Hallo van een piloot uit Curacao

Dag iedereen,

Ik ben op deze site gekomen terwijl ik info aan het verzamelen was over de KLS. Echt een leuke site met veel leuke onderwerpen, en ik heb daarom maar besloten om ook lid te worden. Hopelijk draag ik ook wat bij aan deze forums!

Ik ben Patrick, ik ben nu 17 jaar, en vlieg vanaf mijn 14e. Toen ik 15 jaar en 2 maanden was, ben ik voor het eerst solo gegaan, en een jaartje later heb ik mijn volledige A (antiliaanse uitgebriede ppl) brefer gehaald.

Je vraagt je misschien af hoe het komt dat ik al zo vroeg solo heb kunnen gaan. Ik was razend eauthousiast (slecht nederlands?) en had al mijn theory etc gedaan. Ik was er klaar voor, en na wat onderhandelen met de departementen mocht ik solo vliegen, indien mijn instructeur op de grond was, met een 2 way VHF Comm. .

Ik ben hier op een beeetje beroemd geworden op Curacao, omdat ik zgn. de jongste piloot van Curacao was, en misschien stiekem ook wel van een groter deel van ons planeet.

Ik ben ook een keer in Piloot en Vliegtuig gekomen:

patrick-tijdschrift.jpg


Er stonder hier 2 fouten in. De eerste is dat ik op moment van uitgave 16 was, en mijn leeftijd toen ik solo ging.

Ook kun je lezen dat mijn droom is om voor de KLM te vliegen op de 747. Die droom is nog niet veranderd, en ik ga 16 september richting nederland voor mijn selectie procedure van de KLS. 2 dagen psycho, 4 dagen sim, en nog wat. Als dat allemaal goed gaat, begin ik hopelijk in februari met mijn studie !

Op Curacao vlieg ik gemiddeld eens in de week, soms 2x. Meestal op een Cessna 172N, soms op een 182H en heel af en toe op een U206G. Daarnaast vlieg ik vaak mee in de rechterstoel op navajo's, BN2A's, seneca's, 410's, noem ze maar op. Lekker leventje wat dat betreft, ik moet er heel dankbaar op zijn denk ik :)

Groeten, en ik hoop dat ik een leuke tijd op deze forums zal hebben...

p.s. Sorry voor mijn slechte Nederlands, ik ben natuurlijk nog steeds aan het oefenen om het helemaal 100 % te krijgen ;)

CIMG0613.jpg


CIMG0528.jpg


CIMG0647.jpg


mini-CIMG2267.jpg


mini-CIMG2238.jpg


mini-CIMG2181.jpg


CIMG0439.jpg


En wat foto's ter illustratie
 
Welkom!

Bedankt voor de foto's. De aeroclub ziet er nog steeds uit zoals in 1988! :biertje:

Ik ben uit Nederland gekomen om via de aeroclub mijn papieren te halen. Nu vlieg ik al weer heel wat jaren bij de blauwe zwaan. Staat Henri M. nog achter de bar? Doe 'm de groeten..

de neef van Evertsz!
 
Welkom! Toen de P&V in de winkels lag heb ik dat blad gekocht en je artikel met veel interesse gelezen!
Misschien komen we wel bij elkaar in de klas, mocht 0801 vol zitten tegen die tijd.

Succes!
 
p.s. Sorry voor mijn slechte Nederlands, ik ben natuurlijk nog steeds aan het oefenen om het helemaal 100 % te krijgen ;)

Er zullen weinig Nederlanders zijn die het 100% doen ;)

Maar je gaat je opgeven voor een volledige studie bij de KLS, terwijl je waarschijnlijk al wat papieren hebt. Of is dit niets waard? Hoe zit dat?
 
Veel succes met je selecties,

Wat me trouwens opviel in die cockpit van die Britten Norman, is dat de MAP in dit instrument tot 60" gaat, ik zeg holy f**k, maar hopen dat je hem niet overboost.
 

Attachments

  • mini-CIMG2238.jpg
    mini-CIMG2238.jpg
    80.4 KB · Views: 0
Bedankt voor alle reacties :)
Welkom!

Bedankt voor de foto's. De aeroclub ziet er nog steeds uit zoals in 1988! :biertje:

Ik ben uit Nederland gekomen om via de aeroclub mijn papieren te halen. Nu vlieg ik al weer heel wat jaren bij de blauwe zwaan. Staat Henri M. nog achter de bar? Doe 'm de groeten..

de neef van Evertsz!

Ja Henri staat nog steeds af en toe achter de bar, maar hij is vooral Mechanic. Hij is Chief Mechanic bij de KLM op Curacao als ik me niet vergis. We kunnen altijd met zn tweeen lachen :)

Welkom! Toen de P&V in de winkels lag heb ik dat blad gekocht en je artikel met veel interesse gelezen!
Misschien komen we wel bij elkaar in de klas, mocht 0801 vol zitten tegen die tijd.

Succes!
Dankjewel, Ik weet niet precies hoe het met de klassen zit, ik weet alleen dat de laatste keer dat ik met KLS gebeld had, dat ze zeiden dat er een grootte kans was dat ik met een klas zou beginnen in Februari, als ik zou worden aangenomen. Het is natuurlijk iets moeilijker voor mij, omdat ik een hele verhuizing moet regelen met vlieg tickets etc... dus ik moet deze dingen zo snel weten. Daarom heb ik ook alvast een heel programma gekregen van de KLS wanneer ik alles heb, en niet dat ik na elke test word opgebeld wanneer ik weer een volgende afspraak moet hebben.

Er zullen weinig Nederlanders zijn die het 100% doen ;)

Maar je gaat je opgeven voor een volledige studie bij de KLS, terwijl je waarschijnlijk al wat papieren hebt. Of is dit niets waard? Hoe zit dat?
Dit is een antiliaans brefet. Helaas, want het is uitgebreider als een Nederlands of Americaans PPL, omdat er verplicht instrument vliegen bij zit, omdat wij op eilanden vliegen met NDB's en VOR's, en ILS's over diepe oceanen. Maar omdat het antiliaans is word het niet erkend door JAR etc etc... Dom van de regering, die hadden de keuze uit Europa of Amerika t.a.v. het brefet, en hebben er zolang over gedaan dat ze beide hebben gezegd dat ze geen interesse meer hadden in ons brefet. Dus nu zijn we helemaal eenzaam, en mag ik als het ware alleen op PJ vliegtuigen vliegen, en moet ikv oor de rest elke keer eerst een check out doen. Daarnaast heb ik wel enorm veel theory gehad, maar ik doe het liever allemaal gewoon over bij de KLM :)
Veel succes met je selecties,

Wat me trouwens opviel in die cockpit van die Britten Norman, is dat de MAP in dit instrument tot 60" gaat, ik zeg holy f**k, maar hopen dat je hem niet overboost.
Je krijgt het amper boven de 30'' met voglas op MSL, dus maak je geen zorgen :p . Wanneer hij zo hoog begint te komen, ben ik er ook zeker van dat er andere indicaties zijn dat die motor het niet meer lang uit houd . :p
 
Last edited:
Ik zou lekker daar blijven en al mn brevetten halen !!!
Hoop dat je de keuringen van de KLS succesvol afrond, en spoedig met je opleiding mag beginnen! succes!
 
Hoe zit het dan eigenlijk met de lening? Of valt dit onder 'Nederland'?

0801 Is de klas die in februari zal beginnen. 01 --> eerste klas van 08 --> 2008.
In april/mei begint de 2e klas waar ik zo goed als zeker in zal beginnen.
 
.......op curacau kan je natuurlijk makkelijk wat "bijverdienen" met het vliegen...
krijgen regelmatig een 100% controle van de kist als we van daar komen... :D
 
@Patrick,

In een woord schitterend (Keep on going) :)

Jouw verhaal heeft erg veel gelijkenissen met de mijne :grijns:
Ik moest ik van de RLD (Rijks Luchtvaart Dienst) :stapelge: voor m'n eerst solo wachten tot m'n 16e levensjaar :niet_bli:

Verder heb ik destijds m'n (theorie) examens opnieuw moeten afleggen :boring: omdat ze ondertussen alweer verlopen waren :D
 
Ook kun je lezen dat mijn droom is om voor de KLM te vliegen op de 747. Die droom is nog niet veranderd, en ik ga 16 september richting nederland voor mijn selectie procedure van de KLS. 2 dagen psycho, 4 dagen sim, en nog wat. Als dat allemaal goed gaat, begin ik hopelijk in februari met mijn studie ![I

Ga je alle selectiefases direct achter elkaar doen, of ben je voor langere tijd in Nederland?
 
.......op curacau kan je natuurlijk makkelijk wat "bijverdienen" met het vliegen...
krijgen regelmatig een 100% controle van de kist als we van daar komen... :D
? Ik heb nog geen CPL
@Patrick,

In een woord schitterend (Keep on going) :)

Jouw verhaal heeft erg veel gelijkenissen met de mijne :grijns:
Ik moest ik van de RLD (Rijks Luchtvaart Dienst) :stapelge: voor m'n eerst solo wachten tot m'n 16e levensjaar :niet_bli:

Verder heb ik destijds m'n (theorie) examens opnieuw moeten afleggen :boring: omdat ze ondertussen alweer verlopen waren :D
Haha cool :)

Ga je alle selectiefases direct achter elkaar doen, of ben je voor langere tijd in Nederland?
Ik heb al een hele schema gehad van KLM. Als ik alles goed doe, kan ik in 1 maand klaar zijn met al mijn testen. Ik heb 19 en 20 mijn psycho's. Dan 23 tm 27 grading, en 3 oktober nog een gesprek in eelde. Natuurlijk de volgende stap alleen als de eerste positief is voltooid.
 
Dat was een hint voor jou om het grapje van Viper1983 te snappen....
 
Dat was een hint voor jou om het grapje van Viper1983 te snappen....
Oops sorry man. Vrienen ;) :biertje: haha

.......op curacau kan je natuurlijk makkelijk wat "bijverdienen" met het vliegen...
krijgen regelmatig een 100% controle van de kist als we van daar komen... :D

Ja we krijgen altijd die 100 % Controle op schiphol. Maar ik vind dat ze de problemen eens in Nederland moeten aanpakken inplaats van te zeuren over Curacao. Wij vervoeren ze alleen maar omdat er mensen in Nederland zijn die verslaafd zijn aan die sh it ! Er is hier en daar enorme armoede in Curacao, op deze manier bieden die mensen een slechte oplossing, die ze in hun "state of mind" niet kunnen afslaan.

Daarnaast vervoer ik ook regelmatig cargo naar verschillende eilanden. Ik heb een standaard regel voor er ook maar 1 doosje of kisje of whatever in mijn kist komt, en dat is 2x door een controle heen. Heel simpel, of je cargo komt niet aan op bestemming. Ik ga mijn carriere, en die van mijn "collega's" niet op het spel zetten, en ik doe helemaal niet mee aan die rotzooi :)

Groeten, Patrick
 
Maar ik vind dat ze de problemen eens in Nederland moeten aanpakken inplaats van te zeuren over Curacao

sorry hoor maar die zooi komt wel bij jullie vandaan!
Niet de schuld aan Nederland geven he
 
Maar ik vind dat ze de problemen eens in Nederland moeten aanpakken inplaats van te zeuren over Curacao. Wij vervoeren ze alleen maar omdat er mensen in Nederland zijn die verslaafd zijn aan die sh it ! Er is hier en daar enorme armoede in Curacao, op deze manier bieden die mensen een slechte oplossing, die ze in hun "state of mind" niet kunnen afslaan.
Groeten, Patrick


Nou nou een beetje kort door de bocht hoor!

Verslaving aan drugs blijft altijd, hoe erg je het ook verbiedt of toestaat. Hoe je die 'problemen' even denkt op te lossen ben ik benieuwd naar.
Dat kan namenlijk niet. Daarentegen kan je wél de leverancier van die drugs aanpakken... en aangezien er erg veel drugs uit Curacao komt is het niet meer dan logisch om die routes aan te pakken.

Enne... het criminele gedrag van anderen goed praten onder het mom van armoede gaat er bij mij ook niet helemaal in.
Zolang ze handjes hebben kan er ook gewoon arbeid worden verricht.

Er is een groot verschil tussen niet kunnen werken, en niet wíllen werken.
Tja ik zit t liefste ook de hele dag te ouwehoeren op mn reet met een koffie in mn handen (he... dat doe ik al trouwens...) maar dat wil niet zeggen dat je dan maar meteen voor de makkelijkste manier moet gaan en drugs gaan vervoeren.
 
Back
Top