Holding..

mjs

Member
Niemand doet het graag maar soms moet het (vooral tijdens simrides) Holding...

Ik heb een vraag over de ATC communicatie, ben er al een tijdje klaar met de opleiding en ik kan het nu ook nergens meer vinden.

Als ATC tegen je zegt: Hold at SPY radial 270 is je inboud track dan 090 of is je outbound track dan 270?

Groetjes Marc
 
Als ze zeggen hold at SPY radial 270 dan is SPY je fix, standaard is rechtsom (anders moeten ze zeggen Left Turns) dus dan is je inbound track 090.

En hoe maak je de entry?
 
@Talsma thanks dude, was het even kwijt. entry ligt er uiteraard aan uit welke hoek je komt ;-) Dat heeft Andy G. boven Eagle NDB wel duidelijk gemaakt (voor de Oxford gasten een bekende)
 
ja maar dan zou de fix aan het einde van je outbound zijn, dat klopt volgensmij niet
 
maar je kan toch ook outbound op de radial right turns maken?

Klopt, maar dan moeten ze er inderdaad heel veel meuk bij zeggen. Dan wordt de holding fix een punt op de outbound radiaal en dan wordt de inbound leg de outbound radiaal, 270 dus.

Dan wordt het volgens mij:

Hold at SPY radial 270 at 5 DME, right turns, inbound track 270.
 
in de praktijk ga je meestal naar published holds, en die kunnen op elke manier aangeduid worden.

heb hetzelf 2x meegemaakt dat we een klaring kregen op een radiaal naar een non published hold..
Enige advies wat ik kan geven, zodra ook maar enige onduidelijkheid is tussen de crewmembers over waar de hold is, CONFIRMEN WAT ATC WIL... gaat niet alleen op voor een hold overigens. Ben niet bang om te vragen.
Voor hetzelfde geld draai je de hold regengestel... en daar heeft niemand wat aan..

Ik moet in het oosten vaak genoeg 2-3x vragen wat ze nu eigenlijk willen, vooral in non standaard situaties
 
Back
Top