Horloge aanschaf advies gevraagd

Wel de gaafste klok die er te krijgen is

Sorry hoor maar even los van de discussie wat je in hemelsnaam moet met een transponder die je 350 eetjes per jaar kost; dat 'ding' is toch ff'ing lelijk!!

Kijk nog eens goed naar wat modelletjes van IWC, Jaeger, Patek....etc. Als je dan toch een hoop geld gaat betalen voor een klokkie koop dan iets moois.

( Ben geen fan van Breitling maar dat lijkt me nu wel duidelijk :dozey: )
 
Jezus 642 we mogen dan wel piloten zijn maar ik hoef geen wijzer op m'n klok om me te vertellen welke MAAND we in leven!
 
Sorry hoor maar even los van de discussie wat je in hemelsnaam moet met een transponder die je 350 eetjes per jaar kost; dat 'ding' is toch ff'ing lelijk!!

Kijk nog eens goed naar wat modelletjes van IWC, Jaeger, Patek....etc. Als je dan toch een hoop geld gaat betalen voor een klokkie koop dan iets moois.

( Ben geen fan van Breitling maar dat lijkt me nu wel duidelijk :dozey: )

Helemaal gelijk in!
Maar hou t budget voor een horloge liever onder de 5000 ;)
 
Een mooie IWC Portugees is wel te vinden onder de 5k, evenals een Aviator Chrono of een Portofino. :radar:
 
IWC is heel mooi.
Breitling vind ik persoonlijk ook geen mooie horloges maken.
Wat heeft iedereen toch altijd met die dingen? Laat mij eens 1 mooie zien!
 
Als IWC en soortgelijken iets te duur zijn, zijn Hamilton's ook erg mooi:

6802b.jpg
 
Horloges met batterij:rolleyes:.....ik zal het nooit begrijpen!

Dat heb ik nou een klein beetje met mechanische. Een goede quartz horloge loopt veel nauwkeuriger. Een IWC valt nog binnen de norm als hij 7 seconden per dag voor loopt, achter lopen mag niet, dus de fout middelt zich zelf ook nog niet eens uit. Dat is dus bijna 2 minuten per twee weken, en dan heb je het over een topmerk, de meeste wijken meer af.
Ik begrijp wel wat je er mooi aan vind hoor, met name de self winders zijn ware staaltjes van mechanische precisie. Ik vind het echter net zo iets als een klassieke automobiel. Als je er nuchter naar kijkt betaal je meer geld voor verouderde techniek. Gib mir den mein beemer !
Heb zelf trouwens een Breitling. Design is en blijft een kwestie van smaak. Ik ben echter allergisch voor nikkel, dus het moest een lederen, gouden of titanium band zijn. Leer is niet afwasbaar en dus erg onpraktisch in mijn werk, een gouden band ziet eruit alsof je een wietplantage runt. Breitling was/is (zeker toen) een van de wenige merken met titanium band.
Overigens vind ik die emergency breitling ook foeilelijk hoor (maar dat vind ik ook van een IWC topgun). Daar zit overigens geen transponder maar een ELT in. Bijna elk merk heeft in mijn opinie zowel mooie als foeilelijke modellen, maar nogmaals, da's een kwestie van smaak. Vind echter wel dat een horloge zijn primaire functie (de tijd aangeven) zo goed mogelijk moet doen, vandaar batterijen voor mij.
Groet,

Leon.
 
Als je een IWC hebt die 7 seconden voorloopt dan heb je hem niet volgens de goede procedure in laten lopen, de Stowa die ik op de vorige pagina liet zien doet het bij de meesten met 1,5-2 seconden afwijking per dag. Daarnaast ben ik van mening dat je de tijd veel beter op je mobiel superaccuraat kunt aflezen, een horloge vind ik een sieraad...vandaar dat ik ook veel liever een automaat heb:

b6.jpg


Relatief simpel uurwerk van de bovengenoemde Stowa Flieger.

patek-philippe-ref-5207-quantieme-perpetual-tourbillon-repetition-minutes.jpg


Relatief gecompliceerd uurwerk van Patek-Philippe met Tourbillon.
 
cdd9_1.JPG


Heb sinds kort dit horloge en ben er zeer tevreden mee. Nooit meer terug naar de zaak voor een nieuwe batterij en het werkt erg accuraat. Datum en dag aanduiding is erg handig voor de mensen met variërende roosters.

De prijs bij de Nederlandse juwelier is ruim €900,- maar de slimme (internet) shopper koopt 'm voor minder dan de helft.
 
Last edited:
Surferboy,

Ik vind die Stowa toch ook wel erg leuk, als ze goed genoeg waren voor de luftwaffe 70 jaar geleden moet er toch wel iets goeds aan zijn. De toenmalige Duitse regering was wel redelijk kritisch op zijn zachtst gezegd :D


Zag vandaag in een prularia winkel een soortgelijk model voor € 39.95!! Denk dat die wel 2 minuten per dat zal verlopen voor dat geld, of er zit gewoon een batterij in, maar goed, als ie dan wel op tijd loopt heb je helemaal waar voor je geld! Hij was alleen wel zo'n 1 centimeter dik! Dus je loopt dan ongeveer met een speciekuip op je pols rond.

Groeten

:radar: André :radar:
 
@André : De orginele Flieger Uhren waren nog veel lomper dan deze hoor, ongeveer 55 mm in doorsnede. (Ter vergelijk, een Breitling Aerospace is 40mm) En ongeveer 15mm dik, dit was omdat deze horloges over de leren jas werd gedragen door de piloten.

Voor de topic-starter is dit misschien ook wel een mooie (3 tijdzones, automaat en superbetaalbaar!):

t8.01.02.s05.jpg


Voor de VM'ers onder ons:

1poljourn1.jpg


Poljot Journey Chronograph, ongeveer $320...dus ongeveer 0,50 euro!
 
Last edited:
Een hoop van die horloges vind ik toch nog te duur voor een rip-off van het origineel.
Het is en blijft geen Radiomir. Hoewel Panerai ook overrated is.
Anyway, als referentiebookmark voor de horlogefanaat:
http://www.lacotedesmontres.com/

Mijn all-time favourite - Omega Speedmaster pro:
Omega-3570-50-00.jpg

Kan je als je wil ook in de moderne versie met (uiteraard) GMT wijzer krijgen. Is dan echter wel een automaat:
Omega-3881-50-37.jpg
 
'Tis maar hoe je er naar kijkt, ik vind de Dial mooier (cleaner) dan een 'echte' Radiomir en daarnaast vind ik Panerai ook zwaar overrated plus dat er een mooi uurwerkje in zit, dan ben ik al gauw tevreden. En zolang merken onderling ook designs stelen (Hublot en Audemars Piguet bijv.) geef ik niet zo heel veel om merken an sich.


Alhoewel ik voor een Omega Speedmaster graag een uitzondering maak!

DSC_0064-1.jpg


Ook een leuke, gemaakt van supergehard staal, extreem anti-magnetisch en waterdicht tot 10 bar. Daarnaast standard issue van EADS-testpiloten:


dc56_detail_1_gr.jpg
 
[YOUTUBE]http://youtube.com/watch?v=QsCD8Dof0yM[/YOUTUBE]

:naund::grijns:
 
En ja, als je graag thuis bent iedere dag en lol hebt in op 6000ft door weer en ijs te ploeteren moet je maar een cv'tje sturen.

Newark in de winter in een Van is niet veel fun.

Been there, done that, wiped my rear with the T-Shirt.

Correctie:
Newark sucks ook de rest van het jaar.
 
Rolex GMT. Ik weet het is in Nederland een politiek incorrect merk maar in de VS het meest begeerde piloten horloge. Verder denk ik dat de IWC Spitfire serie en klasieke vlieger uhren een goede 'investering" zullen zijn. Kan me voorstellen als je nog een ton moet aflossen aan je vlieg opleiding je beter af bent met een Casio Flight Watch of Seiko Flight Master.
M'n Tutima Nato T is mijn favo, maar al een tijd bij de juwelier, stuur hem maar naar Duitsland om te maken...


Ga toch maar voor een Rolex GMT II, lijkt erg op mijn Torgoen T5 maar wel wat mooier, wie weet een betere prijs dan de 5000+ bij Schaap Citroen of 8000- voor staal en goud ?

Politiek was ik al nooit correct, en bij de huidige brandstofprijs is een Cirrus toch weer ver weg ( of wil iemand er eentje delen ?? )

En iemand nog een Citizen Skyhawk Blue Angels voor weinig ?
 
Back
Top