Headset met Active Noise Reduction

Die site doet het bij mij niet. Echter ben ik nog al huiverig om een onbekend apparaat op m'n oren te zetten.
Je gaat toch ook niet met je zonnebril die je voor 5 Euro op de markt hebt gekocht vliegen en volledige UV bescherming verwachten?

Een paar honderd Euro meer voor je gezondheid vind ik geen slechte investering. Maar dat is natuurlijk een persoonlijke overweging.
 
Even de site bekeken, lijkt een kopie van een DC en dan uit Korea. Denk dat je altijd eerst eens even wat van die dingen moet proberen en kijken wat bevalt. De prijs is dan een tweede overweging.

Zoals Superpilot al zei, het gaat om je gezondheid. En de prijs, ach, de belastingdienst betaald er ook aan mee moet je maar denken. Uiteindelijk is het toch een lange termijn investering.

Heb zelf een Bose van m'n werkgever gekregen, fantastisch spul gewoon. Je kan hem uren ophebben zonder dat ie ook maar iets irriteerd.

GF
 
Ik zou niet bezuinigen op een headset. Deze beschermt je oren en hoewel ik mijn DC een aardige investering vond, ben ik de prijs bij wijze van spreke al weer vergeten, terwijl ik elke week weer blij ben als ik de headset aanzet en het geluid van de motor wordt weggefilterd.
 
In ventilator aangedreven (zuiger) aeromobiels vindt ik die noise cancelling headsets, zonder integrated power plug maar niks.

Ook heb ik heb meerdere malen meegemaakt :( dat het motor geluid ineens als een rotte magneet ....... :niet_bli:

K(eep I(t) S(tupid) S(imple), geef mij maar een goede passieve headset zonder (electronische) poespas :D
 
Mensen,


Vraagje aan u 73 vliegers!!!

Heeft een van jullie ervaring met een ANR headset met dichte schelpen????

Lijkt me heel comfortabel, mja moet ik nou voortaan elastiekjes meenemen om

de I/C switch op m'n ACP vast te zetten?

Houdoe!:rt:
 
Ik heb zachte oordoppen laten maken en die zitten fantastisch. Er zitten speciale filters in zodat je spraak enz wel goed kan horen maar de schadelijke tonen worden eruit gefilterd. Het voordeel is dat je niet steeds met die headset op hoeft te zitten en je kan ze ook nog eens gebruiken als je naar een club met harde muziek gaat of een walkaround doet.

Kosten iets van 120 ullo
 
Heb zelf de HMEC 25 KA, maar deze aangeschaft op een moment dat ik nog niet wist dat je de aanschaf kosten kon aftrekken en rekening zoek, had dus niks om aan te geven bij de fiscus.
Hoe precies de vork in de steel zit weet ik niet echter gemaakte kosten voor je werk zijn bij jaar opgave aftrekbaar, indien je werkgever dit niet of slechts ten dele vergoed. Dus aanschaf ANR headset ook. Er zijn diverse belastingadviesbureau's in de UK, ik zou zeggen ga met al je rekeningen, aan het einde van het fiscale jaar, bij ze binnen en laat je door hun adviseren.

P.S. De HMEC 350 is, m.i. meer voor het "zwaardere" piston werk, dus tenzij je ook nog veel GA vliegt, lijkt me de HMEC Ka 25 een betere keus.

Merci, heb ook besloten om de HMEC25 KA (S) Stereo aan te schaffen. Moet ergens volgende week in huis zijn. Best prijzig via internet maar nog altijd goedkoper dan hier ergens in de winkel zo'n ding opscharrelen. Nu nog effe achter de extra zetjes batterijen aan. En wordt inderdaad volledig vergoed door de UK fiscus. Heb dit effe nagetrokken bij mn belastingadviseur die zelf ook voor veel andere BA klanten de zaakjes doet. Thanks voor je info!

Heb verder deze headset even van iemand mogen lenen en hij is echt top.

:rt:
 
Ik vind de 76 ook behoorlijk lawaaig hoor!
Ik vlieg tot nu toe altijd nog met mn (prop) oordopjes in. Ben echter ook op zoek naar een headset... heb iid ook niet zo veel zin om telkens die dingen op te zetten die iedereen op heeft.
Hoeft niet direct eentje met schelpen te zijn.
Vind die HMEC 25 KA wel prijzig, rond de 600 dollar.
Nog maar ff verder zoeken

By the way.... heeft iemand ervaring met dat Clarity Aloft stysteem??
 
Mensen,


Vraagje aan u 73 vliegers!!!

Heeft een van jullie ervaring met een ANR headset met dichte schelpen????

Lijkt me heel comfortabel, mja moet ik nou voortaan elastiekjes meenemen om

de I/C switch op m'n ACP vast te zetten?

Houdoe!:rt:

Ja, heb er ervaring mee, en is een groot verschil met de open schelpen. Oftewel; totale stilte, terwijl je met je open schelpen veel (omgevings)ruis hebt.
Tsja vwb dat elastiekje moet je zelf weten wat je een gelukkiger mens maakt!
 
Agree with superpilut, verschil van dag en nacht. Ik wist het wel!!!
 
Nee, maar op de meeste 73s waar de open intercom een gebruiksfilosofie is, is dat palletje in de yoke nog aanwezig om de intercom open te houden.
Voornamelijk op de NGs is de open intercom nu standaard. Daarom zal je ook vaak een extra zendknop op de glareshield aantreffen.
Wat voor type vlieg je?
 
Telex 850, ANR zonder batterijen. Pwr komt van de plug.

Voldoet op een jet.

Grtn,
XP
 
738 zal je geen elastiekje nodig hebben! Maar neem een ANR met schelpen of een systeem met pluggen. Met een combinatie van pluggen met filtertjes en een headset met schelpen ben je natuurlijk helemaal immuum voor geluid.
Ikzelf gebruik tegenwoordig alleen m'n heasdset met ANR aan tijdens t/o en klim, daarna pluggen in en ANR uit tot TOD.
 
superpilot;

Tnx voor de info zover! Heb jij geen last van je zonnebril met
dichte schelpen op na 10u + duty time?

en nee, ik ga geen andere zonnebril aanschaffen haha.

Greetz,

Sjorske
 
Hangy er natuurlijk van af. Ik heb Oakleys, en die hebben relalief dikke poten; geen probleem. Je zal het ding ook geen 10 uur non-stop aan hebben!
 
Inmiddels zijn we tijdje verder. En vlieg ik sinds 2 weekjes met een Bose X op m'n bakkes. kon m voor €600 nieuw krijgen wat aanmerkelijk goedkoper is dan de verkoopprijs; ook vanuit de States.

Bevalt werkelijk super! Buiten het geluid / stilte stap ik aan het eind van de dag gewoon een stuk fitter de kist uit. Batterijen zijn net leeg en heb r dikke 50 u mee gevlogen (jaja in 2 weken!)

Ik heb redelijk "dikke" zonnebrilpootjes (serengeti) maar hier totaal geen last van. (hier was ik bang voor vanwege de closed earcups)

Aanrader!

groeten!
 
En je vliegt met die headset op de 737?
Vraagje hebben jullie dan de radio constant op flt int staan zoals bij Easy of moet je toch telkens even een oortje optillen om met je collega te praten?

Weet iemand trouwens hoe de herrie op de 757 is? Meer of minder dan de 737?
 
Back
Top