In Memoriam Peter de Graaf

Diana

Active member
peter2.jpg


In Memoriam Peter de Graaf

Zaterdag 2 juli 2011 is Peter de Graaf te Teuge plotseling overleden.

Peter was een enthousiast privé-piloot, met in de loop der jaren diverse vliegtuigen in zijn bezit, waaronder een Rockwell, een Sedbergh zweefvliegtuig en in recente tijden zijn favoriet, de Chipmunk. Op deze kist vloog hij diverse Airworkers tijdens Airwork BBQ’s rond. Peter was dan ook een bijzonder genereus man, met een groot luchtvaarthart dat met name voor de historische luchtvaart harder ging kloppen. Om die reden begaf hij zich graag in het Engelse luchtruim, waar hij met vrienden en kennissen oude vliegvelden bezocht, zoals North Weald en Biggin Hill. Vluchten waar hij met volle teugen van genoot.

Op Teuge was hij dagelijks te vinden. Was het niet om te vliegen, dan was het wel om een kop koffie of glas wijn te drinken tijdens de après-vlieg, waarbij sterke verhalen onder de vliegers worden uitgewisseld en ook de Nederlandse politiek wordt doorgenomen. De staat van de Nederlandse gezondheidszorg kon daarbij immer op een scherpe analyse van Peter, voormalig apotheker, rekenen.

Dat een karakter als Peter de Graaf niet meer op Teuge zal rondlopen en vliegen, doet mij verdriet. Ieder vliegveld kent zijn couleur locale; de vaste gasten met ieder hun eigen karakter die het sfeerbeeld bepalen. Op Teuge was Peter zo iemand die warmte, kleur en gezelligheid bracht. Een vaste gast die altijd vanzelfsprekend is tot hij er in een keer, plotseling, niet meer is. Een lege stoel achterlatend.

Peter, dank voor mijn eerste loops en barrel rolls die ik met je in de Chipmunk maakte. Dank voor de bijzondere bezoeken aan Britse vliegvelden. Dank voor het rondvliegen van Airworkers tijdens de BBQ. Zij hebben net zo genoten als jij. Dank voor de vele gezellige gesprekken op het zomerse terras en in de winter in het restaurant. Graaf Peter, ik hef een glas wijn op je. Je zal niet vergeten worden.

Diana
 
Heb Peter een paar keer ontmoet, een paar keer mee gewerkt. Op Zoersel/Oostmalle, Teuge, Weeze Airport. Een zeer aimabel persoon. Goede herinneringen, Chipmunk lover en een levens genieter. Vlieger en luchtvaart liefhebber pur sang.

RIP

JW
 
Lang geleden sprak Peter op de uitvaart van mijn vader, echte vrienden.. Mooie woorden van een charistmatisch man, passie voor vliegen en vrienden, met onafscheidelijk sigaartje.

Net als Diane maakte ook ik mijn eerste loop met hem in de Chipmunk, onverwacht natuurlijk. Daarna samen dat juweeltje wassen en poetsen. Zomaar spontaan een dagje Chipmunk met Peter. Genieten voor hem en mij.

Vrijdag einde dag zag ik hem nog, hij had net geparkeerd en genoot nog even van het sigaartje in z'n auto. Het bescheiden knikje en handgebaar zoals hij dat kon doen. Het was de laatste keer. Dag Peter. Keep flying that Chipmunk.
 
Oh, jammer om dit te lezen. Ik heb veel met Peter samen gewerkt tijdens de Chipmeets en de voorbereidingen daarvoor. Voor mij is en blijft hij de nestor van alle Chipmunk vliegers in Nederland. Wat een gemis dat we het nu zonder hem moeten stellen.

Blue skies, Peter!
 
Peter vele malen gezien op Zoersel en Schaffen Diest.

Ik wens zijn familie, naasten en vrienden sterkte toe.


Gr
Jeroen
 
Het was een mooie, ontroerende uitvaart, met indrukwekkende missing man formation als ode en laatste groet aan Peter.

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=iWjKUxITmGo[/YOUTUBE]
 
Lees het nu pas, ken Peter voornamelijk van Schaffen Diest waar we samen menig genoeglijk uurtje hebben doorgebracht. Een bijzonder fijn mens en vlieger.
Peter, blue skies!
 
Back
Top