Info Netjets

peut

New member
Ik wilde graag weten wat er precies voor vragen worden gesteld als je het telefoontje van NJE krijgt. Zijn dit vragen over bijv. JAR of performance ?
Alle info is welkom en ja ik heb gesearched, geppruned en gekoekeld.

Thanks
 
Dan weetje zeker ook wel dat het in ATPL vragen zijn (LDA, LVTO, V1/2, weer ect)

Gaat vooral over de eerste indruk die aan de telefoon maakt (heeft deze man/vrouw wel zin om bij ons te werken, en wil ik met deze persoon 6 dagen in een alu tube zitten :dozey: (het zijn allemaal active vliegers die deze telefoon gesprekken afnemen!)).

Als dit goed gaat dan word je nog tijdens het gesprek een datum geprikt voor een interview.
 
Zoals C550B al zegt is het een vrij relax gesprek. Ze willen alleen wel weten of je de basis dingen zoals V1, V2 VMG,VMA enz nog weet. Daar wordt je af en toe ook bij geholpen, (als je aardig bent, ;) ) het is een kwestie van eerste indruk en kennis. Maar het is geen mondeling ATPL examen.

Suc6

Mike5
 
Servus Peut,

Ik kan me de volgende vragen herinneren. Wat is de outbound timing in een holding boven 14000'. Je vliegt met een klant naar bestemming X. Enroute krijg je te horen dat je bestemming dicht is gegaan. Wat ga je precies doen? (Het is belangrijk dat je bij je antwoord ook aan je passagier denkt. Bij jouw huidige werkgever is het niet van belang wat de wensen van de paxen zijn)

Het gesprek duurt ongeveer 20 tot 30 minuten waarvan het grootste gedeelte over het "Netjets pakket" wordt gepraat. Je hoeft dus alleen maar te luisteren.
 
Dank je Teekas, volgens mij kennen wij elkaar van de crewroom, klopt dat ?

Ik heb je een PM gestuurd

Greeetz
 
Iemand ervaring met het antwoord na het telefonisch gesprek van "we bellen je binnen een paar weken terug"? 3 weken geleden telefonisch gesprek gehad maar ben nog niet gebeld.....

Ik kreeg de volgende vragen:
1. Je start de daling voor de APP maar de pax doet zijn gordel niet om met de mededeling dat ie de vliegers van NJ vertrouwt....wat doe je?

2. Op het moment dat je een pax ophaalt zie je dat hij teveel bagage bij zich heeft en dit niet in het laadruim past....wat vertel je hem??

3. Wat is Vmca?

4. Kan je iets vertellen over de Approach BAN?

5. Wat houdt het eerste segment van een instument APP in?

Aangezien ik op de Apache geen IFR vlieg en mijn ME/IFR opleiding in januari heb afgerond bij Martinair vliegschool had ik moeite met de twee laatste vragen maar heb dit ook uitgelegd.

Suc6 Peut en misschien tot snel.... :airforce:
 
Dank je spank301, mij hebben ze nog steeds niet gebeld, hoelang zat er bij jou tussen brief en telefoontje ? Jij ook succes, was jij dat die laatst in het weiland stond met je apparaat? :biertje:
 
Ik zat in de tussentijd in Afghanistan (tussen brief en telefoontje..) en had dit ook in mijn brief gezet. Maar ongeveer 6 weken na terugkomst kreeg ik het telefoontje. Ik weet wel dat ze weinig pelk hebben voor een grading de aankomende tijd, misschien is dat de reden dat het even duurt. Ik hou je op de hoogte!!

Nope, dat was ik niet.... :D
 
Spank301 -

Bedankt voor wat je voor ons gedaan hebt in Afghanistan. Welkom terug :).

Rest -

Kan iemand mij een PM sturen met alle 25 NJE bases ?

FD
 
Flash -

"helaas" geen andere keus als met locals om te gaan.... Toevallig vandaag een boeketje rozen naar mn vriendin gestuurd vanuit een "Dutch roses" winkel hier in de stad. Sure enough, was de eigenaar Nederlandse... Was voor het eerst sinds tijden dat ik weer eens (face to face) wat Nederlands kon praten. Wel grappig. Af en toe zie/hoor ik wel Nederlandse toeristen in LA/Denver/New York/Chicago etc, maar ben vaak onderweg ergens naartoe als ik hen hoor/zie.

Hou altijd mn opties open Flash. Ben goed maar niet gek. NJE (los van BA/KLM/LH) lijkt me een van de betere werkgevers in Europa. Als je van het type vliegen houd, en met 8 tot 10 paxen kunt omgaan die over het algemeen geld teveel hebben. Ben niet anders gewend de afgelopen 3 jaar. Wat me erg aantrek aan NJE is het kunnen kiezen van een van die 25 ports. Paar jaar in Italie wonen lijkt me wel wat. (om daarna natuurlijk met staart tussen de benen terug te holen naar de VS ! ;) kidding kidding)

Peut -

Jup, biertje bij de juiste inzending.

FD
 
Direct van de NJE website!

Our flight and cabin crew may live at their choice of NetJets' gateways, which are:

Amsterdam Barcelona Berlin Bordeaux
Brussels Cologne Copenhagen Dublin
Düsseldorf Frankfurt Geneva Hamburg
Lisbon London Lyon Madrid
Manchester Marseille Milan (Malpensa) Munich
Nice Paris Rome Stockholm
Stuttgart Vienna Zurich

Succes ermee
 
peut, heb ik jou nu op het halloweenfeestje gezien?
en teekas, wanneer kon jij nu beginnen? (dat heet, ik gok correct over wie wie is :grijns: )
iig...iemand van jullie zie ik zondag de 12e op de vlucht naar LIS.

tot dan!
 
@ pamper nee ik was niet op die halloweenparty, misschien was dat die collega met dezelfde voornaam ? Ga jij dan naar INDOC op de 12e ?
 
Dat wordt dan druk in Lis met al die nederlanders daar, ken nog een ollander die daar heen moet op de 12de.

Veel plezier daar (vergeet die extra koffer niet voor al het papierwerk dat je mee terug sleept :D )
 
Back
Top