Het grote vlieguren topic! Wat was jou score dit jaar?

Totalen 2009

Totaal vlieguren 2009: 794 uur A320 (met december erbij)
Type: A320
Starts/Landingen: erg veel

Geen bijzonderheden gehad tot nu toe.
Volgend jaar vers beginnen met als extra een job in the company als ground school instructor.

Happy Landings :cool:
 
Heb nog wat vluchten in het verschiet. Ondanks kredietcrisis is huidige stand.
Uren: 107:35
Starts/landingen: 149
Bijzonderheden in 2009: SET rating gehaald en met mijn zoons in P28A naar Praag (LKPR). Op de heenweg mijn langste vlucht tot nu toe van 03:25 gemaakt!

Voor 2010 wil ik meer SET vliegen, maar ben bang dat deze wens door huidige economische situatie naar 2011 doorgeschoven moet worden.

Wens iedereen voor komend jaar in ieder geval prachtige en vooral veilige vluchten toe!
 
Totaal: 395
Type: 360 F50, 35 SEP
Landingen: 344
Bijzonderheden: 1x GA door koeien op de baan, en mijn langste vlucht in de slagroomklopper 5:45 Uur.. (en de kortste overigens 23Min in die zelfde slagroomklopper.. bloktijden wel te verstaan)
 
Totaal vlieguren 2009: 330
Type: E190 (en enkel uurtje PA28 en C172)
Landingen: gok ook iets van 100
Bijzonderheden: eerste jaar op ducted turbineprop, eerste jaar als baas, eerste autoland in cat III weer (dag 2 routetraining), geen go arounds, geen windshears, geen zieke pax, wel 1 rokende pab, wel exotische bestemmingen (in vergelijking met Luxemburg en Eindhoven althans), genoeg bier / wijn (met mate natuurlijk, maar genoeg), 1 keer teruggekeerd met kist (vanaf taxibaan) omdat ie waggelde (hoorde kennelijk, maar nu lijken ze het niet meer te doen), 2.5 maand eruit gelegen door van een leenmotor te vliegen met 140 (waarschijnlijk record posts airwork), nu weer geheel servicable met mooi litteken en verhaal.
 
Totaal vlieguren 2009: 72:40
Type: PA-28 Archer, P28R Arrow, PA-34 Seneca
Starts/Landingen: 77

Bijzonderheden: 23 juli jl baby Stabilo geboren en oktober ATPL theorie afgerond
 
O wacht, mn bijzonderheden vergeten:

Ongeveer 30 Ferrari's aan boord gehad, waarvan 1 een 1952 GTO die de Mille Miglia meereed, maar de rest allemaal gloedje nieuw, 8 lambo's (murcielago en gallardo), 1 KTM X-bow, 5 lama's, 320.000 insecten naar Mexico, 30 paarden, 8 horsegrooms, mn vrouw, 200 ton rozen naar Nederland...4 CFM 56 motoren (vandaag nog weer 1), 2 RR Trent 700 (op 1 vlucht), 100 ton Beaujolais Primeur voor Japan en ontelbare rubbere hondedrollen vanuit Hongkong

You call, we haul...
 
Ongeveer 800 uur gemaakt.

Paar ga's (niet mijn schuld)

2,8 miljoen liter peut verstookt en een keer redundant gemaakt.
 
Onassis,

insecten naar Mexico, is dat niet zoiets als water naar de zee? Zelfde voor rozen naar NL, trouwens...

:) Erik
 
Ok, daar gaat ie dan, mijn lijstje voor 2009:

Totaal blokuren 2009: 765
Type: Fokker 70/100
Aantal vluchten: 448 waarvan de helft als PF
Aantal verschillende velden: 51
Aantal vervoerde passagiers: ca. 25000
Nightstops: 68
Vrije dagen: 113 plus 5 weken vakantie
Straling: 2,13 Milli-Sievert
Bijzonderheden: 0 GA's, 0 Diversions. 1 Technical relanding vanwege bleedair fault.

2010 wordt een spannend jaar, als het aan mij ligt publiceer ik volgend jaar rond deze tijd eenzelfde soort lijstje...

Prettige feestdagen :kerst:
 
Mijn uren tot nu toe:

Totaal vlieguren 2009: 36
Type: Piper Tomahawk / Cessna 177
Starts/Landingen: 177

Bijzonderheden:
Het grootste deel van het jaar bij een instructeur die niet gemotiveerd genoeg was om zelfs maar zijn best te doen om mij iets te leren. Bovenwerk ging min of meer vanzelf, maar bij landingen heb je toch meer hulp nodig dan hij bereid was te bieden. Ik mocht het zelf uitzoeken. Het gevolg was een lange serie doelloze circuittrainingen zonder enig resultaat. Daarnaast werd meer dan de helft van de lessen afgezegd als hij even geen zin had. Overstap naar een andere vliegschool loste het probleem op. Op 11 december voor het eerst solo. Mijn eerste instructeur is inmiddels gestopt en een schadeclaim bij de vliegschool loopt.

Aantal uren in de bar etc : Geen.
 
Het was een druk jaar!;)

Totaal aantal vlieguren: 310
Fokker 50: 180
Boeing 777-200/300: 130 ( logged, dus excl 100+ uur horizontaal in crewrest:snore: )

Aantal landingen: 210

Dagen vrij in Nederland 203 ( dus excl. reserve dienst )

Bestemmingen: BRE, HAJ, CGN, LUX, BRU, LHR, HUY, NWI, LPL, CWL, LIM, CPT, JRO, DAR, SIN, KUL, MNL

Bijzonderheden: Niet uitgeweken, geen goarounds, wel een lichte blessure overgehouden van het wakeboarden in KUL!
 
Totaal vlieguren 2009: 31 (gliders)

Types:
DG-1000S, SZD-30 Pirat, SZD-51-1 Junior, Ka-8, ASK-13, T.31 Tutor

Starts/Landingen: 129
 
Totaal vlieguren: 875
Type: Metro III
Aantal landingen: rond de 330
Bijzonderheden: 2x complete hydraulic failure, couple technical returns.
Best flight was Winnipeg-Stevenville (Newfoundland) direct. 6.2 hours total in night IMC (no washrooms on the Metro), and by the time we got to destination, airport had been closed due poor weather conditions. Diverted to Deer Lake with the last little bit of gas and had to hold there for an Air Canada A319 arriving from Toronto.

Fijne feestdagen allemaal!
 
Mijn lijstje:

Totaal vlieguren 2009: +-115
Type: Seneca, 737 sim.
Starts/Landingen: Niet geteld.

Bijzonderheden: (f) ATPL behaald, de mijlpaal van een half jaar werkloos behaald.
Verder iets meer dan 160 uur in het vliegtuig als airline passagier. 12 enkeltjes de Atlantic over.
 
Totaal vlieguren 2009: 26
Type: C150, C172
Starts/Landingen: 100+
Aantal FI's met rugklachten: 1

Bijzonderheden: First solo, first solo overland, 1 airprox, talloze go-arounds op een druk EHLE, uurtje night-vfr in SFO en screening door de Mossad voor een uurtje C172 over Tel Aviv (notabene met FI). Alle (theorie/praktijk)vakken behalve nav en planning gehaald, hopelijk nog 1 tripje CBR en gaan met die banaan!

Totaaluren in de bar: 200+
Waarvan in een shabby hotelbar vol lelijke nerds: 150+




Works well onder constant supervision
 
390 uur DC10
92 landingen.

11 nieuwe bestemmingen in Africa (voor een totaal van 23), 4 nieuwe in Europa, 1 nieuwe in Oost Europa, 3 nieuwe in het midden oosten (incl. Baghdad), 1 in Azie (Kabul Intl).

Ground stop in Abu Dhabi voor regen en hagel in Dubai (en het regent er 5 dagen per jaar....).
Tijdens onze approach naar Abu Dhabi een go-around omdat mijn flight director verkeerd aangaf tov van de HSI (slechte schakelaar om het HSI signaal van INS/GPS naar VOR/ILS over te zetten). Na onze landing stak er een verblindende duststorm op. Een nieuwe toepassing voor een zwembril: houdt het stof goed uit je ogen (en het voorkomt tranen als je uien moet snijden...). Ook uitgevonden dat stof overal in doordringt. Alles rood in mijn tas.

Complimenten gekregen van de luchtvaartauthoriteiten in Chisinau. De baan daar had een 3000' displaced threshold ivm WIP, er bleef nog 8000' over. Een notam is uit met een aangepaste approach procedure (LOC approach). Op een 3 graden glidepath is 3000' horizontaal gelijk aan 100' verticaal dat wij bij onze hoogtes optelden. 750fpm dalen en het werkte precies. In de gietende regen tussen een aantal onweersbuien door vlogen we die approach en met 3 mijl te gaan zagen we de baan. De threshold lights waren 6 witte lampen aan beide kanten van de baan (makkelijk te verwarren met een papi). Na onze landing kwam de inspector aan boord met de vraag of hij de captain kon spreken. Oh oh. Waarom? Hij had een vraag voor ons over de approach. OK, ik was de PF, wat is de vraag? "Hoe deden jullie de approach? De landing was precies op de goede plaats en jullie zijn hier nooit eerder geweest. Maar we krijgen Turkish Airlines hier elke dag met een 737 en die landen elke keer in het gesloten deel van de baan. Jullie komen met zo'n groot toestel en doen het precies zoals het moet!" Thank you very much, but here's how we did it...... You want a cup of tea?
 
Inclusief de 2 komende vluchten van deze week:

Totaal: 299
Type: Challenger 604, Global Express en een Cessna 401
Landingen: 72

Bijzonderheden:
In totaal 49 velden aangedaan waarvan 24 nieuw.
Meest noordelijke veld: Whithorse (CYXY)
Meest zuidelijke veld: Cape Town

Naar Taipei gevlogen tijdens de Typhoon "Morakot" :(

Verder weinig spannends, ook dit jaar weer niet thuis met kerst & oud/nieuw....priceless!!
 
Back
Top