HollandExel

Het is natuurlijk heel leuk dat je voor een zak geld mag vliegen (zak geld BETALEN), maar als je daarna een bagger salaris krijgt dan schiet je er niet veel mee op.

Een normale vlieger wilt graag bij een club vliegen om carriere te maken, bij HE lijkt de bedoeling er meer op dat je ervaring opbouwt en hard wegrent zodra een betere club een opening heeft zodat HE weer nieuwe mensen aanneemt waar ze EN geld van vangen voor de type EN een laag salaris betalen.
Wel lekker, als ze mensen misbruiken en wegjagen heb je geen last van ervaren mensen die eisen gaan stellen of opschalen in salaris.

Die lage vliegprijzen die ze bieden komen ergens vandaan... en ik weet waar.

Is HE nou een bedrijf waar je carriere wilt maken of wat je als opstap moet zien naar een 'echte' maatschappij?
Nu AH HE is geworden en dezelfde mensen aan het roer staan wordt het net zo'n uitzuiger boevenclub als Air Exel. Toeval? (retorische vraag)
 
Mwa, dat is wellicht een beetje kort door de bocht.
Laten we eerst kijken waar het vliegtuig strand :)

TAFKAT
 
Last edited:
Arbeidsomstandigheden

Arbeidsomstandigheden

Ziehier een VNV bericht van een paar dagen geleden:

CAO-onderhandelingen Holland Exel
Op 2 september jl. is het protocol “afsluiten Collectieve Arbeidsovereenkomst (CAO) Holland Exel” door de VNV en Holland Exel ondertekend. De weg is nu vrij om de onderhandelingen voor de Holland Exel CAO te starten. Het eerste overleg is dan ook al gepland op 23 september. Het streven is om voor 1 januari 2005 de CAO tot stand te brengen.
Uitgangspunten bij de CAO-onderhandelingen zijn ondermeer de CAO van Air Exel en die van Air Holland.


Even geduld dus nog.
 
De CAO komt er aan, dus alles kan nog helemaal goed komen en dan staan we weer allemaal in drommen voor de deur te vragen of we naar binnen mogen :)

(behalve ik dan, ik sta al aan de andere kant van de deur te kijken of ik nog bekenden zie ;) )
 
Over CAO's gesproken, hoort iemand trouwens nog wel eens wat over het OVN? En haar secretaris die hier actief is/was?
 
Hoi


Ik las dat exel (hollandexel en belgiumexel) in principe voor zowel de Belgische als Nederlandse markt vluchten aanbiedt uit Brussel en Amsterdam. Bedoeling is dat naar bepaalde bestemmingen enkel vanuit Brussel zal worden gevlogen met Belgiumexel maar dit zowel voor de Belgische als Nederlandse markt
Enkele bestemmingen enkel uit Amsterdam zouden dan weer voor zowel Belgische als Nederlandse markt zijn.

Zullen er dan lijnverbindingen worden opgezet tussen Brussel en Amsterdam door exel? Ik las namelijk op www.erikdevlieger.com
dat
""""Vanaf oktober -het winter seizoen- opent hij vluchten van Amsterdam naar Jamaica, het Braziliaanse Recife, Gambia, Brussel en Indonesië.""""

Groet

Stail
 
Voor zover ik momenteel weet vliegen de 3 kisten willekeurig vanaf zowel Brussel als vanaf Amsterdam.
Dit betekend dus dat er positioning flights nodig zijn vanaf Brussel naar Amsterdam en vice versa.
Hier zou hij slim op in kunnen spelen door deze lege stoelen voor een zeer aantrekkelijk prijsje te verkopen, waardoor je dan ook weer meteen concurent van KLc en SN bent, en toch nog een beetje geld in het laadje brengt...
 
Echte luchtvaartkennis ontbreekt bij een aantal forumleden.
Kosten van passagiersafhandeling te AMS en BRU voor passagiewrs ams-bru-ams is hoger dan de opbrensten voor die anderhalve paardekop die dat wil vliegen op waarschijnlijk geen gunstige tijden

Suppie:
Voor een in een EU land geregistreerde airline is er vrij verkeer mogelijk tussen elke airport in een EU land. Dus geen traffic rights mogelijk
 
Mr PHEHEH,


Luchtvaartkenner, je moet de passagiersafhandeling nog eens nakijken voor transitpassagiers die doorreizen met de 767 van belgiumexel of hollandexel. Daar kunnen trouwens meer paardekoppen in dan jij wel vermoedt. Verder gaat het hier niet over traffic rights maar over slots.

Gr
 
re

re

als die 767 van ams naar brussel vliegt als positioning.. dan is daar toch al een slot voor nodig, dacht ik.
 
mr s-tail

er is nauwelijks markt voor ams-bru passagiers. klm vervoert voor het grotendeel transferpassagiers die ams als hub gebruikt. Bovendien kost het geld om check-in te regelen, koffers in te laden etc. Bovendien wordt ams-bru en bru-ams op onregelmatige tijden op enkele dagen in de week

Slots is geen probleem, Brussel a/p schreeuwt om business en elke airline die Brussel wil aandoen is meer dan welkom.
Traffic rights is heeeel iets anders dan slots.
 
EH,


Maar kan je je niets voorstellen bij het aanbieden van een aantal bestemmingen door belgiumexel vanuit brussel en die voor beide markten (belgie en nederland) en omgekeerd? Mensen uit nederland kunnen dan vertrekken uit ams, vliegen naar bru en aansluitend intercontinentaal met belgiumexel.
Ach we ll see what happens.
 
Zojuist gelezen op www.luchtzak.be, dat HXL MD-11 wil aanschaffen voor de routes naar de carribean. Het zou gaan om mD-11 van Delta en Swiss.
Wie weet hier meer van, of is het een gerucht uit het Belgische.
Misschien dat onze visionair BERVEN hierover zijn licht kan laten schijnen
 
Back
Top