Herinnert u zich deze nog ?

Ik vind het nog bijna moediger om zulke einden over water te vliegen (zie plaatje met de trip tot aan Helsinki) met een eenmotorige Cessna dan de luchtverdediging uittesten in de USSR... mooie actie!
 
Aleen deze zin is wel een beetje jammer in het verhaal. Het maakt hem een stuk minder heldhaftig vind ik:

Within a year of returning to Hamburg, Rust stabbed a colleague at a hospital where he worked and ended up behind bars again.

Misschien geleerd in de gevangenis?
 
Tsja, hij heeft ook nooit geclaimd een held te zijn, dacht ik.
Lijkt wel een beetje gestoord (geweest), maar dan minder prettig als ik...

Het blijft een boeiend verhaal, en ik denk dat ook ik het nog zou kunnen bekijken of ik het probeerde tot Moskou, maar er nog niet begon aan te denken om zolang over water te vliegen met een enkele motor. Wat hij bijhad aan uitrusting zie ik zo direct niet vermeld, maar iets zegt me dat het "less than recommended" was.
 
Wat hij bijhad aan uitrusting zie ik zo direct niet vermeld, maar iets zegt me dat het "less than recommended" was.

Rechts onderaan het fotootje:

"Supplies - maps, sleeping bag, 15 quarts engine oil, life vest and motorcycle crash helmet"
 
Dat life vest zou ik maar thuis laten, als ik naar Reykjavik vlieg met een single... Je gaat dood door onderkoeling, voordat de reddingswerkers bij je zijn, als je in het water eindigt. Niet omdat je niet kan zwemmen. Met een reddingsvest duurt je doodstrijd alleen maar langer, reddingsvlot is volgens mij trouwens verplicht wanneer je meer dan 400 NM uit de kust gaat, maar daar kan ik naast zitten.
 
Back
Top