Iedereen tevreden?

Status
Not open for further replies.

DownBurstX

New member
Van veel mensen (piloot, piloot in opleiding, iemand die piloot wil worden) hoor je altijd dat ze graag bij de KLM willen werken (ik ook als scholier). Natuurlijk een mooie vloot, goeie arbeidsvoorwaarden en Nederlands trots (ook al is het tegen woordig onderdeel van AirFrance). Maar zijn er nou ook nog negatieve dingen over de KLM te melden? Ik heb er totaal geen ervaring mee maar hier misschien nog mensen die er iets vanaf weten? Misschien vervelende bazen, collega's, kisten die niet te vliegen vallen :yeehaa: ?

Groet, DBX
 
Wat ik regelmatig meemaak als luchtverkeersleider op schiphol is dat de fokker 70/100 vloot nogal vaak terugkeert naar schiphol als ze net vertrokken zijn met technische problemen :S

peter
 
chaos control said:
Wat ik regelmatig meemaak als luchtverkeersleider op schiphol is dat de fokker 70/100 vloot nogal vaak terugkeert naar schiphol als ze net vertrokken zijn met technische problemen :S

peter
Klopt, die dingen zijn zo rot als maar mogelijk. Deze week twee reserves opgeroepen om F70/100 diensten te moeten doen. (met de F50)

Verder heeft natuurlijk elke werkgever negatieve punten. Bij KLC is net alles wat minder geregeld dan bij de KLM zelf (minder goede hotels, slechter crewvoer etc), maar het is maar net wat je erg vind.

Feit is, is dat je in Nederland qua toekomst waarschijnlijk het beste zit bij de KLM, meer types, meer mogelijkheden, maar het is zeker geen paradijs, het is en blijft gewoon een baan met zijn positieve en negatieve punten.
 
DownBurstX said:
hoor je altijd dat ze graag bij de KLM willen werken

Je bent nieuw hier zeker?
Welkom.
Neem eens de tijd om wat threads door te lezen.
KLM; thanks but no thanks en gelukkig maar, kan iemand anders voor mij in de plaats.
 
Nee het is kut bij de KLM veel te veel vrij, en die crewhotels zuigen max pik om over de stessen nog maar te zwijgen, kusje!



denk dat t tijd is om naar klc te gaan..........
 
Eikie said:
Klopt, die dingen zijn zo rot als maar mogelijk. Deze week twee reserves opgeroepen om F70/100 diensten te moeten doen. (met de F50)
Nou ja, zullen je collega's wel waarderen op de 70/100 divisie R!
Is de oorzaak toevalligerwijs geen verkleining geweest vanwege low pax?
Feit dat er voorlopig nog tot 2010 met die "rotte" dingen gevlogen word lijkt me voldoende om je mededeling enigzins te ontzenuwen.
 
EHAM said:
Nou ja, zullen je collega's wel waarderen op de 70/100 divisie R!
Is de oorzaak toevalligerwijs geen verkleining geweest vanwege low pax?
Feit dat er voorlopig nog tot 2010 met die "rotte" dingen gevlogen word lijkt me voldoende om je mededeling enigzins te ontzenuwen.

De opmerking dat ze zo rot zijn, heb ik letterlijk van twee F70 vliegers :D Deze twee vliegers zaten in dezelfde crewbus als ik toen ik naar de F50 reed om inderdaad een kapotte F70/100 over te nemen. (low pax lijkt mij onwaarschijnlijk met een overboeking van 60 op de F50 en de telex met de reden van vervanging door de F50 kun je opzoeken in het systeem). Dat de 100's rot zijn, was al duidelijk toen ze zo'n 8 jaar geleden naar KLM uk gingen, kan ik me herinneren. Heeft niets met waardering te maken voor of van de 70/100 vliegers.

En tuurlijk blijven ze vliegen tot 2010 (of langer), wat moeten ze anders?
 
Laat ik het nog een keer van de verkeersleidings kant zeggen....
Fokker 70/100 keren veel vaker terug dan welk ander vliegtuig dat ik voorbij zie komen en als je er dan een opmerking op de frequentie over maakt dan komt er ook alleen maar een diepe zucht uit bij de vliegers dus die zijn er toch ook niet altijd even happy mee volgens mij :) vandaag weer eentje teruggekeerd :S
 
Is dit dan wat misschien?

9-02-05-1.jpg
 
Aha de 787 cockpit met de Rockwell Collins Flight Deck Display system bestaande uit 5 x15,1 inch diagional lcd screens, oh give it to me baby, arf, arf, arf, Awooh.

Sry, heb een penicilline kuur daar zal het wel van komen :rolleyes:
 
Dat de KLC kisten vaker terugkeren is logisch: er is op de buitenstations geen technische ondersteuning. Dus als een F70/100 een klacht heeft waarmee je prima door kan vliegen, maar waar je volgens het MEL niet mee weg mag, (of wel mee weg mag, maar pas na een maintenance action) keert hij terug naar AMS, anders sta je vast op je bestemming en moet er een GWK worden ingevlogen. Een 737 met dezelfde klacht vliegt door, want die hebben wel GWK's op de meeste van hun bestemmingen.

Dit kan om kleine dingen gaan. Bijv. een anti-ice valve die niet helemaal goed dicht gaat. Dan moet een GWK dat ding handmatig open zetten. Kost twee minuten, dus met een GWK op bestemming is de invloed op de operatie nul. Zonder GWK keer je terug, en ben je al snel een uur verder. Dat vinden wij als vliegers inderdaad wel eens vervelend, maar kennelijk is af en toe een terugkeer goedkoper dan overal GWK's (met F70/100 bevoegdheid!) te contracteren.
 
In anderhalf jaar 777, heb ik een keer een generator fault gehad.
In drie maanden Fokker 70/100, heb ik een RTO, twee vluchten zonder autopilot, en twee returns naar schiphol gemaakt. De eerste was een pack die er met een hele harde knal mee kapte. En twee weken geleden had ik twee duiven tijdens roteren in motor 2. Maar daar kan die brakke fokker natuurlijk ook nix aan doen....:rolleyes:
 
Ok ok, toch is het niet allemaal kommer en kwel zover ik weet en een bird strike kan altijd gebeuren.
Vergeet overigens niet dat naast de Sukhoi en de CRJ de Embraer 170/190 ook een van de kanshebbers is!
Mijn idee is dat de CRJ te duur is, de Embraer (gezien de overige gebruikers) te veel AOG staat en de beste optie de Sukhoi is.
Ho ho nou niet allemaal over me heen duikelen want het is toch meer een duits, frans, VS product dan dat het Russisch is. Ik bedoel 30% Boeing kan nu toch niet verbloemen dat het een 100% Russiche kist is.
Maar goed voor de liefhebbers op die "brakke", "rotte" 70/100:

Sukhoi RRJ

Superjet1.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top