HollandExel

Xwind

New member
HollandExel vliegt nu al een tijdje, dus ben ik wel benieuwd hoe het met ze gaat. Ik hoor de laatste tijd geen geruchten meer over deze maatschappij. Gaat het goed met ze of gaan ze de zelfde kant op zoals DCA?

Wie heeft wat informatie!

Grt,

Xwind
 
Kan iemand mij vertellen hoe het werkrooster is van de flightcrew bij HollandExel?

Alvast bedankt,

Xwind
 
ITE

ITE

Het staat voor Inclusive Tour Europa, ofwel fullcharter voor een of meerdere touroperators. Vanaf deze winter nog op kleine schaal met de 767, maar daarna met drie narrowbody's. A320 of 737. HXL staat daarvoor op de nominatie om Dutchbird over te nemen, of als dat niet lukt, zelfstandig uit te breiden.

Verder schijnt HXL niet gehedged te hebben (=vooraf brandstof inkopen), wat nu dus erg veel pijn moet gaan doen. Met lange afstandsvliegen jaag je er nu eenmaal flink wat Jet A1 doorheen per passagier. De brandstoftoeslagen waar altijd zoveel ophef over is dekken niet alles af.

Bronnen: ReisRevue, 19of77 en 1 van de 9 voormalige HXL-vliegers die zijn overgelopen naar de vijand (rara...)
 
Ik zag gister op teletekst 4 vertrekkende vluchten van Holland Exel, 2 vanuit Brussel de plas over, 1 vanuit EHAM de plas over en één naar Las Palmas.

Hieruit kreeg ik de indruk dat er met 4 kisten gevlogen moest worden omdat de vluchten vanuit amsterdam niet aansloten met de van Brussel, dus geen tussenstop in BRU...

Zie ik het nu verkeerd of was er een 4e kist in het spel?
 
Dit las ik op het Holland Exel forum:

Gezien het komende winterprograama ex AMS en BRU zal er een 4e 767 bij moeten komen. Nieuwe bestemmingen zijn BJL en LXR/HRG. Op en neerrtjes met een lekkere lange duty......
Op de dinsdag, vrijdag en zaterdag staan er namelijk 4 vluchten gepland. Woensdag staat alles "stil" en donderdag is er een CUR. Andere dagen 3 vluchten ex AMS/BRU.

Blijkbaar heb ik het dan toch goed gezien gister...

Dan vraag ik me toch af hoe ze 4 vluchten kunnen uitvoeren met 3 kisten:rolleyes:
 
Speedair said:
vliegen ze bij Exel met ex Air holland kisten of zijn deze allemaal nieuw?

Alle drie de kisten zijn ex-Air Holland en daarvoor ex SAS (waarvan ze geleased zijn). Het zijn geen nieuwe kisten:

PH-AHQ msn 24477 nov 1990 Dutch Caribbean Exel titles
PH-AHX msn 24847 jul 1990 Holland Exel titles en AH neus/staart
PH-AHY msn 24848 sep 1990 Belgium Exel titles
 
Nu nog allemaal in t maagdelijk wit, maar tis de bedoeling dat ze binnenkort allemaal t zelfde kleurenschema krijgen als waar AirExel nu mee vliegt, donkerblauw/oranje
 
Ik heb vandaag nog gebeld met HE, en ze zijn pas in de winter (omstreeks november) weer van plan om mensen te gaan opleiden....
 
En is het zo, dat de hele exel groep 1 senioriteit heeft? M.a.w. kan je van Air Exel bieden op een functie bij Holland Exel, Bonaire Exel etc?
Groet.
 
Yep voor SLECHTS 45000,= pleuri's en dan mag je zelfs in september al beginnen met de rating!!! :( :eek: B767
 
Back
Top