FAA heeft gekregen maar hoe zit dat met prive personen?
 
Back
Top