Hallo van een piloot uit Curacao

Niet zo netjes... als Patrick dit had willen delen hadden we het wel van hem zelf gehoord.

Patrick; mocht dit inderdaad het geval zijn dan sluit ik me bij deze volledig aan bij FD. De aanhouder wint! Ga er voor en succes!
 
Last edited:
Hmm bij nader inzien was het idd niet zo handig om dat direct hier te posten, Patrick excuses hiervoor.

Mijn post was overigens puur informatief bedoeld, het was zeker niet mijn intentie om een lullige post te maken tbv een "concurrentiestrijd" zoals het blijkbaar bij dhr. Fuelflow overkwam :).
 
Als ik het zo begrijp wat hier gezegd wordt, vind ik het ook erg klote voor je. Mocht je nog info over andere vliegschool die ik in Ned gedaan hebt PM me maar, geef je graag alle info. Geef in ieder geval niet op, heb dit ook meegemaakt en uiteindelijk met veel pijn en moeite alles gehaald!
 
Je zult overigens in de rest van je cariere ook zien dat een career in dit veld met veel curven (ups and downs) gepaard gaat.

Je hebt nu een (geloof me hele kleine) down te pakken, maar je zult nog met genoeg ups en downs te maken krijgen...

School aangenomen worden, 1e baan vinden, upgraden, downgraden ivm flowbacks, rekeningen + studieschuld niet meer kunnen dokken, base closures (aka verhuizen met je familie), scheiden (AIDS syndroom), nieuwe baan, pay cuts, profcheck niet gehaald, nieuwe vrouw etc etc etc..

Probeer leering uit het geen te trekken wat ze je in Eelde vertelden. (dus ze niet achter gesloten deur de huid vol gaan schelden, maar probeer het grotere geheel te zien om voor jezelf hieruit leering te trekken en verder te groeien als mens/potentiele beroepsvlieger).

PS: Gewoon blijven lachen vriend, en niet vergen chicks dig pilots!

PPS: Mocht het echt niet lukken met je loopbaan, wil ik best mijn uniform ruilen voor een baantje bolletjes vliegen tussen de eilanden hoor...

welkom aanboord !
 
School aangenomen worden, 1e baan vinden, upgraden, downgraden ivm flowbacks, rekeningen + studieschuld niet meer kunnen dokken, base closures (aka verhuizen met je familie), scheiden (AIDS syndroom), nieuwe baan, pay cuts, profcheck niet gehaald, nieuwe vrouw etc etc etc..

Welke fase zit jij nu?:D
 
Hey jongens

Sorry dat ik zolaat van me laat horen, maar ik ben idd bij de PO2 afgekeurd. Of nou ja, een negatief advies gekregen. Redenen waren onderandere dat ik weinig zelfvertrouwen had en dat ik enorm jong was, met het feit dat ik uit het buitenland kom, dus zou ik het moeilijk krijgen...

Om het simpel te zeggen was ik 1 week helemaal kapot hiervan, jullie weten namelijk hoe graag ik deze weg wou. Ik zat behoorlijk laag, en mijn vader is overgevlogen uit Curacao om alles weer met me te bespreken, en zodat ik weer een beetje toonbaar zou worden.

Inmiddels ben ik zo goed als aangenomen bij de DFA. DFA was altijd al mijn tweede keus, en ik denk dat die school ook beter is voor mij. Ik moet alleen nog een medische keuring doen, die heb k volgende week al, en dan de centes regelen, en dan mag ik in maart beginnen.

Heel erg bedankt met alle steun, echt heel erg bedankt. Ik zie deze topic nu pas weer voor het eerst, zoals ik al tegen Chucky had gezegd, dat ik nog met veel andere dingen bezig was.

Maar ik probeer nu wel elke dag een beetje te posten hier.

Ik was idd in een hele diepe put, maar nu ik eruit ben denk ik dat ik er enorm veel van heb geleerd. KLM heeft vanaf jongs af aan in mn bloed gezeten, dus het feit dat ik voor hun school werd afgekeurd deed enorm veel pijn. Inmiddels ben ik veel bezig geweest met mezelf, en vooral kijken wat er nog meer is dan "KLM". KLM is namelijk ook maar een maatschappij. Het doed nog steeds wel pijn, dat weten de mensen bij DFA ook, maar ze begrijpen me gelukkig ook. Ik kan je wel vertellen dat mijn aanname gesprek bij de DFA een harde was ;)

Als je vragen hebt, ga je gang :)

Groeten, Patrick
 
Hee jammer Patrick,

Laat het niet op je zitten en ga verder met je droom: Piloot. In ieder geval succes verder met je medische keuring en dan zie ik je nog wel eens op Eelde rondlopen ;)

Groet,

Chuck
 
Hoi Pattyboy10,

Goed voor je dat je er weer helemaal bovenop bent! ;-) KLM is idd niet het enige wat je gelukkig kan maken. Er zijn vele andere wegen welke kunnen leiden tot het sturen van een mooi vliegtuig.
Zoals Flying Dutchman al riep, er zullen nog wel enkele hindernissen zijn maar ook daar kom je wel overheen. Als je iets graag wilt en je motivatie goed is komt het best goed. Dat kunnen velen van ons hier met mij eens zijn...

Groetjes en veel sterke met je nieuwe keuze,

FF
 
Ach, ik ben in de jaren 90 bij de KLS afgewezen, de eerste dag al, lekker belangrijk. Alle training uiteindelijk vrije sector gedaan.
Ik ben nu 7000 uur verder en woon in de VS.
En de KLM? Die is verkocht aan de Fransen, of all people. :rolleyes:

Heeft DFA trouwens al geleerd om hun emails te beantwoorden of zijn ze daar te goed voor?
 
DFA heeft altijd al mn emails geantwoord, al maanden terug toen ik voor het eerst een oogje op hun kreeg.

wrm de DFA? Het is natuurlijk heel mooi dat je theorie en praktijk tegelijk heb. Kleine klasse, dus meer persoonsgericht, en meer begeleiding. Ze hebben hoge resulataten, en omdat ze een kleine school zijn, kunnen ze veel met de leerling werken aan hun carriere (dus toekomst, soliciteren, een echte piloot van maken). Daarnaast heb ik de mogelijkheid om 1 jaar intern te zitten, en dan in een kamer, waardoor ik ook kan wennen aan nederland, en alles eromheen. Daarnaast kan ik altijd met problemen bij de directie terecht, en wanneer er iets mis is kunnen ze dat meteen aan je zien.

Vliegen gebeurt allemaal in Europa, waardoor er een realistischer beeld tot stand komt. State of the art vliegtuigen, en ook veel slecht weer vliegen (actual IFR).

DFA sprak mij eigenlijk altijd al meer aan, maar ik bleef altijd bij de KLS vanwege de connectie met KLM :)

Mijn droom zal ik altijd blijven volgen, het is gewoon prachtig om jezelf piloot te mogen noemen, en daar zal ik voor knokken!

Ik houd jullie op de hoogte, bedankt voor de steun allemaal !!

Groeten en truste, Patrick
 
Heeft DFA trouwens al geleerd om hun emails te beantwoorden of zijn ze daar te goed voor?[/QUOTE said:
toch wel een beetje jammer van die zielige opmerking....

maar pattyboy, in ieder geval dan gefeliciteerd bij de DFA! Het is inderdaad wel waar wat je zegt, de school leidt toch wel wat, laat ik zeggen, intensiever op. Dit heeft zijn voordelen maar ook zijn nadelen. Ga hier niet tever op door, anders krijg je weer alle nutteloze discussies die er in het verleden ook zijn geweest. Pm me maar als je meer wilt weten. Het is inderdaad jammer dat ze niet de band hebben met een maatschappij zoals een KLM heeft, maar met de huidige vliegmarkt hoef je je daar niet echt meer zorgen over te maken. Wanneer ga je beginnen daar?
Doe Rob maar even de groetjes!:airforce:
 
als het goed is begin ik in maart

heb net bericht van DFA gekregen dat ik opnieuw een psychologische onderzoek moet doen in Utrecht, bij het Aviation Human Factors center. Weet iemand wat ik hier allemaal kan verwachten
 
Ah, had dat artikeltje laatst gelezen in de P&V :) Klein wereldje! Succes met de DFA!

Wat betreft het Aviation Human Factors center, ik heb geen flauw idee. Waarschijnlijk had je het zelf ook al wel gevonden, maar er staat ook nog wel wat info op hun website ( http://www.ahfc.nl/ ).
 
Kleine update, ben nu ook door me meidsche class 1 keuring heen! :)

Ben dus helemaal klaar nu

29 september nog een gesprek om de laatste dingetjes te regelen, en dan mag ik in maart beginnen :D
 
Hey Patty,
Heb het stukje laatst inderdaad in P&V gezien, weet nog wal dat ik een klein beetje jaloers was op iemand die al zo vroeg was begonnen met vliegen ;)
Ik lees dit topic eigenlijk nu pas voor de eerste keer. Jammer dat je niet bij de KLS kan komen, dan waren we waarschijnlijk in dezelfde klas gekomen. Aan de andere kant ben ik blij dat je volledig bent aangenomen bij de DFA, gefeliciteerd daarmee ;) Heel veel succes en plezier ermee, wie weet ooit nog tot ziens!
 
Back
Top