Hou Flant in z'n pand!

Flantua's is een top restaurant, je zou echt een keer weer langs moeten gaan want je huidige review slaat niet op de huidige situatie. Daarbij is het niet de eigenaar die het direct beslist en is het ook niet een directe uitbreiding van de eigen vliegschool, althans van wat ik zo gehoord heb.
Het is inderdaad al wat jaartjes geleden dat ik er voor het laatst was, maar toen was het ook dramatisch slecht, elke keer dat ik er kwam, zelfs een cola konden ze nog verprutsen.
Maar mocht ik me ooit weer in de winderige, godverlaten polder wagen, dan wil ik best eens een burgertje scoren, kijken of het inderdaad een stuk beter geworden is.
 
Voor mij als nieuwkomer in het real life vliegwereldje is het terras van Flantua bijna de enige mogelijkheid om te zien wat er zoal airside op EHLE gebeurt, zonder aan het einde van de dag met en rasterpatroon afdruk op je gezicht terug huiswaarts te gaan. Een betere locatie voor een openbaar terras kun je op EHLE volgens mij niet bedenken.
Dat is dan natuurlijk niet afhankelijk van het soort (of specifiek wèlk) restaurant dan bij dat terras hoort, maar iets anders dan een openbare horecagelegenheid zie ik daar geen terras open houden voor outsiders als ikzelf. Dàt is hetgeen ik jammer zou vinden, mocht Flantuas daar moeten ophouden.

Over de kwaliteit van de geleverde producten en diensten laat ik me niet uit, want dat ene bakkie koffie dat ik daar gedronken heb, vind ik een beetje een magere basis om een uitspraak op te funderen.
 
Mijn mening is dat een vliegveld als Lelystad het aan zijn stand verplicht is om een goed restaurant te faciliteren. Nagenoeg alle velden hebben een terras of een restaurant met uitzicht op de operationele vlieg activiteiten.

Zelf ga ik graag met clubgenoten of passagiers, na een vlucht, even een biertje drinken. Als het laat is geworden eten we wat bij Flantuas. Ik kom er vaak en heb nooit klachten over de bediening en kwaliteit van het eten.

Een restaurant op een vliegveld, dat afhankelijk is van weer en seizoen, kan nooit een optimale service bieden. In de winter is het vliegveld nagenoeg uitgestorven, op een paar studenten en zakelijke reizigers na. Op zomerse vliegdagen is er topdrukte en wordt de service van een sterren restaurant verwacht. Dit alles zal met oproep en tijdelijke krachten gerealiseerd moeten worden, waardoor het onvermijdelijk is dat de kwaliteit van de geboden service fluctueert. Tevens zal er een positief exploitatie resultaat gehaald moeten worden.

Ierdereen die zich ergert aan het betalen van een paar euro kwartjes voor een glas water en gebruik maakt van het terras met alle aanwezige faciliteiten moet zich schamen. Wat mij betreft is het een top locatie en ik heb ik veel respect voor het ondernemerschap en geboden faciliteiten. Ik hoop dat Flantuas blijft en vliegveld Lelystad een restaurant behoud op huidige locatie.
 
Tjonge jonge mannen toch !

Gaan jullie nou echt moeilijk doen om een glaasje water ? Allemaal gouden strepen op de mouw of een goed betaalde beroep en dan een glaasje kraan water bestellen voor de vrouw ???

Restaurant moet gewoon blijven is erg leuk voor de kleine kinderen om vliegtuigjes te zien en om even lekker na borrelen. Hebben jullie wel eens gezien wat ze op schiphol rekenen voor eten en drinken ...

Studenten moeten helemaal niet zeiken want die gooien/doneren al duizenden euro's aan de vliegscholen hier in NL !! Denk je nou echt dat ze die ruimte gaan gebruiken voor de huidige studenten, dat wordt allemaal gebruikt om nog meer studenten aan te nemen !!!

Restaurant moet gewoon blijven en wie moeilijk doet over een euro voor een glaasje water moet maar lekker op schiphol gaan zitten waar je ook nog eens, weet ik veel 100 Euro per uur aan parkeergeld mag neertellen..

Om nog effen mee te delen dit is puur mijn mening en alleen mijn mening :)

grt,

AT
 
Ho Ho, wacht even !
Just for the record. Ik ga daar niet lekker op het terras zitten en vervolgens alleen een glaasje water drinken !
Ik heb daar gegeten met echtgenote. Beiden soepje, hoofdgerecht en voor mij nog een toetje. Beiden kopje koffie erna. Hebben per persoon twee glazen wijn en twee glazen kraanwater genuttigd. Als ik dan moet betalen voor het kraanwater vind ik dat flauw.
Als ik dan ook ook nog het verkeerde hoofdgerecht krijg en het personeel reageert met "probeert u het gerust, dit is ook erg lekker", dan kom ik dus niet meer terug.
 
Haha !

Ja tuurlijk heb ik ook gelezen dat je er wat bij had gegeten, ik had gewoon twee mineraaltjes besteld, vetrouw dat vieze kraanwater toch niet met zo'n vieze beker.

Maar idd als er wat anders komt als je besteld hebt dan begrijp ik dat je niet terug komt.

voor de rest allemaal kopertrekkers hier hoor...
 
Wat een onzin, alsof je afhankelijk van je inkomen/baan al dan niet kritisch mag zijn op een restaurant of service.
Nog even en ik moet het normaal vinden dat ik 2x zoveel betaal voor een brood omdat ik toch piloot ben?
 
Wat een onzin, alsof je afhankelijk van je inkomen/baan al dan niet kritisch mag zijn op een restaurant of service.
Nog even en ik moet het normaal vinden dat ik 2x zoveel betaal voor een brood omdat ik toch piloot ben?

:eek:fftopic:Toevallig de speech gehoord van Mark Rutte vlak voor de verkiezingen? Die had het daar namelijk ook over. Hij zei toen dat als het aan links zou liggen, zelfs de krentenbollen inkomens-afhankelijk worden gemaakt. :eek:


Nu we hier toch reviews over het restaurant aan het schrijven zijn: Ik ben zelf geen waterdrinker, maar ben ook 4 keer in Flantua's geweest. Drie keer rond het middaguur voor een kop koffie voordat ik mijn simgrading had beneden. Lekker rustig aan een tafeltje gezeten en nog even wat kunnen oefenen op de cross checks in alle rust.
Verder heb ik er ook nog een keer een heerlijke tosti gegeten in de zon op het mooie terras.De koffie smaakte goed, het uitzicht over de baan was prachtig en de mevrouw die het kopje bracht was erg aardig voor me. De tosti was heerlijk.


Hier in dit artikel staat trouwens dat de Flantua's het toentertijd gekocht hebben. Ik vraag mij af hoe je er dan door je huurbaas uitgezet kunt worden?
http://www.ventilatiewereld.nl/koude/upload/11292024_026_HE_08_2007.pdf
 
:eek:fftopic:Toevallig de speech gehoord van Mark Rutte vlak voor de verkiezingen? Die had het daar namelijk ook over. Hij zei toen dat als het aan links zou liggen, zelfs de krentenbollen inkomens-afhankelijk worden gemaakt. :eek:

Nee niet gehoord, maar het is iets dat ik zo nu en dan tegen kom en waar ik me helemaal groen en geel aan erger.
Alsof mijn carriere/inkomen/leven me in mn schoot is geworpen en ik daarom maar meer moet betalen dan anderen of niet kritisch mag zijn over onevenredig hoge prijzen... anyway dat is een andere discussie ;)

Zoals ik op de bbq ook al uitlegde heb ik zeer negatieve ervaringen met Flantua's maar die dateren nog uit de tijd dat ze de Tiger- & Fuji-burger hadden na een uurtje AG-5B vliegen en in duiten moest worden afgerekend... te lang geleden om nu nog als representatief te noemen.
 
Moet eerlijk bekennen dat mijn ervaring ook van enkele jaren geleden is. Maar zoals ik al schreef; dan kom ik dus niet meer terug.
Maar goed, als zo veel mensen het wel goed vinden is het waarschijnlijk verbeterd. Zal, als de gelegenheid zich voordoet, een keer een wereldburger nuttigen.
 
Back
Top