Helaas weer een dodelijk ongeluk...

De laatste keer dat ik op EHSE was en netjes het circuit volgde, werd ik afgesneden door een Piper Pawnee, die vervolgens voor mij landde. Op het moment dat ik een doorstart wilde maken, draaide hij net van de baan af. Volgens mij ging het om dit toestel. Heb nog overwogen om een incident report in te dienen.
 
Dat zou men volgens mij inderdaad altijd moeten doen. 'k Heb ooit iets zeer gelijkaardigs meegemaakt, op een fly-in nog wel, en verwijt mezelf nog steeds dat ik er geen werk van heb gemaakt.
 
De laatste keer dat ik op EHSE was en netjes het circuit volgde, werd ik afgesneden door een Piper Pawnee, die vervolgens voor mij landde. Op het moment dat ik een doorstart wilde maken, draaide hij net van de baan af. Volgens mij ging het om dit toestel. Heb nog overwogen om een incident report in te dienen.

Met alle respect maar dat lijkt een beetje overdreven.
Het is misschien niet helemaal netjes maar het is niet ongewoon dat prive-vliegers soms een beetje een KLM-circuit vliegen met een 3-mijl final en als je voor een bedrijf vliegt waar het allemaal per 'tik' gaat en je krijgt drama als je op de baas zijn kosten aan het 'timebuilding' bent kan je weleens besluiten om even binnendoor te gaan.
Je hoefde geen doorstart te maken dus zo nauw was het allemaal niet.
Vergeet niet, jij vliegt voor je lol en zij vliegen voor hun geld.
;)
 
Hm, dat lijkt me toch vooral sensatiejournalistiek, hoor. Ze slepen er zelfs de recente crash NO van EHRD bij, hoewel CNE daar niks mee te maken had. Maar ja, verkopen zal het wel, zeker :(
 
Ze slepen er zelfs de recente crash NO van EHRD bij

Het is maar een detail maar de nu omgekomen vlieger had voor de kust een midair met de kist (niet de vlieger) die twee weken geleden gecrashed is.
Vind het vrij veel incidenten voor maar een bedrijf, zoveel vliegtuigen hebben ze niet.
 
...als je voor een bedrijf vliegt waar het allemaal per 'tik' gaat en je krijgt drama als je op de baas zijn kosten aan het 'timebuilding' bent
Een drama is wat er op Seppe gebeurd is, niet een paar extra tikken. Als geld de bepalende factor is of je wel of niet de regels volgt, zijn zowel jij als je baas niet goed bezig.

...kan je weleens besluiten om even binnendoor te gaan.
Dat je eens iemand over het hoofd ziet kan gebeuren. Dat je bewust besluit om de regels aan je laars te lappen vind ik een angstaanjagende opmerking van iemand die kennelijk beroepsmatig vliegt. Kennelijk gaat geld boven veiligheid?
 
Dat je eens iemand over het hoofd ziet kan gebeuren. Dat je bewust besluit om de regels aan je laars te lappen vind ik een angstaanjagende opmerking van iemand die kennelijk beroepsmatig vliegt. Kennelijk gaat geld boven veiligheid?

Blijf het even in context zien...
We hebben het over circuit vliegen en niet over een halsmisdaad.
En als een kist 180 Euro per uur kost is .1 al 18 Euro en als jij als vlieger consequent .2 meer vliegt dan je collega krijg je daar problemen mee.
Net zo als (veel) huurders er een probleem mee hebben als ze ‘Hobbs’ moeten betalen en ze staan 5-10 minuten langer in de run-up omdat het een mooie vliegdag is.
Is niet anders.
Sleepvliegers bij niet commerciële zweefvliegclubs worden al aangesproken als ze een extra rondje doen. Dat kost de club geld.
En bij veel bedrijven gaat geld boven veiligheid.
In bijna iedere bedrijfstak.
 
Ja, maar in China ga je alleen op je eigen bek als je toch eens uitglijdt. Wie bochten afsnijdt in het circuit brengt ook anderen in gevaar. Het is verboden, en dat is niet toevallig.

Helaas hebben @scsirob en @EA gelijk: maar al te vaak gaat geld boven veiligheid. Een reden te meer om op te letten; en om beunhazerij niet door de vingers te zien, hoezeer men de ander ook kan begrijpen.

Plus dan nog dat deze "uitglijder" - als het dat was, we wachten beter het onderzoeksrapport af - in alle geval de reputatie van de kleine vliegerij in het gedrang brengt. "Alweer zo'n kistje verongelukt, waar zijn die lieden toch mee bezig?" hoor je dan aan de tapkast.
 
Back
Top