Ik heb een baan!!!!

Burbee

New member
:yeehaa: :yeehaa: :yeehaa: :yeehaa:

Tijd voor een fles champagne. Ik heb groundschool en TR gehaald op de SF340 en volgende week zal IOE (Initial Operating Experience) beginnen bij Colgan Air ! :yeehaa: :yeehaa: .

Sorry, ik moest dit ff kwijt. Ben echt superblij!! :yeehaa: :yeehaa: :cool:
 
Burbee,

Gefeliciteerd, m'n ouwe groundschool instructor vliegt ook bij Colgan, hij is een brit, wel hard werken maar in ieder geval heb jij een job!

Heel veel plezier en many happy landings!

Groeten

:radar: André :radar:
 
Een behoorlijk aantal van mijn nu ex-collega's kwam bij Colgan vandaan. Hard werken voor een zeer laag salaris. LGA based.... aan het eind van je salaris nog een stuk maand over?
In ieder geval gefeliciteerd. We zitten beiden dus in hetzelfde schuitje, nu ja, mijne is iets groter (DC10). Ik ben nu in training in London om een zesmaands contract (verlengbaar) te gaan vliegen vanuit Frankrijk. Eindelijk heb ik het gevoel als een 'professional' aangezien te worden. Voor Amerikaanse begrippen een zeer goed start salaris (3x zoveel als Arrow Air om dezelfde kist te vliegen, meer dan het dubbele van wat de meeste bedrijven betalen in het eerste jaar), uniform door bedrijf betaalt, vol salaris vanaf dag 1, een maand per diem vooruit betaalt en geen 'dramatische' sollicitatie procedure. Een sim check om te kijken hoe de CRM gaat dat meteen de eerste training sessie wordt. Zo mag ik het zien. Ik moet wel elke maand mijn eigen ticket naar huis betalen. Dat kan er dan ook wel vanaf.
 
:yeehaa: :yeehaa: :yeehaa: :yeehaa:

Tijd voor een fles champagne. Ik heb groundschool en TR gehaald op de SF340 en volgende week zal IOE (Initial Operating Experience) beginnen bij Colgan Air ! :yeehaa: :yeehaa: .

Sorry, ik moest dit ff kwijt. Ben echt superblij!! :yeehaa: :yeehaa: :cool:

Congratz met je eerste baan en welcome to the armpit of the USA :) LGA
Zitten bij mij ook een hoop ex-colgan. Jammer dat ze je niet op de Q400 zetten. Mooie bak is dat.

Een behoorlijk aantal van mijn nu ex-collega's kwam bij Colgan vandaan. Hard werken voor een zeer laag salaris. LGA based.... aan het eind van je salaris nog een stuk maand over?
In ieder geval gefeliciteerd. We zitten beiden dus in hetzelfde schuitje, nu ja, mijne is iets groter (DC10). Ik ben nu in training in London om een zesmaands contract (verlengbaar) te gaan vliegen vanuit Frankrijk. Eindelijk heb ik het gevoel als een 'professional' aangezien te worden. Voor Amerikaanse begrippen een zeer goed start salaris (3x zoveel als Arrow Air om dezelfde kist te vliegen, meer dan het dubbele van wat de meeste bedrijven betalen in het eerste jaar), uniform door bedrijf betaalt, vol salaris vanaf dag 1, een maand per diem vooruit betaalt en geen 'dramatische' sollicitatie procedure. Een sim check om te kijken hoe de CRM gaat dat meteen de eerste training sessie wordt. Zo mag ik het zien. Ik moet wel elke maand mijn eigen ticket naar huis betalen. Dat kan er dan ook wel vanaf.

You French bastard...... veel succ7!
 
Metrodriver,

Werk je bij een Franse maatschappij of vanuit Frankrijk? Zag er pas een paar DC10's staan in LFOK, maar die hadden een andere REG, ik geloof dat het Avient heette.

Groeten

:radar: André :radar:
 
Andre, daar ga ik voor vliegen. Kisten zijn in Zimbabwe geregistreerd. Hoofdkantoor in London, Vatry (XCR, LFOK) is de europese hub. In 2005 heb al voor ze gevlogen toen Gemini door hen geleased werd. Helemaal nieuw is het dus niet.
 
Gefeliciteerd allebei! Zag een paar van die units staan op chalon tijdens circuit vliegen, vroeg me toen al af hoe dat zat met die registraties, bij deze het antwoord dus, succes!
 
@ Burbee, nou die fles Champagne heb je wel verdiend.

Dat je in de "armpit" begint zoals FlyHigh meent te moeten opmerken is alleen maar een extra motivatie om je carriere gestalte te geven.
Je moet ergens beginnen en in een tijd waarin de kunstmest het dak raakt is elke baan er een.
Je zal best hier en daar concessies moeten doen qua life style, maar, je wilde vlieger worden. Nou ben je het, Gefeliciteerd. Hang in there, maak je uren en vooral, geniet er van. Dit nemen ze je nooit meer af. Je zal nog vele hurdles tegenkomen, going from here, maar, de eerste heb je al genomen. Met dezelfde attitude klim je ook over de andere heen.

Je hebt in ieder geval nu iets bereikt waar een hele bevolkingsgroep alleen maar over kan dromen.
Doe geen gekke dingen, stay focused, no matter what. Proost, op afstand.:biertje:

@ Metro.

Evenzo, see above, never give up. Happy to hear.
Is die outfit ex MK of DAS?
En, denk er aan, plan your Captancy career vriend, negotiate, dont fell into the trap again.
Keep us posted.

Cheers
Art
 
Metrodriver,

Jij dan ook van harte gefeliciteerd! Gaaf man, ik moet zeggen dat ik die DC10's wel wat vind hebben:)

Heb zelf eens een heel spectaculaire T/O meegemaakt in z'n ding van ****** (zelf censuur) vanaf een veld in de UK, 4 crew, 3 PAX aan boord en alleen de peut om van de UK in ******* (ergens 300NM verder) te kunnen komen. Begin van de baan, T/O rol, Gear Up en decent to operational altitude en toen aan het einde van de baan naar boven. Dude wat klimt zo'n ding dan zeg! Als een raket!

Vond het ook wel nette kisten van Avient.

Groeten

:radar: André :radar:

PS: er staat nog zo'n bak van DASAIR op LFOK samen met nog een paar ouwe 747's



 
Back
Top