Hoe werkt het bij Ryanair momenteel

Ik hoefde alleen een referentie vd school (en 2 vrienden) te hebben, weet dus niet wat met rapport bedoeld wordt...
 
Beste Wezzel,

Helaas staan er naast jou nog een paar duizend mensen ingeschreven! Ik denk dat zo'n beetje elke afgestuurde piloot zichzelf ingeschreven heeft. Je zult dus geduld cq geluk moeten hebben om uitgenodigd te worden.

Gr. Kroket
 
Hey Wezzel,

Ik zie je punt. Ik heb van de zomer selectie gedaan en toen waren er nog 6 andere nederlandse jongens, die ik persoonlijk ken, met de selectie bezig. Na oktober heb ik van niemand gehoord op 1 na, die nog op selectie is geweest. Maar wat Kroket ook zegt, er staan heel veel mensen ingeschreven.
 
Klasgenoot van mij mocht in november nog op selectie komen. Verder heb ik ook 2jr lang niks gehoord totdat ik 'out of nowhere' bericht kreeg of ik selectie wilde doen.

Hoe ze werken: ik heb geen flauw idee. Sommige mensen krijgen binnen 1 week een uitnodiging, andere pas als ze hun aanmelding alweer waren vergeten. Het zijn duizenden werkzoekende die zich aanmelden. Je moet inderdaad net geluk hebben.
 
Tevens heb ik ook het gevoel dat het wel degelijk uitmaakt waar je je opleiding heb gedaan, hetzelfde geld ook voor andere maatschappijen (Easy, BA, Jet2, etc). Om een voorbeeld te geven; ken een aantal mensen van OAA die vrijwel gelijk na hun opleiding langs mochten komen.
 
Ik denk dat Jumbo gelijk heeft.. Mijn ervaring is dat veruit de meeste nieuwe FO's die afgelopen jaar binnen zijn gekomen van Oxford komen. De meeste van hen hadden binnen afzienbare tijd na het voltooien van hun opleiding een uitnodiging (gemiddeld een paar maanden)...
 
Back
Top