metrodriver
New member
Avient heeft een voormalige DAS-Air kist in de vloot, die zal je wel hebben zien staan.
@ Art: Avient bestaat al sinds ergens in de jaren 90. In 2005 heeft de DC10 zijn intrede gedaan, eerst via een tweetal geleasde kisten van Gemini totdat hun eigen DC10's kwamen. Sinds het begin hebben ze al met Antonov's gevlogen in (hoofdzakelijk) afrika. Die hebben ze nog steeds.
Das Air is in 2006 opgehouden te bestaan. Dit bedrijf was eigendom van ANA (de Engelse, niet de Japanse) dat ook Allied Aviation in Nigeria beheert. Op Schiphol liep een inspecteur rond die schijnbaar een appeltje te schillen had met DSR en elke kist die landde aan een ramp check ging onderwerpen (59 keer in 3 maanden heb ik gehoord). Bij een 30 jaar oude DC10 is er altijd wel een schroefje dat vermist is, een druppeltje olie of hydraulische olie die lekt. Hij schreef dus een rapport en het gevolg was dat DSR het europese luchtruim werd uitgeknikkerd. Gemini werd ingehuurd om met 2-3 DC10-en de zaak verder te laten gaan later werd het een MD11 en nu nadat Gemini op de fles is geloof ik een 747 (aerolineas Argentinas?). Niet lang nadat DSR het europese luchtruim werd uitgeknikkerd werd de lease maatschappij de de DC10's in eigendom had verkocht en op de een of andere manier raakte DSR hun DC10's kwijt. Een daarvan had rond de 150.000 vlieguren en werd door Boeing uitelkaar gehaald voor een aging aircraft onderzoek. Volgens Boeing was het toestel nog in "pristine condition", alsof het gisteren de fabriek was uitgerold (De DC10 heeft dan ook een oneindige leeftijdslimiet in tegenstelling tot Boeing's produkten).
MK Airlines heeft kortgeleden failliesement aangevraagd en de operaties stopgezet, echter nu zijn ze weer gestart met operaties. Ik denk dat de 747's die Andre in XCR zag van MK afkwamen. Allemaal hebben ze een G-..MK registratie. MK is op dit moment aan het zoeken naar vliegers.
@ Art: Avient bestaat al sinds ergens in de jaren 90. In 2005 heeft de DC10 zijn intrede gedaan, eerst via een tweetal geleasde kisten van Gemini totdat hun eigen DC10's kwamen. Sinds het begin hebben ze al met Antonov's gevlogen in (hoofdzakelijk) afrika. Die hebben ze nog steeds.
Das Air is in 2006 opgehouden te bestaan. Dit bedrijf was eigendom van ANA (de Engelse, niet de Japanse) dat ook Allied Aviation in Nigeria beheert. Op Schiphol liep een inspecteur rond die schijnbaar een appeltje te schillen had met DSR en elke kist die landde aan een ramp check ging onderwerpen (59 keer in 3 maanden heb ik gehoord). Bij een 30 jaar oude DC10 is er altijd wel een schroefje dat vermist is, een druppeltje olie of hydraulische olie die lekt. Hij schreef dus een rapport en het gevolg was dat DSR het europese luchtruim werd uitgeknikkerd. Gemini werd ingehuurd om met 2-3 DC10-en de zaak verder te laten gaan later werd het een MD11 en nu nadat Gemini op de fles is geloof ik een 747 (aerolineas Argentinas?). Niet lang nadat DSR het europese luchtruim werd uitgeknikkerd werd de lease maatschappij de de DC10's in eigendom had verkocht en op de een of andere manier raakte DSR hun DC10's kwijt. Een daarvan had rond de 150.000 vlieguren en werd door Boeing uitelkaar gehaald voor een aging aircraft onderzoek. Volgens Boeing was het toestel nog in "pristine condition", alsof het gisteren de fabriek was uitgerold (De DC10 heeft dan ook een oneindige leeftijdslimiet in tegenstelling tot Boeing's produkten).
MK Airlines heeft kortgeleden failliesement aangevraagd en de operaties stopgezet, echter nu zijn ze weer gestart met operaties. Ik denk dat de 747's die Andre in XCR zag van MK afkwamen. Allemaal hebben ze een G-..MK registratie. MK is op dit moment aan het zoeken naar vliegers.