Introducing four guys for a five-men job

Duidelijk allemaal.
het is een mooi board.
Wat me ook opvalt is dat de verschillen tussen de gebruikers steeds groter worden, dat geeft sfeer. Toen het begon een paar jaar geleden waren we allemaal toch wat meer likeminded denk ik. Tegenwoordig lopen leeftijden, werkgevers en zelfs de beroepen van gebruikers enorm uit elkaar. Dat zal het modereren niet eenvoudiger maken.
 
Het board groeit als kool en aangezien we alle vijf werken voor de kost proberen we met elkaar het board gezond en uit de problemen te houden. En Larspl, de colours zijn echte grootverdieners, wellicht beter dan Overload.:cool:

That rules Art out... die werkt niet meer voor de kost toch? En met grootverdieners kunnen er ook wellicht al wat namen weggestreept worden? Behalve als sneeuwwitje dit puur vertelt om ons op een zijspoor te zetten....aarrrrghh...
wacko.gif
 
Nu Art weer aan het werk is voor de kost (beetje vliegtuigjes kijken, uitzoeken en waarschijnlijk wat cuba libres wegtikken) behoort hij m.i. wederom tot de usual suspects. Te meer daar tijdens zijn afwezigheid geen van de kleuren van zich heeft laten horen......
Ik blijf erbij: HET MOET MEER (DEUR)DONDEREN OP AIRWORK.
Ik verveel me dood en airwork is wat saai momenteel!
Even een aanzetje:
ZWEEFVLIEGEN IS STOM! Oh nee, die had ik al gehad.
Kliko is een homo! Oh nee, ook al algemeen bekend......eeeeeeh.
Iedereen ten zuiden van Friesland kennie vliegen!!!
 
het ontmaskeren pakken we volgens mij kompleet verkeerd aan..
we weten dat het mensen zijn met 2 ego's.. schizofrenen bijna..
dus dan zullen ze twee keer moeten inloggen; gedurende de dagelijkse bezigheden is het dan makkelijk om eerst als overload en dan als mr white in te loggen..
en dan staat dat groene dotje onder hun naam dus allebij op groen voor een korte periode.
want ze zijn allebij net actief geweest op airwork.
nu dus nog een vrijwilliger die een week lang elke 10 minuten de wie zijn er actief geweest in een database gooit..
kleine crossreference er bij.. en dan moeten er 8 namen overblijven; the colours en hun aliassen ;)

denk niet dat dit zal werken. stel, persoon X is ook een moderator en komt op het board en is nog ingelogd. op het moment dat X zich uitlogt zal hij ook automatisch onderaan verdwijnen *denk ik*. die timeout doet zich enke voor als mensen de browser gewoon afsluiten zonder uit te loggen, omdat het board dan niet kan weten dat die personen weg zijn. als je echter eerst uitlogt (wat nodig is alvorens te kunnen inloggen als color) dan weet het board wel dat je online gaat en zal er normaal geen vertraging opzitten.
 
Iedereen ten zuiden van Friesland kennie vliegen!!!

KLOPT!! haha

het is inderdaad wat saai hier de laatste tijd. Geen verhitte discussies meer, geen stomme vragen waar belachelijke antwoorden op komen. Alleen nog maar saaie raadplaatjes (echt wat is daar nu leuk aan??).
Beetje een oude wijven forum aan het worden.....
Ok, toegegeven, ik weet ook nu ff geen leuk onderwerp voor een verhitte discussie maar daar weet MG vast nog wel wat voor!?
Of wacht.... stop de emancipatie in de cockpit! Vrouwen weer achter die deur!
Mja... wordt ook geen discussie waarschijnlijk, te weinig vrouwen hier. :D
 
PH-JPC,

Dat is moeilijk te zeggen, dat hangt vooral af wat voor groot horloge je gekocht hebt. Daar moet ie namelijk goed bij passen.

Over het algemeen is het zo dat hoe groter horloge, hoe groter ook de bril moet zijn. Anders is je Image niet in balans, dan lijkt het net of b.v. het horloge wel belangrijk is en de bril niet of andersom.

Vandaar, je moet er goed over nadenken en uitzoeken wat er allemaal over te vinden is in de winkels en op het internet. Daarna alles op een rijtje zetten, de juiste berekening maken of het wel een goeie investering is. Of het beloofde product wel de beloofde kwaliteit heeft en de garantie en de "nazorg" van de aanbieder wel is wat ze zeggen enz enz enz, hierover kan je wellicht ook nog wel wat vinden op de diverse fora op het internet, waar je de ervaringen van voorgaande klanten kan vinden.

En of de toekomstige werkgevers ook zo denken over de leverancier van de bril en je horloge, want ja, het moet allemaal wel kloppen natuurlijk.

Goed dat je gaat beginnen bij die vliegschool, Stella zei je? ja maakt ook niet uit, vliegscholen zijn allemaal hetzelfde, je krijgt overal hetzelfde papiertje en Stella lijkt mij ook heel gezellig, goeie koffie, lekker dicht bij huis. En ze zijn heel goed want ze hebben een deal met Lufthansa, daar leveren ze alle vliegers aan hoorde ik. 500 per jaar.

Groeten

:radar: André :radar:
 
:haha:


Maar bij EFTO krijg je voor hetzelfde geld wel een set 747-stickers voor op je selfsponsored-koffer!
 
Last edited:
Ik ga bij Stella beginnen, kunnen jullie me vertellen wat voor zonnebril ik het beste kan kopen?

Kun je mij misschien uitleggen waarom je naar Stella gaat en niet naar de Martinair luchtvaartschool (dan kan je gelijk bij Martinair beginnen als echte vlieger), die zijn toch veel beter. De KLS hoef je niet uit te leggen want daarvan weet iedereen dat het drie keer niks is (en dat je de eerste paar jaar bij de KLM alleen in de cockpit zit als veredelde stewardess)
 
en vergeet idd de stickers niet, ze zijn ook te koop bij de luchtvaarthobby shop. Koop ze direct van alle Boeings! Samen met een nep brightling, nep rayban en die stickers... wow man! Dan zie er pas echt uit als een piloot!!
 
Kun je mij misschien uitleggen waarom je naar Stella gaat en niet naar de Martinair luchtvaartschool (dan kan je gelijk bij Martinair beginnen als echte vlieger), die zijn toch veel beter. De KLS hoef je niet uit te leggen want daarvan weet iedereen dat het drie keer niks is (en dat je de eerste paar jaar bij de KLM alleen in de cockpit zit als veredelde stewardess)


Nou zeg je hoeft me niet meteen te bashen! Ik trek toch mijn eigen plannetje wel.
Gelukkig heb ik veel echte piloten gesproken (o.a. op de open dag) die mij vertelden dat het de beste keus is en ik vond ook de folders heel glimmend en de sfeer was precies wat ik zocht.

Verder vertelden ze me dat ik dan zo snel mogelijk op een echt vliegtuig met schermpjes ga vliegen, en niet zon propellor ding of zon ouwe met klokjes zoals in die reconstructies op discovery.
Maar als ik nergens aan de bak kan doe ik dat natuurlijk ook hoor! :D

@ André
Dankjewel voor je bijdrage. Het horloge krijg ik van mijn ouders als ik de opleiding haal dus nu gaat het alleen nog even om de zonnebril.
Voor op mijn hyves-foto enzo.

L4T0rszzzz
 
Jamaar...je moet voor de superdope klassenfilm natuurlijk wel je Breitbling al hebben...anders ben je duidelijk niet down met de rest van de klas! De rest heeft gewoon zijn lening opgehoogd, een horloge is toch ook een eerste levensbehoefte en dat verdien je toch in een maand terug als je klaar bent! Kijk maar op onze klassen hyves!!:yeehaa:
 
Horloge, waar heb je die nu voor nodig? Elk vliegtuig komt met een stel klokken en als die het niet doen mag je niet eens weg, tenzij de MEL anders zegt. Jouw mobiele telefoon heeft meer tijdsfuncties dan het gemiddelde horloge.

Zonnebril..... nou dat is iets dat noodzakelijk is, zelfs voor een klassefoto.

Ik moet nog steeds lachen over een bepaalde persoon die altijd een zonnebril ophad, zelfs in de sim totdat hij het uiteindelijk doorkreeg dat het toch wel iets te donker was en de zonnebril op een tafeltje legde. Dat ging goed totdat de motion aankwam en bij de eerst de beste take-off de zonnebril ook ging vliegen. De bril is helaas nooit teruggevonden.
 
PH-JPC,

Nou ja, evengoed moet je dan al weten of het bij elkaar gaat passen, anders klopt het na het behalen van de opleiding niet.

De opleiding duurt toch maar een jaartje, dat is voorbij voordat je het weet. De Theorie duurt iets van 8 maanden en die praktijk opleiding is vrij snel voorbij als je elke dag vliegt. Misschien heb je een paar dagen uitval als gevolg van slecht weer, maar nadat je je VFR fase gehaald hebt kan je elke dag vliegen, ook als er lage bewolking is, want je vliegt dan toch op je instrumenten. En met die lange buitenlandvluchten gaat het hard met de uren.

En inderdaad, zo'n ouwe bak met klokjes en propellers, hahahaha nee dat wil je niet. Ik sprak pas nog een keer een vent, die was echt leip!!! Die heeft dus ook op zo'n ouwe bak gevlogen met propellers, daar konden maar 50 passagiers in! Nu vloog ie dan wel met een echte Boeing maar hij wist mij zelfs nog te vertellen dat ie die propellerbak net zo gaaf vond als die echte Boeing! Kan je het geloven? Vertelde ook dat ie in Africa gevlogen had en het middenoosten, echt heel onproffesioneel zonder pak en stropdas! Allemachtig ik dacht dat ik gek werd, heb je een pak met pet en stropdas, ga je een operatie vliegen waar je geen pak aan hebt. HALLOOOO!!!

Hoorde zelfs dat ze bij de Luchtmacht zo onproffesioneel zijn dat ze in een overal vliegen! Je bent toch geen boer?

Nou ja, die mensen heb je er ook bij moet je maar denken :)

Succes met je opleiding!!!

Groeten

:radar: André :radar:
 
PH-JPC,En inderdaad, zo'n ouwe bak met klokjes en propellers, hahahaha nee dat wil je niet. Ik sprak pas nog een keer een vent, die was echt leip!!! Die heeft dus ook op zo'n ouwe bak gevlogen met propellers, daar konden maar 50 passagiers in!
ik geloov dat je daar op moet beginuh voordat je egt piloot mag worde op een egt vliegtuig of een klm wat natuurlek veel moeleker is daarom hebbuh zuh ook geen egt pak an dat mag niet behavve as je tuurlek klm school hept gedaan want dat selekteert op egte ploten al van te voruh die gaan mutteen op boings en kreige ook egt slaris
 
Een overall? :wegkwijt: Waar laat je de 6 gouden strepen dan? Straks denken ze bij de supermarkt dat je een monteur bent! :stapelge:
 
Nosig,

Die vent had helemaal niet voor de Klem gevlogen maar voor 1 of ander vaag bedrijf. De Klem doet dat niet, naar die Knoekenlanden vliegen. Bij de Klem moet je echt kunnen vliegen, met ILS landingssytemen en zo, en automatische piloten werken. Niet lekker makkelijk op het handje naar zo'n NDB bakentje vliegen in een peppie en kokkie land.

En ja, inderdaad, heb ik ook gehoord dat de KLM school meteen de beste vliegers er uit selecteerd. Daarom hebben die andere scholen ook altijd de mindere kwaliteit vliegers.

En als je nergens anders terecht kan kan je altijd nog naar de Luchtmacht, daar krijg je je opleiding zelfs voor niks, omdat niemand het doen wil.

Ja, wie wil er ook in een overal lopen hahahaha dan was ik wel boer geworden!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Even een open deurtje: hij moet in ieder geval roze zijn.
Maarehhh, wie zijn de colours nou?
 
Back
Top