Help ik wil een PPL brevet behalen.

Misschien een beetle cru maar je kan altijd je huis verkopen.
Je hebt 95% kans dat je eerste baan buiten Schengen ligt en je zal hoogstwaarschijnlijk moeten verhuizen. Van je eerste paar jaar salaris zal je er niet twee woningen op na kunnen houden.
Ga een seizoen zweefvliegen.
Haal over de winter van ‘19-‘20 je PPL theorie, haal volgend jaar zomer je PPL en maak dan de beslissing of je hier een carrière van wil maken.
 
Hou in de gaten dat je waarschijnlijk niet kan lessen in een C152.
Je hebt ongeveer 580lbs usefull load.
Volle tanks is 150lbs, hou je 430lbs over.
Dat is 180kg met zijn tweeën inclusief vliegtassen.
Als jij een normale BMI hebt voor je lengte zal je rond de 100kg zitten.
Ik heb ooit bij een school gevlogen waar het verschil tussen de lichtste en zwaarste C152 meer dan 50kg was.
Kon deze kist niet vliegen met een bepaalde leerling en de lichtere wel.
Over het algemeen kunnen bij C172 en de oudere modellen Pa28 de stoel ver genoeg naar achteren.
 
Dat is toch niet zijn probleem, wel dat van de operator?? Of nauwkeuriger gezegd, van de PIC. Ik denk overigens niet dat er enige verplichting is om te lessen met volle tanks.
 
Ja je kan de verplichte cross country uurtjes altijd vliegen in stukjes van 50 mijl :rolleyes:
Als een vliegschool ermee accoord gaat dat je buiten de W&B limitaties opereert denk ik juist wel dat je een probleem hebt.
 
@Europe-American,

Sorry voor de late reactie. Huis verkopen is een optie. Ik vind niet dat ik deze optie heb, omdat ik ook rekening wil houden met mijn vriendin. Ik besef ergens wel dat het gewoon geen haalbare kaart is om er ooit mijn beroep van te maken. Het blijft een moeilijke sector om een zitje te bemachtigen.

Zelf weeg ik 84 kg. In men berekening ging ik ook uit van de Cessna 172. In beiden heb ik plaats genomen, de 172 was een wereld van verschil. Als de 152 dan toch een optie zou zijn, weet ik dat de kosten goedkoper zullen uitvallen :). Maar dat is ook relatief.

Ik heb me nu voorgenomen om toch eens een bezoekje te brengen aan een zweefvlieg club.
 
Probleem is wel een beetje dat er niet echt eentje in uw buurt is. Brasschaat, Zoersel, Schaffen zullen nog het minst ongelukkig zijn, lijkt me.
 
Csaba,

Klopt, had ideaal geweest een club om de hoek te hebben. Brasschaat of Tienen lijken me clubs waar ik me eens wil informeren.
 
@Bobo,

...Toch wil ik er ook wel eens verder over lezen.

Ik merk op dat je beschikt over 325 SEP uren, dus je hebt een PPL neem ik aan? Wat vlieg je zelf op jaarbasis aan uren, en hoe sta jij over max 24 uren/jaar.

Bedankt voor je feedback.

Inderdaad, ik heb een PPL. Was het overigens niet vanwege de enorme investering van tijd was ik perfect gelukkig geweest (en gebleven) met enkel zweefvliegen. Ik vlieg zo’n zestig uur per jaar met m’n eigen kist. Zodra het even kan probeer ik te vliegen, het is een verslaving die me eigenlijk elke dag wel bezig houdt.
Zorg dat je je voldoende gespaard hebt om veel te lessen, zeker elke week. Je bent anders onnodig veel tijd kwijt om weer op niveau te komen na een maand absentie. Ook de theorie zou ik alvast afwerken, of in iedergeval lekker op weg zijn voordat je aan de praktijk begint. Zonde als je niet door kan met je examen omdat je nog een vak moet doen. Over mijn ervaringen met vliegen houd ik een blog bij, je kan het hier lezen. Na je examen kan je met 24 uur per jaar wel leuke dingen doen en veel voldoening uit deze geweldige hobby halen. Zeker als je voor wat langere trips samen met een maatje vliegt, je komt dan verder voor minder geld. Motorvliegen blijft mij alleen boeien door het bezoeken van leuke bestemmingen. Zweefvliegen is altijd leuk, lokaal en overland. Bovendien biedt het een perfecte basis voor je PPL, geef het een eerlijke kans.
 
Last edited:
@Bobo,

Bedankt voor je feedback. Je blog sla ik even op bij mijn favorieten. Heb ik nog enkele uren leesplezier aan. Lijkt me heerlijk om over een eigen toestel te kunnen beschikken, en dit op de leeftijd van 37. U doet het blijkbaar niet slecht. Wat een prachtig toestel die Mooney. Als je ooit eens tot in EBGB vliegt, laat zeker een seintje.
 
Back
Top