Invloed verkiezingen op luchtvaart NL

Wat ik een goede zaak vind is de milieubelasting op tickets. De vervuiler betaald, en terecht. Er is echter 1 ding wat ik niet snap: er komt 350 miljoen extra voor het milieu. Dit moet opgebracht worden door die extra heffing op tickets. Maar reken met me mee: 350.000.000/24 = 14.583.333. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij worden er toch echt meer dan pak 'm beet 15 miljoen tickets per jaar verkocht in Nederland. Kortom; we worden weer genaait.

Over dat extra belasten van mensen die voor hun 65ste met pensioen gaan; ik denk niet dat dat voor ons gaat gelden, en voor andere werknemersgroepen die eerder (moeten) stoppen met werken. In prinicipe lijkt me dat onwettig; ongrondwettelijk zelfs. Ik neem aan dat, mocht het zover komen, de VNV daarachteraan gaat.

Overigens heb ik VVD gestemd. Jaja, Rita Verdonk.
 
Last edited:
Genoeg buurten in bovengenoemde steden waar ik in mn uppie niet eens durf te komen s'nachts... Al valt PHX/SDL behoorlijk mee.

quote me waar ik zeg dat het sociale beleid beter is geregeld in de VS?

ben benieuwd..

Heb je geld, kan het leven in de VS heel goed zijn. Heb je geen geld, kan je in een diep diep gat vallen.

FD (ook VVD gestemd)
 
Ja FD, in Amerika is alles beter. Ik kan je in LAX, IAH, PHX, IAD en JFK nog wel wat plekken aanwijzen waar je ziet dat het sociale beleid in Nederland toch wel wat beter is geregeld.

Overigens heb ik VVD gestemd. Jaja, Rita Verdonk.

Ik geloof niet dat FD hier een goed/slecht vergelijking maakt Q, het is meer een constatering. En ook één die ik ook volledig onderschrijf:
In NL heerst een ontzettend irritante 'doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg' mentaliteit.
Zo mag je totaal niet trots zijn op wat je hebt gepresteerd, hebt bereikt of hebt verworven.
Doe je dat wel dan loop je al snel naast je schoenen volgens velen.
(haha nee ik vertel niet aan iedereen die het wil horen dat ik 'piloot' ben, in tegendeel!!)

Krijg je goed betaald? Oei dan ben je vast een arrogant rijk rechts mannetje!
Heb je een leuke auto? Tss... waar is dat nou goed voor in NL... wat ben je materealistisch met zon mooie camera/auto/tv etcetc


Laatst kreeg ik zelfs van iemand te horen ik wel 'veel mag verdienen' nadat diegene hoorde dat beginnende vliegers eigenlijk toch wel een grote schuld hebben en weinig verdienen in het begin.
Wat!? Ik màg van iemand veel verdienen? Moet ik daar toestemming voor vragen dan? Van wie? Wouter Bos?
Ik heb er zelf keihard voor gewerkt, veel voor gelaten en enorme (financiele) risico's gelopen. Dat zijn dingen waar veel mensen gewoon het lef niet voor hebben en dat mag best beloond worden.

Ik wil niet iedereen over 1 kam scheren en wil ook totaal niet generaliseren maar de algemene ideeën die in NL ronddwalen houden in dat je je eigenlijk moet schamen als je het goed hebt.
Diezelfde ideeën heersen bij de linkse partijen, dus hier dan eindelijk de link naar het originele onderwerp haha.

Neemt uiteraard niet weg dat de voorzieningen hier erg goed zijn!
Het heeft hier nu even niets mee te maken en ik geloof niet dat FD dat tegenspreekt hierboven...
 
Ben blij dat er mensen zijn die tussen de regels door kunnen lezen. Dat is inderdaad precies wat ik probeerde te zeggen...
 
Sure! Landen als bijvoorbeeld Frankrijk verbieden airlines om zelfs maar in het luchtruim te komen als één van de vliegers 60 of ouder is. Heb ik bij collega's gezien die na HV pensioen nog bij bijvoorbeeld Dutchbird of Air Holland gingen bijbeunen. Kon niet lang (58 met pensioen bij HV), want al gauw kan je dus niet meer naar Spanje, Frankrijk, Canarische Eilanden, Marokko vliegen als je niet door het Franse luchtruim mag. Er zijn ook andere landen die die regel hanteren, weet niet uit m'n hoofd welke.

Ook is er nog een regel dat als één vlieger 60+ is, dat de FO dan jonger moet zijn dan een bepaalde leeftijd, en vooral kleine airlines zitten niet te wachten op dat soort complexiteit in de indelingsfase.
 
Sure! Landen als bijvoorbeeld Frankrijk verbieden airlines om zelfs maar in het luchtruim te komen als één van de vliegers 60 of ouder is.
Dat is niet meer van toepassing sinds ongeveer een half jaar; de exacte details weet ik echter ook niet. Doet er verder niet zoveel toe in de diskussie natuurlijk; het was maar een 'weetje'.
Cheers!
 
Back
Top