Het alles wat slecht is aan Ryanair topic.

Status
Not open for further replies.
@ Mayhem:

Laat op, ik weet het .. vlieg niet voor RYR, en dan is het wel eens tot ver na middernacht werken.... helaas.

nu dag vrij morgen, dus Proost!
 
Nog iets slechts van Ryan. Ze verliezen nog al eens neuswielen :grijns: Paar maanden geleden in Italie, vandaag in Krakow

14618_1188305462.jpg
 
Last edited:
Ik wist dat er een vloek heerste op die kist :grijns: :grijns: . Ik heb deze persoonlijk van Seattle gevlogen naar Dublin.

Effe Apeldoorn bellen. Kan gebeuren ......
 
Nog iets slechts van Ryan. Ze verliezen nog al eens neuswielen

Even de oorzaak afwachten. Niet alleen Ryan air verliest een neuswielBAND.
KLM verloor na een birdstrike op het neuswiel een heel vliegtuig (barcelona). Daar hadden de vliegers en de airline geen schuld.

Als ik naar de foto kijk zijn alleen de banden stuk, en is het vliegtuig niet van de baan geraakt. Hoe de afhandeling van de pax daarna is geweest? Tsja dat weet ik ook niet........
 
Iets anders over Ryanair.

Hoe is het mogelijk dat zij toch elk jaar weer van die enorme winsten halen (zeker t.o.v. andere vergelijkbare maatschappijen). Ligt niet aan de hoogte van de ticketprijzen.

Heb zo wat vragen en stellingen, wellicht dat juliie daar antwoord op hebben.

Welke componenten van de vluchtvariabele kosten zijn lager dan die van de conurrenten?
Heeft ryanair briljante medewerkers die op een ontzettend slimme manier de fuel hedgen?
Heeft ryanair een fikse korting bedongen bij boeing (mega-inkoop-contracten van 150 a/c)?
Is het waar dat ryanair de oudste B737-800's (7 jaar oud) tegen de inkoopprijs hebben verkocht aan een lease maatschappij (en nu geleverd gaan worden aan norwegian).
Ryanair levert de medewerkers geen diensten. Elke vorm van het beschikbaarstellen van pensioenen, sociale premie's, hulp bij huisvesting, etc, zijn uit den boze (niet alleen screw de passenger maar ook employee)
Hoe worden de a/c afgeschreven? En hoe worden de maintenance reserves meegenomen.
Ben ook benieuwd hoe de wins is opgebouwd: vlieg-gerelateerd en niet vlieg gerelateerd (bv hotel verzekering etc.)

Ik ben me dit gaan afvragen omdat ik bij een boeking voor 5 personen naar Milaan op een neer totaal 10 eurocent ticketprijs (1 eurocent heen/terug pp)moest betalen, en daar boven op 228,30 euro toeslagen (ja nog steeds goedkoop, maar dat is niet het punt).
Zo moest ik pp 12 euro voor een koffer betalen en totaal 30 euro credit card fee (6 euro pp).
Over dat laatste ben ik gevallen. Ik heb maar één transactie gedaan en moet desondanks toch 6 euro pp betalen. Ryanair moet aan de creditcard verwerkingsbedrijf 1 vaste prijs per transactie betalen (maakt niet uit hoeveel personen er reizen). Ryanair heeft dus aan mij verdiend minimaal 24 euro zonder daar kosten voor te maken en wellicht meer omdat de creditcardfee meer is dan ryanair aan dat betreffende bedrijf per transactie daadwerkelijk betaalt.
Met andere woorden, dit is een goudmijn voor Ryanair (zie de miljoenen paxen die zij vervoeren en dat er veel boekingen zijn met meer dan 1 persoon).
 
Dat krijg je als een bedrijf door een accountant wordt gerund en niet meer door vliegers.....

one man show !! keihard in zakendoen.
 
IK heb laatst een interessant boek gelezen over RYR, het geeft goed aan hoe kostenbewust het bedrijf bezig is en hoever ze hierin gaan.
Dus voor de geïntresseerde:

KLIK OP MIJ
 
Ik had een lang antwoord geschreven, maar dat post ik toch maar niet omdat Ryanair die info niet op straat wil en omdat ik te identifieren zou zijn omdat ik eenvan de zeer weinige vliegers ben, die die info heeft.
Laat ik het er bij houden dat vliegen met Ryanair binnen vijf jaar gratis moet worden voor de passagiers en dat Ryanair dan de tax voor je betaalt, zodat het dus echt helemaal niets meer kost ......
 
Las laatst een stukje in de krant over het arbeidsconflict met het grondpersoneel op Charlerois. Het schijnen veelal polen te zijn die 80 uur per week werken voor een schamele 1000 euro per maand.

Ik kan me dan wel voorstellen dat Ryanair een goedkopere afhandeling heeft dan maatschappijen die Schiphol aandoen....
 
Ryanair heeft geen afhandelings personeel in dienst. (met hier en daar een uitzondering)
Ryanair betaalt afhandelaars in principe niet om afgehandelt te worden. (met hier en daar een uitzondering).
 
Volgensmij zit het wel hier en daar in dit en andere topics verstopt, maar zou iemand mij een duidelijk overzicht kunnen geven wat nou precies de verschillen tussen een Ryanair en een Brookfield contract zijn? Waarmee zou je beter af zijn?
 
Hi Overload, betreffende je post van 4/9, #50, moet ik zeggen dat het een intrigrerend stukje is. Ik begrijp dat je de staatsgeheimen niet op het board kan gooien, maar je hebt wel mijn interesse gewekt met je opmerking omtrent het ultieme resultaat van de LoCo om voor niets , voor de pax dan, te gaan vliegen. Heb voorheen hierover nogal van gedachten gewisseld met the powers that be in AirArabia en later met AirAsia, beide zijn op zoek naar deze Holy Grail, tot nu toe echter zonder success.
Kan me ook nog een intervieuw met je baas herinneren, een aantal jaren geleden, (toen de brandstof 350 dollar/ton was), waarin hij dit streven onthulde.
Nu ken ik de mechanismes van aircraft financing, leaseback constructies en inventieve financiele derivaten, waarbij ik me voor kan stellen dat de “A” van de inhouse acmi sterk kan worden gedrukt.
Maar iemand zal toch de brandstof, nu 725 dollar/ton, en later 900 dollar/ton, hedgen houd ergens op, moeten ophoesten. Autoverhuur, hotel commissies, verzekeringen, reclame, noem maar op, kunnen dat soort revenue de kosten dekken? En met de ticket price bedoel ik dus nul. nada, niks, dus geen toeslagen, bijzondere heffingen of taxen of wat dan ook. Ik denk het niet.
Mocht het wel zo zijn, over vijf jaar dan, vooruit, eet ik mijn inmiddels aan de kapstok hangende pet op.
Zo, na deze korte inleiding, is het inderdaad de bedoeling een gratis vlucht aan te bieden voor alle 160 paxen van een 738, het gratis ticket, of wordt het een kombinatie van spindoctoring en hidden persuaders in de reclame acties?

Overload, ik ben gewoon benieuwd, het is een fascinerende ontwikkeling, en, mischien, zonder uit de school te klappen, zou je wellicht toch je voorgenomen stukje, iets aangepast, kunnen plaatsen? Levert zeker een dankbaar onderwerp voor verdere discussie op. Kunnen we gelijk het MPL in de groep gooien, komt er vroeg of laat toch van. Zoiets als, paxen voor niks en flight crew optional.
(anders pm even)

MPL, The requirements include the flight experience of a private pilot but not that the candidate first achieve a private pilot license. That is "optional," agrees Paul Lamy, chief of ICAO's flight safety section. This results in the apparent paradox that an MPL-equipped pilot may be an FO on a 777 but can't act as pilot-in-command in a single-pilot Cessna.

Cheers
Art
 
Last edited:
Serieus nu,
Voor de fuel hebben ze een vrij goeie hatching deal, maar evengoed is dat een van de grootste geldverslinders momenteel.
Ryanair heeft gewoon een heel goed deal met Boeing en verdient veel aan de verschillenden lease constructies en verkoop van vliegtuigen. Als je een nieuwe 737 wilt bestellen, moet je bij Boeing vijf jaar wachten, of je koopt hem bij ons, voor onze prijs. Alle 737's die de komende negen maanden worden gebouwd zijn zo'n beetje voor Ryanair. Dnakzij Ryanair is in 2001 de productielijn niet gesloten en dat weet Boeing heel goed. Ze beschouwen ons als de klant die ze heeft gered. Verder verdienen we heel veel aan verkoop aan boord en gokken etc. Locale overheden, vliegvelden, de spoorwegen, taxi bedrijven, hotels betalen allemaal aan Ryanair. Daarom is nu ongeveer een derde van de tickets al gratis. Verder blijft men betalen voor inchecken (tenzij online) en bagage. Daarnaast is de overhead enorm laag, we hebben deals met Boeing voor maintenance en onderdelen etc. Er zijn 10 simulators gekocht, daar wordt ook geld mee verdient. Daarbij hebben we nog zoveel cash geld geinvesteerd en op de bank dat ook daar weer geld mee wordt verdient. Daarom houden we het ook langer vol. Als de brandstof prijs omhoog gaat heeft iedereen een probleem, maar wij houden het langer uit. Als iemand te veel begint te concureren op een route, dan geven we de tickets op die route gewoon gratis weg, tot de concurent het opgeeft. Ryanair heeft een hele lange adem.
 
@ Overload, aahh, the plot thickens, i knew it.
All will be revealed? We should be informed, you know.
Dus het is allemaal waar wat ik hoor? Out of the box, lateraal denken, het wapen tegen elke logica, de mythe van de creativiteit. Ben te vroeg gestopt, had het graag van dichtbij allemaal mee willen maken.
Heb het op dit board al eens eerder gezegd, R.Air is de trendsetter, like it or not.
"Later meer" is noted.

Cheers
Art
 
Een van de leuke dingen is dat we vaak naar een veldje beginnen te vliegen waar niemand ooit van heeft gehoord en waar helemaal niets is. Line trainings captains only landing en alleen overdag, want het is 5500 ft en er is geen baken, geen lights en geen papi. Vaak op een special permit omdat het veld eigenlijk niet geschikt is voor jets, voor een maximaal aantal dagen per jaar. Meestal verschijnt er dan na een paar maanden een nieuwe firetruck en zie je aan de overkant van de baan een hotelletje gebouwd worden. Na een jaar ofzo, wordt dan de baan verlengt en komt er een terminal waar eerst de grote tent stond. Dan begint Ryanair de frequentie op te voeren en worden er ineens lichten en een ILS geinstalleerd. Vervolgens lees je in de Engelse krant dat x zo populair is bij Engelsen als locatie voor een tweede huis en zijn er opeens documentaires op de BBC over de prachtige omgeving. Na nog een jaar beginnen dan Transavia en Easyjet er ook heen te vliegen.......

Of zoals mijn baas zegt, 'we don't follow the market, we create the market'. Wij vliegen niet waar de mensen heen willen. We vliegen waar wij heen willen en dan willen de mensen dat vervolgens ook.
 
en dat is dus een mooie aan ryanair...binnenkort beginnen ze met de eerste vluchten op hilversum :D

Mooi stukje info overload! erg interessant om te lezen hoe de markt zich beweegt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top